کنفرانس درکنگره آمریکا محکومیت سرکوب و نقض حقوق بشر درایران و حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی

فراخوان به انتقال مجاهدین به اشرف برای تأمین امنیت
اعتراض قانونگذاران آمریکا به بی عملی دولت در حفاظت از مخالفان ایرانی

در جلسه ای که در ساختمان کنگره آمریکا برگزار شد، اعضای ارشد کمیته های امور خارجی، قضایی و امنیت داخلی کنگره مراتب اعتراض خود را نسبت به آنچه بی عملی وزارت خارجه آمریکا برای تامین امنیت و حفاظت هزاران مخالف ایرانی درکمپ لیبرتی عراق خواندند، ابراز کردند.
قانونگذاران، ادامه کمک مالی دولت آمریکا را به عراق، با توجه به اینکه نخست وزیر این کشور نوری مالکی از رفتار انسانی با 3100 ساکن لیبرتی طفره میرود، زیر سئوال بردند.
قاضی تد پو، رئیس زیرکمیته تروریسم و منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی اظهار داشت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که در مقام یک ملت، آزادی را در کمپ لیبرتی تامین کنیم. یکی از گام هایی که ما میتوانیم اتخاذ کنیم ... این است که ساکنان را به کمپ اشرف بازگردانیم... متاسفانه، کمپ لیبرتی مکانی امن برای ساکنان اشرف نبود. بنابراین ما باید به آنها کمک کنیم تا به اشرف بازگردند».
خانم شیلا جکسون لی، عضو کمیته های قضایی و امنیت داخلی کنگره نیز گفت: وقتی دولت عراق به حقوق بشر ساکنان در کمپ لیبرتی احترام نمی گذارد چرا دولت آمریکا همچنان به چنین دولتی کمک مالی میرساند؟ ... اگر دولت عراق گوش شنوا ندارد، ما باید کاری کنیم که آنها به این حرفها گوش دهند
رَندی وبر، نماینده از اعضای کمیته امورخارجی کنگره، با اشاره به حمله موشکی روز نهم فوریه به لیبرتی که منجر به کشته شدن هشت تن از ساکنان و مجروح شدن دهها تن دیگر شد، گفت: « بخاطر طرح های رژیم ایران ساکنان را از اشرف به کمپ لیبرتی منتقل کردند، ما باید پیام قوی ارسال کنیم.
ما باید قویا این پیام را به رژیم ایران بفرستیم که چنین وضعیتی دیگر قابل تحمل نخواهد بود.
استیو کوهن، عضو کمیته قضایی، نیز گفت: «ساکنان کمپ لیبرتی قابل ستایش هستند. آنها برای آزادی در ایران مبارزه میکنند. ...از (آنها) باید در مقابل حملاتی نظیر آنچه در فوریه روی داد، حفاظت شود».

واشینگتن-24آوریل2013-4 اردیبهشت92