تشدید فشار علیه زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین

دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه یی در باره تشدید فشار علیه زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین اعلام کرد: دژخیمان رژیم آخوندی به رغم شدت یافتن بیماری سرطان آقای علی معزی و خونریزی کلیه هایش او را از رسیدگی های درمانی مورد نیازش محروم کرده و مانع  انتقال او به بیمارستان می شوند.

وی که به خاطرخودداری از شرکت در دادگاه فرمایشی، مدتی به سلول های انفرادی اوین منتقل شد، اکنون شش ماه است که از ملاقات با خانواده خود محروم شده است.
علی معزی، از زندانیان هوادار مجاهدین در دهه60، در آبان 87 صرفأ به خاطر دیدار دو فرزندش در اشرف بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد. در خرداد 90، چند روز بعد از عمل جراحی، به خاطر شرکت در خاکسپاری مجاهد خلق محسن دگمه چی که بر اثر محرومیت از مداوا در زندان زجرکش شد، یکبار دیگر دستگیر گردید.

ماشاالله (حمید) حائری،از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین نیز به رغم ابتلا به بیماری حاد قلبی و بیماری های تنفسی از رسیدگی های درمانی محروم است. او تاکنون چند بار در زندان دچار ایست قلبی شده است. دژخیمان برای صدور مجوز برای خروج وی از زندان برای برخورداری از خدمات پزشکی یک و نیم میلیارد تومان وثیقه تعیین کردند. اما پس از آن که خانواده آقای حائری با فشار بسیار این وثیقه را آماده کردند، دژخیمان همچنان از خروج وی از زندان جلوگیری کردند.
وی که از زندانیان سیاسی دهه 60است، در آذرماه88 به خاطر حضور فرزند و برادرش در اشرف بازداشت و به 15سال زندان محکوم شد. برادر وی عبدالله حائری در موشکباران زندان لیبرتی در 21بهمن91 به شدت مجروح شد.
مقاومت ایران از مجامع بین المللی و گزارشگر ویژه نقض حقوق بشر در ایران و گزارشگران دستگیری های خودسرانه و شکنجه خواستار رسیدگی فوری به وضعیت زندانیان سیاسی ایران است.