اعتراض و اعتصاب در شهرهای تهران، قزوین، اهواز و رشت

کارگران و اقشار مختلف میهمان در تهران، قزوین، اهواز و رشت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

درتهران غارت شدگان پروژه نگین غرب امروز ۱۵ دیماه مقابل دادسرای رژیم در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

غارت شدگان در اعتراض به کلاهبرداری و عدم واگذاری آپارتمانهای وردآورد در منطقه ۲۲ تهران دست به تجمع زده‌اند.

تجمع کنندگان خواستار گرفتن حق و حقوق خود بعد از ۱۵ سال که از شروع پروژه نگین غرب میگذرد هستند.

پروژه نگین غرب از سال ۱۳۷۹ و در پی انتشار یافتن آگهی پیش فروش واحدهای تجاری و مسکونی مجتمع نگین غرب انجمن انبوه سازان شفق وابسته به باندهای مافیایی رژیم آغاز شد.
در تهران همچنین جمعی از غارت شدگان شرکت کنتور سازی ایران امروز چهارشنبه ۱۵ دی در اعتراض به سازمان بورس در مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند. تجمع کنندگان خواهان احقاق حقوق خود را از سازمان بورس شدند.

اهواز: کارگران نیروگاه رامین در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق و مزایای خود از روز دوشنبه ۱۳ دیماه دست به اعتصاب زدند و از خوردن غذای کارخانه خودداری کرده اند. کارگران اعتصاب کننده گفتند علت این اعتراض به اجرایی نشدن بخشنامه‌ مربوط به افزایش حقوق و مزایا است. نیروگاه رامین اهواز دست‌کم ۶۵۰ کارگر دارد.

رشت: کارگران شاغل در پروژه راه آهن قزوین رشت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود دست از کار کشیده وتجمع کردند. تجمع کنندگان که بیش از ۲۰۰ نفر بودند در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق عقب افتاده دست به تجمع زدند. در این تجمع که روز دوشنبه ۱۳ دی برگزار شد کارگران گفتند تابحال چند تجمع اعتراضی در مقابل نهادهای حکومتی داشته ایم ولی توجهی به خواسته های ما نمی شود

قزوین - کارگران بازنشسته کارخانه تعطیل شده پوشینه بافت قزوین در اعتراض به بلاتکلیفی چندین ساله در دریافت مطالبات سنواتی ومزدی خود مقابل ساختمان استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.


کارگران در این تجمع اعتراضی که روز سه شنبه ۱۴ دی برگزار شد می گویند: «از سال ۸۹ سنوات خدمتی و مطالبات معوق کارگران بازنشسته شرکت پوشینه بافت پرداخت نشده و هیچ شخصی در این رابطه پاسخگو نیست».
این کارگران با اشاره به اینکه کارخانه پوشینه بافت در سال ۹۰ تعطیل اعلام شده است در ادامه گفتند: در حال حاضر فقط ۱۰ کارگر به عنوان نگهبان در کارخانه پوشینه بافت حضور دارندکه از ابتدای سال جاری مطالبات مزدی خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.
همزمان باتجمع اعتراضی کارگران پوشینه بافت، کارگران دو واحد کنتورسازی ایران ورسا نور نیز برای رسیدگی به مشکلات خود برای چندمین بارمقابل ساختمان استانداری رژیم در قزوین تجمع کرده بودند.