دولت ترامپ باید بخاطر اعدامها ایران را مورد حسابرسی قراردهد

هیل نشریه کنگره آمریکا دهم دیماه، طی مقاله یی به قلم علی صفوی از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت نوشت: دولت ترامپ باید رژیم ایران را بخاطر اعدامها در ایران مورد حسابرسی قراردهد. در این مقاله آمده است: «حدود یکسال بعد از اجرای توافق اتمی با رژیم ایران موسوم به برجام و توهم متعاقب آن که احتمال دورانی از اصلاحات در درون تئوکراسی شکننده باشد، رفتار تهران بدتر شده است.

مهمترین سند محسوس از این وضعیت، می تواند در رفتارش نسبت به مردم ایران دیده شود. بهر لحاظی وضعیت حقوق بشر در ایران بطور چشمگیری به وخامت گراییده و سازمان ملل متحد رژیم ایران را در دسامبر ۲۰۱۶ برای شصت و سومین بار محکوم کرده است.
این شرایط، باید دولت جدید آمریکا را ترغیب کند تا نقشی بسا فعالتر نسبت به نقض افسارگسیخته حقوق بشر توسط رژیم ایران ایفا کند از جمله قطعنامه یی را در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل بگنجاند ... . ».
درادامه مقاله هیل به قلم علی صفوی آمده است: «در ایران در دوره حسن روحانی بیش از ۲۷۰۰ نفر اعدام شده اند... بنا به گزارش خبرنگاران بدون مرز رژیم ایران کماکان یکی از سرکوبگرترین رژیمها بلحاظ آزادی اطلاعات است. احمد شهید گزارشگر ویژه قبلی سازمان ملل متحد گفته بود باوجود ادعاها که روحانی یک مدره است در مجموع، وضعیت در ایران بدتر شده است.
شوکه کننده تر از همه، فایل صوتی ای بود که در اوت منتشر شد و خبر از یک قتل عام گسترده داد که طی آن ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند. بنا به گزارش واشینگتن پست، مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران از دادستانهای بین المللی خواست تا از این فایل صوتی که توسط فرزند آیت الله منتظری منتشر شده بعنوان سند دیگری از آنچه بر سر زندانیان سیاسی در اواخر دهه ۸۰  آمده، استفاده کنند...
در سپتامبر قطعنامه یی در کنگره آمریکا ارائه شد که اعدامهای دستجمعی ۱۹۸۸ در ایران را محکوم کرد و از سازمان ملل خواست تا کمیسیون تحقیق این قتل عام را تشکیل دهد ...
دولت جدید آمریکا بایستی این فراخوان را منعکس کند، بخصوص که در شرایطی هستیم که افراط گرایی اسلامی رو به گسترش است و زمان آن است که واشینگتن و جهان، کشور شماره یک حامی تروریزم را، بخاطر جنایات وحشیانه علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بدهد و...پرونده  قتل عام مخالفان سیاسی در سال ۱۹۸۸ را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع بدهد.