ادامه بمباران جنگنده های اسد علیه مناطق مسکونی در نزدیکی حلب چند ساعت بعد از اعلام آتش بس

روز پنجشنبه 16اردیبهشت و تنها چند ساعت بعد از اعلام آتش بس، جنگنده های اسد به حملات خود علیه مناطق مسکونی در نزدیکی حلب ادامه دادند. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن از شدت درگیریها در این مناطق خبر داد

رسانه های خبری در آخرین ساعت روز پنجشنبه از بمباران یک کمپ پناهجویان در استان ادلب در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه خبر دادند. علیرغم اعلام آتش بس، چرخه جنایت و کشتار مردم بیدفاع سوریه همچنان ادامه دارد:
بر اثر این حمله جنایتکارانه به کمپ پناهجویان که کمتر از 24 ساعت پس از قطع بمباران حلب انجام شد 30تن از جمله 7 کودک کشته شدند و بیش از 80 تن مجروح شدند. دهها چادر پناهندگان نیز در آتش سوخت.
بمباران مردم بیگناهی که از شهرهای جنگ زده حلب و پالیمرا به این کمپ پناه آورده بودند، توسط جامعه جهانی محکوم شد.
سازمان ملل متحد حمله هوایی به اردوگاه پناهجویان را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری در این باره شد.
استفان اوبراین, هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل گفت: «درگیری‌ها و حملات هوایی مداوم به این معنی است که کودکان, زنان و مردان هراسان و بی‌دفاع هیچ جایی برای فرار ندارند.

فیلیپ هاموند, وزیر خارجه انگلستان حمله به اردوگاه آوارگان سوری را «هولناک» توصیف کرد.
جاش ارنست, سخنگوی کاخ سفید, حمله به غیرنظامیان و آوارگانی که از جنگ فرار کرده‌اند را غیر قابل توجیه دانست و یادآوری کرد که حکومت بشار اسد پیش‌تر نیز غیرنظامیان را هدف قرار داده است.
در همین حال آمریکا در قبال اظهارات بشار اسد که هدفش را تصرف کامل حلب اعلام کرده واکنش نشان داد و آنرا محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری رویتر آمریکا از روسیه خواسته است از نفوذ خود بر بشار اسد برای برقراری آتش بس در حلب اطمینان حاصل کند.
دیکتاتور خونریز سوریه طی تلگرامی به پوتین گفته است:‌ او به کمتر از پیروزی نهایی و سرکوب اپوزیسیون در حلب راضی نیست.
 
مارک تونر سخنگوی وزارت خارجة آمریکا در دیدار با خبرنگاران "روسیه را به برخورد فوری با این اظهارات مطلقاً غیرقابل قبول فرا خواند و گفت روشن است که این تلاش اسد برای پیشبرد خط کار خاص خودش است و لازم است روسیه از اعمال نفوذ خود به این رژیم برای حفظ آتش بس استفاده کند".

نصر الحریری عضو ائتلاف ملی سوریه و دبیرکل پیشین این ائتلاف، در یک مصاحبة اختصاصی با سیمای آزادی بر لزوم اخراج عوامل سپاه خامنه‌ای از سوریه تأکید کرد و گفت، هدف مشترکی که انقلابیون سوری و مقاومت ایران را پیوند می‌دهد، خلاصی از شر رژیم جنایتکار (حاکم بر) ایران است.

نصر الحریری در مصاحبه با سیمای آزادی، با اشاره به جنایات رژیم اسد در حلب و مشارکت عوامل سپاه خامنه‌ای در این کشتارها، گفت:

حلب دومین شهر بزرگ سوریه می باشد و بعنوان پایتخت اقتصادی و مالی سوریه محسوب می شود و خیلی نزدیک به مرز ترکیه است و اپوزیسیون بر نیمه شرقی آن کنترل دارد و ارتش آزاد چندین خط تماس درگیری با نیروهای داعش دارد.
رژیم در این حملات تمام سلاح‌ها را به‌کار گرفت و مناطق مسکونی را هدف قرار داد، محله‌ها، مدارس، مساجد، بازارها و هم‌چنین بیمارستان‌ها، همان‌طور که در بیمارستان القدس اتفاق افتاد که در آنجا بیش از 50 نفر شهید شدند و تعدادی از کادر پزشکی بیمارستان شهید شدند که در رأس آنها دکتر محمد وسیم معاذ بود، آخرین پزشک اطفال در این منطقه. رژیم به تمام فراخوان‌های التزام به آتش‌بس و متوقف‌کردن عملیات جنگی گوش نداد و با کمال تأسف این کار با سکوت بین‌المللی همراه است و هم‌چنین با پشتیبانی همپیمانانش روسیه و رژیم ایران. به‌علاوة این‌که جامعة جهانی اقدامات لازم و متناسب با چنین جنایت‌هایی را انجام نمی‌دهد.

نصر الحریری در پاسخ به این سئوال که راه حل متوقف‌کردن جنگ و خونریزی در سوریه چیست، تأکید کرد:
جامعة جهانی باید اول تمام نیروهای خارجی در سوریه را اخراج کند، به‌خصوص سپاه پاسداران (رژیم) ایران و شبه نظامیان عراقی فرقه‌گرا و افغانی و نیروهای حزب‌الله لبنان که برای پشتیبانی از رژیم بشار اسد وارد سوریه شده‌اند و در شمال و جنوب سوریه جنگ‌های گسترده‌یی به‌راه انداختند؛ همة اینها برای حفاظت از منافع این رژیم جنایتکار است که تمام این جنایت‌ها را علیه مردم سوریه مرتکب شده است. جامعة جهانی همان‌طور که مدعی است علیه تروریسم می‌جنگند، بایستی با این شبه نظامیان و این گروه‌های تروریستی بجنگند که بیشتر از داعش مردم سوریه را می‌کشند. آنها با سوزاندن و خفه‌کردن، مردم را میکشند و از زشت‌ترین انواع وسایل کشتار همانند داعش استفاده می‌کنند. برای ما همة این نیروها دو روی یکی سکه‌اند، چه داعش و چه سپاه پاسداران رژیم ایران یا حزب الله و شبه نظامیانی که این رژیم جنایتکار را برای کشتار مردم بی‌گناه سوریه کمک می‌کنند.

نصر الحریری در مصاحبه با سیمای آزادی دربارة همبستگی انقلابیون سوری با مردم و مقاومت ایران نیز، گفت:
رابطة ما با مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت ایران رابطه‌یی خوب و ویژه است و در فعالیت‌های مختلف و در مناسبت‌های مربوط به انقلاب سوریه مشارکت‌های متقابلی وجود دارد.
هدف مشترکی ما را به مقاومت ایران پیوند می‌دهد که همانا خلاصی از رژیم جنایتکار (حاکم بر) ایران است که در وهلة اول علیه مردم ایران جنایت می‌کند و سپس علیه مردم سوریه و خلق‌های منطقه.
امیدواریم مردم ایران با تمام تنوعاتش از رژیم جنایتکار ولی فقیه، نظام خامنه‌ای جنایتکار رها شوند و در نهایت این فرصت را پیدا کنند که با صلح و احترام متقابل با تمام خلق‌های منطقه زندگی کنند و تمام تلاشها و کارها برای رشد اقتصادی صورت گیرد و پولهای مردم برای گسترش آشوب و هرج مرج و صدور تروریسم خرج نشود.