اعتراف آخوند روحانی به علت تن دادن به برجام در وحشت از سرنگونی نظام

اعتراف آخوند روحانی در مورد علت تن دادن به برجام در وحشت ازسرنگونی نظام، ادامه حملات مهره‌های خامنه‌ای به روحانی برسر زهراتمی و ابراز وحشت رفسنجانی از درماندگی رژیم در غرقاب بحرانهای داخلی و بین‌المللی، موضوعات عمده روز در نظام آخوندی است.

آخوند روحانی در دیدار با آخوندهای سمنان، در واکنش به حملات سنگینی که علیه برجام توسط باند خامنه‌ای صورت می‌گیرد، اعتراف کرد که علت تن دادن نظام آخوندی به زهر اتمی و روی آوردن خامنه ای به مذاکره با آمریکا از سال ۹۱ چیزی جز هراس رژیم از چشم انداز سرنگونی نبوده و با ارائه سندی به باند رقیب گوشزد کرد که علت تن دادن خامنه‌ای به ریاست جمهوری او نیز همین احساس خطر بوده است.
آخوند روحانی گفت: رئیس جمهور فرانسه در سال ۹۱ به عنوان یک کشور بزرگ اعلام کرده بود که 5 کشور قدرتمند جهان با هم به اتفاق رسیده‌اند که باید با (نظام) ایران بجنگند، اما سر زمان آن بحث دارند؛ وقتی مقامی رسمی چنین چیزی را می‌گوید، یعنی تا مرز خطر پیش رفته‌ایم.
روحانی افزود: انتخابات ۹۲، کار بزرگی بود که سایه شوم جنگ را از سر ایران کنار زد. که هنوز شاید برخی به عظمت انتخابات سال ۹۲ پی نبرده باشند.
وی درپاسخ به حرفهای باند رقیب علیه برجام و بی نتیجه بودن آن گفت: برجام فقط درها را باز کرده است و باید حواسمان را جمع کنیم، چراکه ده‌ها مورد دیگر با آنها مشکل داریم و تنها یک مورد حل شده است.
از سوی دیگر، حمله به ادعاهای روحانی در مورد نتایج برجام با شدت ادامه دارد. کیهان خامنه‌ای در واکنش به سخنرانی روز سه‌شنبه روحانی با تیتر درشت و با تمسخر نوشت: ببینید در این ۳ ماه چه گشایش‌های فراوانی شده است! کیهان افزود: اظهارات روحانی درباره گشایش‌های پسابرجامی در حالی است که مسئولان مختلف تاکنون بارها در این زمینه اظهارات دیگری داشته‌اند. آخرین نمونه‌ آن اظهارات رئیس بانک مرکزی در سفر به آمریکا بود که تصریح کرده برجام تاکنون «تقریبا هیچ‌چیز» عاید ایران نکرده است.
آخوند کعبی، عضو مجلس خبرگان ارتجاع گفت: تا کنون هیچ گشایشی ناشی از برجام حاصل نشده است.
زاکانی عضو حذف شده مجلس ارتجاع نیز گفت: آمریکا با برجام۲ قصد محصور کردن و با برجام۳ قصد محدودک ردن توان موشکی ما را دارد مرحله بعد از برجام ۳ عادی سازی روابط با آمریکاست و آنها می‌خواهند از این طریق رابطه (نظام) با خودشان را برقرار کنند.
ازسوی دیگر، رفسنجانی با براز نگرانی از درماندگی رژیم در غرقاب بحرانهای داخلی و بین‌المللی و نتایج کنفرانس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، تاکید کرد که وضعیت منطقه ابهام آمیز و در بن‌بست است.
رفسنجانی با طعنه به خامنه‌ای به خاطر حمایت از پاسدار احمدی‌نژاد گفت: میدان دادن به تندروها در هر کشوری، اداره آن کشور را در هر دو بعد داخلی و خارجی مشکل می‌کند.
وی با اشاره به نتایج نمایش انتخابات خطاب به باند خامنه‌ای، نسبت به آینده رژیم هشدار داد و گفت که اگر میخواهند برای آینده نظام جای نگرانی وجود نداشته باشد، باید به خواسته‌‌های عمومی مردم توجه شود.