ایران: گسترش طرحهای زن ستیزانه و تمهیدات سرکوبگرانه در دانشگاهها

رژیم ضدبشری آخوندی, در آستانه سال تحصیلی جدید, در هراس از اعتراضات دانشجویی به تمهیدات سرکوبگرانه و زن ستیزانه جدیدی در دانشگاهها و مراکز آموزشی روی آورده است. طرح سرکوبگرانه موسوم به «عفاف و حجاب» بیانگر این واقعیت است که سرکوب زنان کماکان در صدر سیاست های رژیم قرار دارد. این طرح از سوی دولت آخوند روحانی به دانشگاهها ابلاغ شده است.

بر اساس این طرح مسخره سایز پاشنه کفش و ناخن و رنگ و شکل لباس دختران دانشجو تعیین شده و دانشجویان دختر باید نسبت به رعایت این ضوابط قرون وسطایی و توهین آمیز تعهد بدهند.
برای دانشجویان پسر نیز ضوابطی مشخص شده است از جمله: «استفاده از کراوات و پاپیون از هر نوع ممنوع است. استفاده از شلوارهای کوتاه و چسبان، تنگ و نازک و شلوارهایی که تعمدا پاره و وصله داشته باشد..بلند بودن مو... بطوریکه از یقه لباس پایین تر بیاید... لباس های تنگ و چسبان... ممنوع است». (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸ شهریور ۹۵)
مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت درباره این قبیل طرحهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی گفت:ُ این طرحها و برقراری چنین ضوابطی در محیط دانشگاهها که دخالت در خصوصی ترین وجوه زندگی مردم است تنها نشانگر هراس نظام ولایت فقیه از زنان آزاده ایران و نسل جوان است و اجرای چنین طرحها جز بر نفرت عموم مردم ایران و بر اتحاد و همبستگی آنها برای گسترش اعتراضات تا تحقق آزادی و دمکراسی در ایران نمی افزاید.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
اول مهر ۱۳۹۵ (۲۲ سپتامبر ۲۰۱۶)