بزرگداشت شهیدان قتل عام زندانیان سیاسی در کنگره آمریکا

محکومیت فرمان خمینی برای نسل کشی مجاهدین و جنایت بزرگ علیه بشریت در سال67

روز پنجشنبه، 10 مرداد 1392 نمایشگاهی در ساختمان ریبورن، در مجلس نمایندگان آمریکا، به منظور گرامیداشت شهیدان قتل عام 30 هزار تن از زندانیان سرفراز مجاهد و مبارز ایران، در بیست و پنجمین سالگرد این جنایت بزرگ به دست رژیم ضد بشری آخوندی برگزار گردید.  
نمایندگان کنگره آمریکا، خانم ایلییانا رزلهتینن، رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، آقای تام کاتون، جمهوریخواه از ایالت آرکانزاس و عضو کمیته خارجی و نیز نماینده ویلیام لیسی کلی، دموکرات از میسوری، از زمره بازدید کنندگان از نمایشگاه بودند.
گروهی از مشاوران نمایندگان کنگره آمریکا، شخصیتهای حقوق بشری و مذهبی و نیز اعضای جوامع ایرانی مقیم آمریکا از ایالات مختلف نیز در این نمایشگاه شرکت کردند.
در این نمایشگاه، پوسترهای بزرگی حاوی تصاویر شماری از قربانیان این جنایت هولناک و ضد بشری، گورهای دستجمعی از جمله گورستان خاوران، و نیز تصاویر شماری از قربانیان به نمایش گذاشته شده بود. یک ویدئو و یک اسلاید شو نیز حاوی توضیحاتی پیرامون یک از بارزترین مصادیق نسل کشی و جنایت علیه بشریت بود.

رزلهتینن، رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا: اگر فجایع سال 67 محکوم نشوند در آینده نیز رخ خواهند داد
خانم رزلهتینن در بخشی از سخنان خود در این برنامه از جمله گفت: « من خیلی خوشوقتم که امروز با شما هستم، هرچند واژه خوشوقت، واژه مناسبی نیست زیرا این بطور واقعی یک نمایشگاه از یک تراژدی وخیم است، تراژدی که کماکان هر روز در ایران در حال رخ دادن است زیرا این کشور زیر سلطه خامنه ای قرار دارد که هر چیزی را در کشور رخ می دهد کنترل می کند. این تصاویر قربانیان بیگناه این رژیم مستبد برای ما یادآور این است که هرچند این قتل عام در زمان مشخصی صورت گرفته که طی آن 30 هزار نفر کشته شدند، این جنایات کماکان ادامه دارد زیرا ما کمپ لیبرتی را در عراق داریم، جایی که ساکنان آن از حفاظتی که دولت عراق و دولت آمریکا قول دادند به آنها بدهند، برخوردار نیستند.
لذا، این نمایشگاه یادآوری میکند که تراژدی ها ادامه دارند و چیزی مربوط به گذشته نیست. هر چند ما باید همیشه به گذشته توجه داشته باشیم. زیرا اگر این فجایع محکوم نشوند، در آینده نیز رخ خواهند داد. لذا، من خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم که به اینجا آمدم و این نمایشگاه تصاویر بیگناهان را ببینم. کسانی که جان خودش را در راه مبارزه برای آزادی و دمکراسی از دست دادند و ساکنان کمپ لیبرتی به مبارزه خودشان ادامه می دهند، لذا من به شما به خاطر شجاعتتان درود می فرستم. این نمایشگاه به همه ما یادآوری می کند که حیات و آزادی و دموکراسی تا چه اندازه ارزشمند هستند. لذا، از شما به خاطر نبرد شجاعانه تان در دفاع از این اصول والا و این یادآوری خزن انگیز که چرا این نبرد همواره مهم است، تشکر می کنم ».

تام کاتون، نماینده کنگره آمریکا: مضحکه انتخاباتی رژیم برای فریب غرب است
تام کاتون در قسمتی از سخنرانی خود با اشاره به تحریمهای جدید علیه رژیم ایران گفت: «دیروز در اجلاس کنگره، ما یک قانون تجدید تحریمها را علیه رژیم ایران به تصویب رساندیم. برخی در کنگره، در آمریکا فراخوانهایی می دادند که ما کمی فرصت بدهیم و این قطعنامه را به رأی نگذاریم زیرا حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است. من می گویم گزینش و نه انتخابات زیرا در رژیم ایران، دموکراسی یک مضحکه است و آنها یک مضحکه انتخاباتی داشتند که توسط آخوندها فیلتر شد تا فقط به کاندیداهای حامی رژیم اجازه رقابت بدهند. آنها رسانه ها را سانسور کردند. آنها مخالفان رژیم را سرکوب کردند. این صرفاَ یک تلاش برای فریب دادن مردم در کشورهای غربی است که قابل فریب دادن هستند و نسبت به ماهیت این رژیم هیچ اشرافی ندارند. یعنی یک استبداد مذهبی خودکامه که به هر کاری برای سرکوب حقوق مردم خود دست می زند و تا شکنجه و قتل آنها پیش می رود و تلاش می کند انهدام مشابهی را در خاورمیانه و سایر نقاط جهان دامن بزند».