تشنج در مجلس آخوندی بر سر بن بست برجام و مصوبات کنگره و سنای آمریکا

مجلس رژیم روز یکشنبه بر سر سخنرانی آخوند روحانی منشنج شد و هنگامی که وی در مورد تمدید ۱۰ ساله تحریمها علیه توسط کنگره وسنای آمریکا صحبت می‌کرد، باند رقیب مانع ادامه صحبت او شدند.

 

گزارش تلویزیون رژیم از مجلس آخوندی: در حوزه روابط خارجی این دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که بدلیل اتهامات واهی در موضوع هسته ای
علی لاریجانی: (همهمه در مجلس) یک لحظه آقای رئیس جمهور اجازه بفرمائید, دوستان بفرمائید روی صندلی هایتون بفرما بفرما خواهش میکنم بفرمائید در صندلی هاتون بنشینید نظم جلسه رو رعایت بکنید آقا جون آقای ثامری خواهش میکنم بفرمائید آقای خادمی... .. نایستید اینجا خواهش میکنم در صندلی هاتون بنشینید دیگه اسم نبرم... . حالا بعدش صحبت میکنیم... (همهمه در مجلس)

روحانی که درسخنان خود خطاب به باند رقیب، نقش شخص خامنه‌ای را در شکل گیری و اجرای برجام مورد تاکید قرار میداد،‌ گفت:
«جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند هیچگاه نقض کننده برجام نبوده و نخواهد بود ما به تعهدات خود پایبندیم اما بعنوان رئیس جمهور کشور و رئیس شورای امنیت ملی به صراحت اعلام میکنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای 1+5 تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.
مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما با برجام مغایرت داشته و ناقض آن است لذا رئیس جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تائید و بویژه از اجرای آن جلوگیری نماید صریحا اعلام میکنم چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را بدنبال خواهد داشت.
حتی امضا آن توسط رئیس جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا میدانیم و با عکس العمل مقتضی روبرو خواهد شد... در جلسه همین هفته هئیت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد...».