اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت:‌توطئه های رژیم آخوندی و نقض آتش بس در سوریه توسط سپاه پاسداران

سپاه پاسداران و شبه نظامیان مزدورش به دستور خامنه ای ولی فقیه رژیم که مخالف و ضرر کنده اصلی قرارداد آتش بس در سوریه است، تلاش می کنند آتش بس را نقض نموده و کشتار مردم بیگناه را از سر بگیرند. در همین راستا سپاه پاسداران و مزدوران آن و ارتش اسد با ادامه حملات جنایتکارانه خود در منطقه «وادی بردی» در شمال شرقی دمشق طی روزهای جمعه و شنبه (۱۰ و ۱۱دی) در صدد به راه انداختن مجدد جنگ هستند.

سپاه پاسداران برای مشروع جلوه دادن حملات خود مدعی است که این منطقه و اپوزیسیون مسلحی که در آن مستقر است جزو قراداد آتش بس محسوب نمی شوند. در حالیکه توافق آتش بس شامل این منطقه که ۱۰۰ هزار جمعیت دارد نیز می شود و نیروهای مسلحی که در آن هستند، نیروهای بومی و جزو ارتش آزاد هستند. پاسداران و ارتش اسد قصد دارند با بمباران و آتشباری سنگین اهالی را وادار به کوچ اجباری نموده و بافت جمعیتی حومه دمشق را تغییر دهند.
مهمترین مرکز تجمع نیروهای سپاه در سوریه در پادگانی به نام شیبانی در مجاورت «وادی بردی» است. محل درگیری و نقض آتش بس توسط پاسداران در فاصله بسیار کمی از این پادگان قراردارد. بخشهایی از منطقه وادی بردی مدتها است در کنترل سپاه و مزدورانش قرار دارد. بسیاری از نیروهای سپاه و مزدوران افغانی بعد از ورود به سوریه به این پادگان فرستاده شده و از آنجا به نقاط مختلف سوریه توزیع می شوند. نیروهای افغانی و حزب الله لبنان مقرهای جداگانه دارند. حفاظت از این پادگان به عهده نیروهای حزب الله لبنان است.
کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا در آوریل ۲۰۱۶ افشا کرده بود «سپاه پاسداران، پادگان بزرگ شیبانی در حد فاصل شهرهای دمشق و زبدانی محل استقرار سابق گارد ریاست جمهوری را از ارتش اسد تحویل گرفته و نام آن را پادگان امام حسین گذاشته است. چند هزار تن از تیپ تکاوری لشکر ۱۹ فجر از سپاه فارس و گردانهای فاطمیون و حزب الله لبنان در این پادگان مستقر شده اند. آنها نقش نیروی احتیاط برای دفاع از کاخ اسد را نیز به عهده دارند».
مأموریت تیپ تکاوری لشگر۱۹ فجر، حفاظت از کاخ ریاست جمهوری بشار اسد و همچنین ایجاد مانع در برابر نیروهای ارتش آزاد است که مستقر در شهر زبدانی هستند. مقر فرماندهی مشترک سپاه و ارتش اسد در ساختمان قرمز وسط پادگان قرار داشته است. در این محل ماکت بزرگ و متحرک شهر سوریه وجود دارد که طرح کنترل نظامی شهر دمشق توسط فرماندهان سپاه و ارتش اسد در روی آن صورت می گرفته است.
مقاومت ایران ضمن محکوم کردن نقض آتش بس توسط پاسداران بار دیگر بر این حقیقت تأکید می کند تا زمانی که پاسداران و مزدوران آنها از جمله حزب الله از خاک سوریه خارج نشوند این کشور روی صلح و آرامش نخواهد دید، طرح آتش بس در معرض خطر جدی قراردارد و پاسداران جنگ و کشتار را از سر می گیرند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲دی ۱۳۹۵ (اول ژانویه ۲۰۱۷)