خبرگان آخوندی: خمینی به منتظری نوشت شما کشور را به لیبرالها و از کانال آنها به مجاهدین می‌سپارید

اذعان سردمداران رژیم به مشارکت و موافقت با قتل عام ۱۳۶۷ و وحشت آنها از مخدوش شدن چهره خمینی و افزایش اعتبار داخلی و بین المللی مجاهدین

خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران، بیانیه «مجلس خبرگان رهبری» آخوندها به‌مثابه عالی‌ترین نهاد رژیم ولایت فقیه درباره قتل عام زندانیان سیاسی را یک سند صریح، قطعی و رسمی مبنی موافقت و مشارکت سردمداران کنونی رژیم در کشتار سی هزار زندانی سیاسی و ارتکاب جنایت علیه بشریت دانست.
خبرگان آخوندی در بیانیه خود این قتل‌عام را «تصمیم تاریخی و انقلابی حضرت امام خمینی، یک «تصمیم به موقع»، «برخورد جدی و بدون مسامحه با منافقین» و نشانه «فهم عمیق و دوراندیشانه» خمینی توصیف کرد. اما با اینحال حکم قتل عام زندانیان مجاهد به حدی ضد اسلامی و ضد انسانی است که خبرگان ارتجاع هم که جنایتکارترین آخوندهای حاکم و شماری از مسئولان مستقیم قتل عام را در بر می گیرد جرأت تکرار حکم را ندارند و در یک دجالگری مبتذل آنرا تصمیم خمینی مبنی بر ”محاکمه عادلانه سران و برخی از اعضای“ مجاهدین قلمداد می کنند. سردمداران رژیم از یک سو از متزلزل شدن اصل ولایت فقیه و خدشه دار شدن ”چهره خمینی“ و از سوی دیگر از ”تطهیر“ و”ایجاد فضای مظلومیت“ برای مجاهدین عمیقا وحشت دارند.
بی جهت نیست که در روزهای اخیر در رابطه با این قتل عام خامنه‌ای از «چهره مبارک و نورانی امام» و رفسنجانی از «نقش و جایگاه بی‌نظیر امام در تاریخ معاصر» دفاع کردند و سردژخیم پورمحمدی وزیر دادگستری روحانی گفت:‌ «افتخار می‌کنیم ‌دستور خدا را درباره ‌منافقین ‌اجرا کردیم».
خانم رجوی تاکید کرد اگر مقامات رژیم از خشم مردم ایران وحشت ندارند چرا متن حکم خمینی و سئوالات موسوی اردبیلی و پاسخ خمینی را بدون هیچ کم و کاست در رسانه های حکومتی منتشر نمیکنند. یک حکم ضد اسلامی که حتی با مبانی فقه ارتجاعی آخوندهای حاکم نیز در تعارض است. وی از روحانیون و مراجع دینی در جهان اسلام خواست این حکم جنایتکارانه و ریختن خون ۳۰ هزار زندانی سیاسی را محکوم نمایند و اجازه ندهند این جنایت بزرگ که در تاریخ معاصر نمونه ندارد به حساب اسلام و مسلمانان نوشته شود.
خانم رجوی افزود:‌ مدارکی که جدیدا منتشر شده و اعتراف‌‌های علنی بالاترین مقام‌ها و نهاد‌های رژیم در روز‌های اخیر ضرورت محاکمه بین‌المللی مسئولان این جنایت بزرگ را دوچندان کرده است. سازمان ملل متحد بر اساس وظایف خود باید کمیسیونی برای بررسی این اعتراف‌ها و ثبت آن به‌عنوان مدارک قطعی جرم و فراهم کردن زمینه‌های حقوقی پیگرد جانیان حاکم بر ایران تشکیل دهد.
وی افزود:‌ اکنون که سران رژیم به ارتکاب قتل‌عام اقرار می‌کنند، ملزمند که اسامی قتل‌عام شدگان، وصیت نامه‌های‌ آن‌‌ها، و نشانی مزار‌هایشان و نیز اسامی یک به‌یک هیأت‌های مرگ در استان‌های مختلف را اعلام کنند.
اطلاعیه خبرگان در حالی تصمیم خمینی را ”محاکمه عادلانه سران و برخی از اعضای“ مجاهدین توصیف میکند که خمینی در حکم شیطانی خود می نویسد: ”کسانی که در زندانهای سراسر کشور بر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می کنند محارب و محکوم به اعدام می باشند... رحم بر محاربین ساده اندیشی است.... آقایانی که تشخیص موضوع بعهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند....“ و سپس در پاسخ به سئوالات موسوی اردبیلی می نویسد ”هر کس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حکمش اعدام است. سریعا دشمنان اسلام را نابود کنید. در مورد رسیدگی به وضع پرونده ها در هر صورت که حکم سریعتر اجرا گردد همان مورد نظراست“.
اما اطلاعیه خبرگان ارتجاع با نقل قول از نامه خمینی به منتظری در ۶ فروردین ۱۳۶۸ از علت اصلی قتل عام پرده برمیدارد و می نویسد ”از آنجا که روشن شده است که شما(منتظری) ایران را پس از من(خمینی) به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید“. در همین رابطه مهدی خزعلی، از مقام‌های دفتر ریاست جمهوری در دوران خامنه ای و رفسنجانی اخیرا در مورد علت قتل عام گفت بزرگترین و پرجمعیت ترین گروه مقابل نظام سازمان مجاهدین خلق بود که در همین خیابان انقلاب ۴ساعت رژه داشتند این رو فقط می شد با اتوریته امام از بین برد... اینها می خواستند تا امام هست ریشه رو بزنند، می گفتند هر کسی رو که آزاد کنی ممکنه است مرتد شود و ما گرفتار جمعیت زیادی بشویم اینها رو اعدام می کنیم و این اعدام باعث می شود که رعبی که در خانواده ها ایجاد میشود کسی دیگری مرتد نشود“.
پیش از اطلاعیه خبرگان آخوندی در ۳ شهریور، خامنه ای در ملاقات با سردمداران رژیم با اشاره به نوار آقای منتظری از «تلاش برای تطهیر» و ایجاد «فضای مظلومیت» برای مجاهدین» و خدشه دار کردن «چهره خمینی» ابراز نگرانی کرد و در ۶ شهریور رفسنجانی «از موج جدید ایجاد شده برای حمله به خمینی» شدیدا ابراز تاسف کرد و گفت: «تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است.... حمایت از سازمان مجاهدین در این مقطع، جای تعجب و تأمل دارد». وی افزود «هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی انتقام از نقش و جایگاه بی‌نظیر امام» است.
مجید انصاری معاون حقوقی روحانی گفت علاوه بر تخریب چهره خمینی «توطئه ای پیچیده در سطح بین المللی در شرف وقوع است که سازمان مجاهدین را بعنوان سازمانی مشروع و مدنی معرفی کنند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸ شهریور ۱۳۹۵ (۲۹ اوت ۲۰۱۶)