مقاله مشترک تام ریج و هوارد دین، در رول کال، نشریه تحلیلی کنگره آمریکا: حسن روحانی هم تابع رهبر رژیم آخوندهاست

ـ تام ریج، اولین وزیر امنیت آمریکا و هوارد دین رئیس پیشین حزب دموکرات: میانه رویی در رژیم ملایان در ایران یافت نمیشود

ـ آمریکا و سازمان ملل باید به وعده هایی که به اشرفیها داده اند عمل کنند و حمایت از ایرانیان برای نیل به دموکراسیباید سیاست آمریکا درقبال ایران شد

رول کال، نشریه تحلیلی کنگره آمریکا مطلبی به قلم هاوار دین(رئیس پیشین حزب دموکرات آمریکا) و تام ریچ (اولین وزیر امنیت داخلی ایالات متحده) در رابطه با انتخاب آخوند حسن روحانی رئیس جمهور جدید رژیم آخوندی منتشر کرد.

در این مقاله که روز9مرداد( 31ژوئیه) منتشر شده است، دعاوی تغییر از دورن رژیم به سخره گرفته شده و آمده است: مذاکره کنندگان آمریکایی و اروپایی بدنبال “مدره” در رژیم ایران هستند تا موضوعاتی مانند تسلیحات اتمی، تحریمهای بین المللی علیه این رژیم یا مداخلات این رژیم درعراق و بسیاری امور دیگر را با ملایان مورد بحث قرار دهند.
اما از هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی تا محمود احمدی‌نژاد، و حالا حسن روحانی همه کسانی که دراین رژیم روی کار آده اند تحت سلطه خامنه ای بوده اند. آنها  اسامی گوناگون، شخصیتهای مختلف، و روشهای مختلفی دارند ولی یک چیز در همه آنها مشترک است: تمامی آنها بالمآل تابع خواستهای رهبر رژیم هستند.
درحالی که غرب به این جستجوی بیهوده، ادامه میدهد. ملاها به ایجاد تروریسم و به صدور تروریسم در سراسر جهان ادامه میدهند، از رژیم اسد در سوریه و از حزب‌الله در لبنان حمایت میکنند و با مداخلات فزاینده در عراق سهمی بیشتر از آنچه که آمریکا دارد، به دست می آورند.
20 سال بعد از پایان جنگ ایران و عراق، هنگامی که آمریکا دولت صدام حسین را سرنگون کرد و دولت جدیدی را در بغداد بر سر کار آورد، این‌طور به نظر میرسد که این رژیم ایران بوده که به کمک یک اشتباه عظیم در سیاست خارجی آمریکا، برنده اوضاع شده است.  
تام ریج و هاوارد دین در مقاله مشترک خود می افزایند:
به نظر میرسد که دولت نوری مالکی، به ضرر مردم عراق که خواهان دموکراسی هستند و به ضرر ایرانیان (مستقر در اشرف) که تاسال 2011 توسط آمریکا حفاظت میشدند، یک دولت تابع رژیم ایران است. کسانی که به طور خاص در معرض خطر مداخلات رژیم ایران هستند، 3200 مخالف این رژیم که برای بیش از ربع قرن به صورت صلح‌آمیز در اشرف در شمال بغداد مستقر بوده اند. آنها که در پایان 2011 با وعده سازمان ملل و آمریکا برای تأمین امنیت و انتقال سریع به کشورها ثالث به لیبرتی جابه جا شدند، پس از دوسال اکنون از تمام حقوق پایه یی خود محروم شده اند و بدتر اینکه هدف سه حمله موشکی از جانب ملایان حاکم بر ایران و عواملشان قرار گرفته اند که 10کشته و 170مجروح برجای گذاشته است. آخرین این حملات در ژو‌ئن امسال صورت گرفته است.
در پایان مقاله مشترک هاورد دین و تام ریچ در رول کال  آمده است:
جستجو برای میانه رو در رژیم حاکم برایران بی فایده است. میانه رویی دراین رژیم وجود ندارند. انجام قولهای داده شده توسط سازمان ملل و آمریکا به ساکنان لیبرتی و حمایت از مردم ایران که بدنبال دموکراسی در کشورشان هستند، باید سیاست آمریکا در قبال ایران باشد.