تجمع مردم در مقابل زندان اوین برای آزادی زندانیان سیاسی

امروز دوشنبه 13 دیماه برغم جلوگیری ماموران سرگوبگر رژیم از تجمع مردم ، صدها تن از مردم از جمله دوستان زندانی سیاسی آرش صادقی و  گلرخ ایریایی و مادران شهدای قیام و زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر و زندانیان سیاسی سابق در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواهان آزادی آنها و دیگر زندانیان سیاسی هستند.

تجمع کنندگان عکسهای زندانیان سیاسی را در دست دارند و همچنین روی دستهایشان نوشته اند: ” ما آرش و گلرخ هستیم”؛ ”آرش و گلرخ را آزاد کنید”، ”من آرش صادقی هستم” ، ” من گلرخ هستم”.


آخرین خبر های روز گذشته حاکی از ممانعت دژخیمان خامنه ای در داستانی و زندان اوین از مرخصی زندانیان سیاسی آرش صادقی و گلرخ ایریایی و همچنین وضعیت وخیم آرش صادقی بود . طی اطلاعیه ای دبیرخانه شورای ملی مقاومت اعلام کرد:
آرش صادقی صبح روز یکشنبه ۱۲ دی (اول ژانویه) از فرط بالا آوردن خون بیهوش شده  و دچار تشنج شدید است. بدن او دچار بی‌آبی است، کلیه‌های او به‌شدت آسیب دیده است و خطر چسبندگی و خونریزی روده وی را تهدید می‌کند. از این پیشتر رئیس جنایتکار زندان اوین به آرش گفته بود: «نمی‌گذارم زنده از این زندان خارج شوی»!.
آرش صادقی دانشجوی فوق‌لیسانس رشته فلسفه دانشگاه علامه بود که به‌خاطر فعالیتهای دانشجویی از تحصیل محروم و در فاصله سالهای ۸۸ تا ۹۳ بارها دستگیر شد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۱۹ سال حبس محکوم شده است. همسر وی گلرخ ایرایی نیز به اتهام توهین به «رهبری و نظام» منحوس ولایت‌فقیه و مطلب انتشار نایافته علیه حکم ضدانسانی سنگسار؛ به شش سال زندان محکوم شده است.
مقاومت ایران عموم ارگانها و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان وی فراخواند.

تجمع در مقابل زندان اوین 13دیماه - همبستگی ملی