بیانیه دینا روهراباکر رئیس زیر کمیته اروپا- آسیا در کنگره آمریکا

مالکی در خدمت توطئه خونین ملاها، مجاهدین را  وادار کرد محل امن خود در اشرف  را ترک کرده و آنان را  به محلی خطرناک و صدمه پذیر فرستاد

آمریکا - واشینگتن دی سی- نماینده کنگره آمریکا دینا روهرا باکر، جمهوریخواه از کالیفرنیا، رئیس زیر کمیته اروپا- آسیا و تهدیدات نزدیک در کمیته خارجی کنگره ایالات متحده آمریکا فراخوان داد که اقدامات اساسی برای حفاظت از جان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که در کمپ لیبرتی در عراق زندگی میکنند صورت گیرد.
روهرا باکر گفت:  3100 تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران تحت فشار دولت عراق و ایالات متحده مجبور شدند از محل امن زندگی خود در کمپ اشرف که برای مدت طولانی در آن بسر میبردند نقل مکان کنند.
آنها به کمپ لیبرتی فرستاده شدند، جایی که قرار بود پروسه پناهندگی آنان به یک کشور ثالث که آنها را بصورت پناهنده بپذیرد بسرعت انجام گیرد.
اما حالا کاملا مشخص است که به سازمان مجاهدین خلق ایران دروغ گفته شده بود. تبعیدیان در خطرات بسیار بزرگی قرار دارند و هنوز به کشورهایی که به آنان قول داده شده بود، منتقل نشده اند.
حمله ای که اخیرا به کمپ لیبرتی- که متأسفانه از کمپ اشرف محل استقرار قبلی آنها خیلی نا امن تر است-  صورت گرفت، حداقل 8 نفر را کشت.  
کمبود امنیت در کمپ لیبرتی جان تمام این افراد را در خطر قرار داده و  به نظر میرسد که همکاری آمریکا با مالکی آنان را در چنین موقعیتی قرار داده است.
دستکم آنها به ساختمان هایی احتیاج دارند که بتواند تا حدی در مقابل حملات  موشکی و خمپاره ای از آنان حفاظت کند. اگر انسان های بیگناه و بی سلاح بیشتری در نتیجه حملات آتی کشته شوند، وزارت خارجه نیز در مسئولیت آن شریک خواهد بود، گرچه این هیچ سودی برای افراد کشته و زخمی شده نخواهد داشت.
رژیم مالکی آشکارا در خدمت توطئه های خون آلود ملاهای دیکتاتور حاکم بر ایران، این پناهندگان را وادار کرد که محل امن خود در کمپ اشرف را ترک کنند و آنها را به سوی این محل خطرناک و صدمه پذیر فرستاد.
ما نمیتوانیم شرایطی  را که ما در بوجود آمدن آن کمک کرده ایم، نادیده بگیریم. دولت مالکی صریحا نگرانی های ما را جدی نمیگیرد، پس، برای وزارت خارجه زمان آن فرا رسیده که برای ایجاد حفاظت از این پناهندگان مصرانه بکوشد، نه برای حمله و قتل آنان.