پیام دختر بچه ۷ساله یی از حلب، نمادی از مظلومیت و پایداری مردم و کودکان شهر مقاوم و خون فشان

گزارشی درباره پیام دختر بچه ۷ساله یی از حلب که نمادی است از مظلومیت و پایداری مردم و حتی کودکان این شهر مقاوم و خون فشان:

این پیام بانا العابد دختر پچة ۷ سالة سوری از حلب به کودکان هم سن و سال خودش در ایران است.
بانا در عرض مدت کوتاهی، به نمادی از مظلومیت مردم این شهر پایدار تبدیل شده است.
او که به‌همراه مادرش فاطمه پیام‌های خود را از حلب بر روی شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد، در یکی از اولین پیام‌هایش نوشت: «عصر بخیر از حلب. من مطالعه می‌کنم تا جنگ را فراموش کنم».
و بعد هم تصاویر مختلف از بانا از جمله هم‌زمان با بمباران‌های وحشیانة رژیم اسد، به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و به‌سرعت مطبوعات سراسر جهان، به تهیة گزارش دربارة او و کودکان مظلوم حلب پرداختند.
پیام بانا بسیار ساده است: «از جنگ نفرت دارم، ما صلح می‌خواهیم» (همین افکت)
تلویزیون ان.بی.سی. آمریکا در گزارشش بانا را صدای قربانیان بی‌گناه حلب می‌نامد و نیویورک‌تایمز مقالة مفصلی را با این عنوان به او اختصاص می‌دهد: «می‌ترسم که امشب کشته شوم».
پیام‌های بانا به‌قدری در سطح جهانی منعکس و فراگیر شد که دیکتاتور سوریه در مصاحبه با یک خبرنگار دانمارکی دربارة او مورد سئوال قرار گرفت و وقیحانه مدعی شد که اینها پروپاگاند و بازی‌های مطبوعاتی است!
نیویورک‌تایمز در این گزارش سئوال می‌کند: «اگر ما بعد از کشته‌شدن نیم میلیون نفر دست به اقدام نزنیم، آیا بعد از یک میلیون (کشته) دست به اقدام خواهیم زد؟ بعد از دو میلیون؟ و کی؟».
دیلی میل انگلستان صفحة اول خود را به تصویری از بانا اختصاص داد و نوشت: او دختر کوچکی است که شرم جهان را به‌خاطر حمام خون در حلب بارز می‌کند.
این هم پیام بانای هفت ساله از شهر خون‌فشان حلب خطاب به کودکان و مردم ایران است:

به برنامه ....(شما) خوشامد می‌گویم... من از شهر محاصره‌شدة حلب پیام می‌دهم به کودکان ایرانی که مانند ما مظلومند.
به‌دلیل حمایت رژیم ایران از بشار اسد، کودکان حلب بمباران می‌شوند و خانه‌هایشان ویران می‌شود. من آرزو دارم در آینده معلم کودکان حلب بشوم، چرا که اینجا معلم زن وجود ندارد.
بله، من می‌ترسم خواهرانم بمیرند و برای خانواده‌ام می ترسم، وقتی توئیتر را نگاه می‌کنم می‌بینم دوستان زیادی را از دست داده‌ام.
پیام من به جهانیان این است که بمباران‌ها را متوقف کنید و محاصره را از روی ما بردارید. چون دارو نداریم، آب نداریم، شیر نداریم، غذا نداریم.

به گزارش اورینت نیوز، روز چهارشنبه دست کم سه تن از عوامل حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی در حومة جنوبی حلب به هلاکت رسیدند.
رزمندگان سوری عوامل حزب‌الشیطان را با موشک تاو هدف قرار دادند.

اورینت نیوز دربارة تلفات حملة هوایی روز چهارشنبه به مدارس شهر حاس در حومة ادلب گزارش داد که در میان کشته‌شدگان، ۱۶ کودک به چشم می‌خورند.
گاردین انگلستان آمار قربانیان این حملات را ۳۵ نفر ذکر کرد و به نقل از آنتونی لیک مدیر اجرایی یونیسف گفت که احتمالاً بدترین حمله به یک مدرسه از شروع جنگ در سوریه است و می‌تواند جنایت علیه بشریت باشد.
استفن اوبراین معاون دبیرکل ملل متحد در امور انساندوستانه، در اجلاس شورای امنیت دربارة سوریه، بمباران‌های حلب را به‌شدت محکوم کرد و به توقف آن فراخوان داد.
وی گفت: «حلب اساساً به یک منطقة کشتار تبدیل شده است... شهروندان توسط نیروهای (رژیم) سوریه و روسی بمباران می‌شوند و اگر زنده بمانند، فردا از گرسنگی می‌میرند».
اوبراین هم‌چنین، گفت: «هر ماه وضعیت بدتر و بدتر می‌شود و اتفاقی برای توقف جنگ و درد و رنج‌ها صورت نمی‌گیرد... اگر دست به اقدام نزنید، دیگر مردم سوریه و سوریه‌یی برای نجات‌دادن نخواهد بود؛ بلکه این به شرمساری شورای (امنیت) و نسل ما تبدیل خواهد شد».