تأکیدات دیکتاتوری آخوندی بر برنامه های اتمی رژیم و اولویت سوریه

خامنه ای در سخنرانی برای جمعی از کارگزاران رژیم در دانشگاهها، در حالیکه در مورد برنامه اتمی تحت عنوان «علم» صحبت میکرد، گفت:
ارزش ذاتی علم قدرت است، یک ملت برای این که راحت زندگی کند عزیز زندگی کند با کرامت زندگی کند احتیاج داره به قدرت، عامل اصلی که به یک ملت اقتدار می‌بخشد علم است، علم هم می‌توانه اقتدار اقتصادی ایجاد کنه، هم می‌توانه، اقتدار سیاسی ایجاد کنه هم می‌توانه آبرو وکرامت ملی برای ملت درچشم جهانیان به‌وجود بیاره.

ولی فقیه ارتجاع به فشار اقتصادی و تحریم ها که به خاطر جاه طلبیهای اتمی رژیم بر مردم ایران تحمیل کرده اذعان کرد و گفت: تردیدی نیست که بخشی از تحریمها و فشارهای موجود با هدف جلوگیری ازدستیابی ملت ایران به پیشرفت علمی واقتدار درون زا اعمال می‌شود، بنابراین از این زاویه هم پیشرفت علمی باید ادامه یابد”.
از سوی دیگر ولایتی مشاور خامنه ای، تأکید کرد سوریه همچنان از اولویتهای مهم برای خامنه ای است.
به گزارش رسانه حکومتی تابناک (15مرداد) ولایتی پس از دیدار با نخست وزیر سوریه تصریح کرد: رهبری برای سوریه به‌عنوان یک کشور خط مقدم جبهه مقاومت، اهمیت زیادی قائلند و کماکان حمایت از دولت سوریه از جمله اولویتهای مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی است. در این دیدار پیام کتبی بشار اسد خطاب به خامنه ای به ولایتی داده شد.