اعتراضات مردمی در شهرهای میهن

-روز جمعه ۵ شهریور خانواده ها و بستگان شهیدان قتل عام سال ۶۷، در گلزار خاوران تجمع کردند و با برگزاری مراسمی، یاد شهدای راه آزادی را گرامی داشتند. آنان، با خواندن شعر و سرود و قرار دادن شاخه‌های گل بر سر مزار عزیزان خود، به این شهدا ادای احترام کردند. مأموران امنیتی و اطلاعاتی خامنه ای در محل مستقر بودند تا مانع از گسترش این تجمع مردمی شوند.

-به دنبال دستگیری خواهر ستار بهشتی توسط مأموران اطلاعات رژیم، موجی از خشم و انزجار در فضای مجازی علیه این اقدام سرکوبگرانه رژیم شروع شد و نیروهای سرکوبگر مجبور شدند او و همسرش را آزاد کنند. این دستگیریها به دنبال مراسم سالگرد تولد شهید ستار بهشتی در منزل مادر او انجام شد که روز جمعه ۵ شهریور با حضور جمعی از فعالان سیاسی و خانواده‌های شهدای راه آزادی برگزار شده بود.

-در گلپایگان به دنبال برخورد وحشیانه مأموران سرکوبگر شهرداری و نیروی انتظامی با یک دستفروش و چپ کردن گاری او و میوه‌هایش در وسط راه، مردم به اعتراض برخاستند و می‌گفتند دزدهای اختلاسگر و غارتگران حقوقهای نجومی دستشان برای هر چپاول باز است. ولی دست فروشان محروم را به شدت در تنگنا قرار می دهند.

-در خوزستان گروههایی از کشاورزان در اعتراض به چپاولگری جدید باندهای حکومتی تحت عنوان توسعه نیشکر دست به تجمع اعتراض زدند. کشاورزان گفتند ایادی رژیم به بهانه توسعه نیشکر زمینهای آنان را تصرف کرده اند.

 -در تاکستان رانندگان کامیون در هنگام ورود نعمت زاده وزیر صنایع رژیم به این شهر دست به اعتراض زدند. آنان فرماندار تاکستان را گوشمالی داده و نعمت زاده را هم فراری دادند. این کامیونداران دو روز بعد در روز ششم شهریور دست به یک تجمع اعتراضی بزرگ علیه اخاذیهای جدید حکومتی و گرفتن کمیسیون اضافی در باربری ها زدند.


- در شاهرود بیش از 300 کارگر معدن زغالسنگ طزره  در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوقشون تجمع اعتراضی برپا کردند.

 
-در تهران گروهی از دانشجویان رشته پرتو پزشکی در مقابل وزارت علوم دست به تجمع اعتراضی زدند. دانشجویان به حذف این رشته از تحصیلات علوم پزشکی و بی آینده شدنشان معترض بودند.  

در شاهرود، صبح شنبه ۶ شهریور بیش از ۳۰۰ تن از کارگران زحمتکش معدن ذغال سنگ طرزه در محوطه این واحد معدنی تجمع کردند. بیش از هزار تن کارگران این معدن چهارماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.
 
-شنبه ۶ شهریور در تهران آموزشیاران و معلمان از استانهای مازندران و اردبیل به تهران آمده و در مقابل ساختمان مجلس رژیم تجمع کردند. آنان خواهان تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.
-دانشجویان رشته پرتوپزشکی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد صبح شنبه با تجمع در مقابل ساختمان وزارت علوم به حذف این رشته و بیکار شدن فارغ التحصیلان اعتراض کردند.
 
-در اهواز، کشاورزان محروم روز جمعه ۵ شهریور در جاده اهواز خرمشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها با در دست داشتن اسناد مالکیت زمینهایشان، به اشغال این زمینها توسط رژیم غارتگر آخوندی به بهانه طرح توسعه نیشکر اعتراض کردند.
 در یاسوج، نیز جمعی از ورزشکاران با برپایی یک تجمع اعتراضی به تخریب بخشی از ورزشگاه تختی اعتراض کردند.

-تجمع اعتراضی دانشجویان دورة دکترای ژنتیک در برابر وزارت بهداشت رژیم به چندمین روز کشیده شد. این دانشجویان به شیادی رژیم در حذف فارغ التحصیلان این رشته برای برپایی آزمایشگاه اعتراض دارند.


-در ماهشهر ۷۰۰ تن از کارگران پتروشیمی بندر ماهشهر در اعتراض به کمی دستمزد و تبعیض در پرداخت حقوقها و نداشتن امنیت شغلی و قرار داد دائم شغلی در برابر فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. فریاد خشم آگین کارگران معاون فرماندار این شهر رو مجبور به حضور در جمع کارگران و دنبال کردن خواسته اونها کرد. کارگران گفتند تا رسیدن به نتیجه به اعتراضات ادامه خواهند داد.

-در میبد کارگران کاشی احسان در برابر فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران گفتند ماههاست حقوقشون پرداخت نشده و ایادی کارخانه و اداره کار، هر بار با وعده‌های دروغ و حرفهای پوشال ما را دست به سر می‌کنند.


-طی روزهای اخیر مالباختگان غارت شده مؤسسة موسوم به ثامن الحجج در تهران و شیراز دست به تجمعات اعتراضی متعددی زدند و با سردادن شعارهای مختلف خشم خودشون رو از چپاولگری پولهاشون توسط رژیم آخوندی نشون دادن. در این تجمعات مردم شعار می دادند:
 ثامن تهران مملکت اسلامی خجالت خجالت
 ثامن تهران یا امام هشتم برس به داد مردم
ثامن تهران خشم مردم در هنگام صحبت قاضی پور
 ثامن شیراز یاحجت ابن الحسن ریشه ظلمو بکن مرگ بر پارسیان