نامه نمایندگان ارشد پارلمان اروپا به رؤسای اتحادیه اروپا

فراخوان6 نایب رئیس، 2 عضو هیأت رئیسه و10 نماینده ارشد به  اقدام فوری اروپا برای انتقال مجاهدین ازلیبرتی به اشرف،

نامه نمایندگان:
پرزیدنت هرمان فان رومپویی،
پرزیدنت  خوزه مانوئل باروسو،
چهار هفته از حمله جنایتکارانه موشکی به کمپ لیبرتی که 7 تن در آن کشته و 100تن  مجروح شدند می‌گذرد.
طبق اطلاعات دقیق جنایت توسط نیروی قدس رژیم ایران با هماهنگی دولت عراق انجام شد.

ساکنان و نمایندگانشان بارها نسبت به کشتار در لیبرتی هشدار داده بودند که بی نتیجه ماند.

آنچه اسفبار است اینکه عکس العملی متناسب از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو در کار نبوده و تنها سخنگوی کاترین اشتون به چند جمله اکتفا کرد.

این بی تفاوتی در مقابل چنین جنایتی غیر قابل درک است و ما از بی عملی کاترین اشتون ابراز نگرانی می کنیم، بخصوص که خانم اشتون بارها ساکنان اشرف را به تن دادن به جابجایی اجباری به لیبرتی تشویق کرد تا در آنجا امنیت و سلامتی داشته باشند و از آنجا به کشور ثالث منتقل شوند.

درحالیکه رژیم ایران و دولت عراق از طریق سرکرده حزب الله عراق به حملات بیشتر تهدید می کنند، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد در اطلاعیه اول مارس خود ضمن ابراز نگرانی از تهدیدها نوشت : « کمیساریا  مجددا تاکید می کند که جمعیت لیبرتی طبق قانون بین المللی از حفاظت بین المللی برخوردار هستند و کمیساریا از دولت عراق می خواهد هر آنچه که امکان پذیر است در رابطه با تضمین یک محیط امن و سالم برای این جمعیت به عمل آورد»

لیبرتی یک کمپ نیم کیلومتری با جمعیت بسیار فشرده است. هیچ ساختمان و جان پناهی ندارد و جمعیت در بنگالهای فوق العاده آسیب پذیربسرمی برند. این جمعیت 26 سال در اشرف که 80 برابر لیبرتی است مستقر بوده اند. شهری که با هزینه و انرژی خود ساخته اند و به ساختمانهای بتونی و سنگرها مجهز است. در حملات متعدد هوایی و پرتاب صدها موشک در 26 سال تنها یک نفر در آن کشته شد.

شما میدانید سال گذشته دولت عراق به خواست رژیم تهران، این جمیعت را به کمک مارتین کوبلر به زور اخراج و در لیبرتی که گروه کار بازداشتهای خودسرانه ملل متحد آنرا زندان توصیف کرده، به نحوی متراکم و فشرده جای داد. پروژه یی که متاسفانه بارها توسط اتحادیه اروپا و کشورهای مهم عضو مورد حمایت قرار گرفت، ولی اکنون اتحادیه اروپا، فقط نظاره گر ماجراست.

قولهای کوبلر همه غلط از آب در آمده، نه امنیت، نه سلامت، نه استانداردهای انسانی، نه انتقال به کشور ثالث هیچ کدام محقق نشده است. در فاصله 13 ماه تنها 7 تن به خارج از عراق منتقل شده اند. بدتر از همه اینکه ساکنان بارها تأکید کردند مارتین کوبلر نباید با رژیم ایران راجع به سرنوشت آنها گفتگو کند،  اما کوبلر به این گفتگوها ادامه داده است.  
دولت عراق حتی پس از حمله جنایتکارانه 9 فوریه از ورود وسایل ضروری برای حداقل تدابیر امنیتی مانند کلاه و جلیقه حفاظتی و بیل و کلنگ به لیبرتی جلوگیری میکند.

با توجه به نکات فوق و از آنجاکه لیبرتی به هیچوجه نمی تواند یک محیط امن و سالم مورد نظر کمیساریا باشد، ما  از شما میخواهیم :
اولا- جنایت 9 فوریه و تهدیدات متعاقب آن را قویا محکوم کنید و به دولت عراق هشدار بدهید که در صورت وارد آمدن هر آسیبی به ساکنان، تاثیر منفی در  روابط اتحادیه اروپا با عراق خواهد داشت.

ثانیا- از دولت عراق بخواهید ساکنان لیبرتی فورا به اشرف که در آن از امنیت نسبی برخوردارند، منتقل شوند و انتقال به کشورهای ثالث از اشرف صورت گیرد. در غیر اینصورت امریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در قبال هر گونه صدمه یی به ساکنان لیبرتی بخشی از مسؤلیت را برعهده خواهند داشت.

ثالثا- از دبیرکل ملل متحد بخواهید یک نماینده بیطرف و ذیصلاح به جای نماینده کنونی که به طور مستمر در  طرف دولت عراق قرار داشته، نصب کند.
امضاها :
آلخو ویدال کوآدراس نایب رئیس پارلمان اروپا از اسپانیا
روبرتا آنجلیلی، نایب رئیس پارلمان اروپا از ایتالیا
اولدریج ولاساک، نایب رئیس پارلمان اروپا از از جمهوری چک
ژاسک پروتاسیویکس، نایب رئیس پارلمان اروپا از لهستان
لازلو سورژان، نایب رئیس پارلمان اروپا از از مجارستان
ادوارد مک میلان اسکات، نایب رئیس پارلمان اروپا از انگلستان
جیم هیگینز، عضو هیئت رئیسه پارلمان اروپا از ایرلند
آسترید لولینگ، عضو هیئت رئیسه پارلمان اروپا از لوکزامبورگ
استفن هیوز، نایب اول گروه سوسیالیست
استرون استیونسون، رئیس هیئت رابطه با عراق
ادیت بائر، رئیس گروه همبستگی با زنان برای یک ایران آزاد
سورن سونه گورد، عضو هیئت رئیسه گروه ائتلاف چپ
تونه کلام، عضو هیئت رئیسه گروه حزب مردم اروپایی
ساری ایسایا ، از گروه حزب مردم اروپایی
ماریان هارکین، عضو هیئت رئیسه گروه لیبرال- دمکرات
ژوزه بووه، از گروه سبزها از فرانسه
ریچارد فالبر، از  گروه سوسیالیست- دمکرات
ویم فان دو کامپ، رئیس هیئت هلند در گروه حزب مردم اروپایی

18 اسفند 1391