مشارکت باندهای حاکم در سرقتهای نجومی و بحران در رأس نظام

روحانی و لاریجانی نقش باندهای متخاصم در سرقت ۳ میلیارد دلاری بابک زنجانی را فاش می کنند.

کشمکشهای درون باندهای حاکم بر سر اختلاسهای نجومی و ثروتهای بهیغما برده ملت ایران وارد مرحلة جدیدی از افشاگریهای متقابل شده است. دعوا این بار بر سر همدستی هر دو باند با بابک زنجانی در گرفته است. او به جرم بالا کشیدن ۲.۸میلیارد دلار نفت که در بازار قاچاق فروخته بود، سال ۱۳۹۲ دستگیر و به اعدام محکوم شده است. بابک زنجانی می گوید پولها را برگردانده است.
اما حسن روحانی در روز ۸ دی طی سخنانی با بیان این که «با این همه دستگاه نظارتی در کشور.... مگر یک نفر خودش به تنهایی میتواند سه میلیارد دلار را به جیب بزند؟ به کجا وصل بوده؟ کیها به او کمک کردند؟ شریکها کیها بودند؟» و اصل پولها کجا رفته؟ هم دولت احمدینژاد را به مشارکت در این سرقت متهم کرد و هم قوة قضاییة تحت فرمان خامنهای را متهم کرد که با حکم اعدام برای زنجانی قصد کور کردن سرنخها و پوشاندن دستهای پشت پردة این ماجرا را دارد. روحانی گفت: «من از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم, این فرد در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیره تا اطلاعات این موضوع کاملا شفاف بشه, پرونده پخته بشه, بعد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیره, حالا به هر دلیلی این نظر عملی نشد (تلویزیون شبکه خبر رژیم -۸دی ۹۵)
متقابلا صادق لاریجانی رئیس قضاییه رژیم (۱۳دی) طی سخنانی روحانی و دولتش را تلویحاً به همدستی با بابک زنجانی متهم کرد. وی گفت: «بسیاری از ادعاهای بابک زنجانی به دلیل «حفظ حرمتها» علنی نشده و...او «میلیاردها تومان به انتخابات ریاست جمهوری (حسن روحانی) کمک کرده است». رئیس دستگاه قضاییه رژیم سپس روحانی را تهدید کرد که: «حالا می‌فرمایید پشت پرده‌ها را دنبال کنیم، حرفی نداریم!». لاریجانی دولت روحانی را به عدم همکاری در تحقیقات این پرونده متهم کرد و گفت «رد پولهایی که داده شد به آسانی دراختیار بانک مرکزی و وزارت خارجه است؛ دولت باید پاسخگو باشد؛ ما شاکی هستیم. .. باید ببینید این ارزها را شرکت نیکو که تابعه شرکت نفت است به کجا فرستاده و به چه کشوری تحویل داده است؟ ...ما الان سه سال است به دولت اینها را می گوییم اما گوش نمی کنند ـ(پارس نیوز متعلق به باند خامنه ای-۱۳دی۹۵).
در روز ۱۵ دی آخوند محسنی اژهای، سخنگو و معاون اول قضاییه رژیم، در یک کنفرانس خبری ضمن متهم کردن دولت روحانی به لاپوشانی حقایق، از دستگیری «دانه درشتها و آقازاده ها و صاحب منصبانی» خبر داد که «۶۰۰میلیارد و ۱۰۰۰میلیارد بدهی داشتند». وی از این که نمیتواند نام آنها را ببرد، اظهار تأسف کرد و افزود: «اینها می‌خواهند قوه قضاییه را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشتها برداریم».
بابک زنجانی ۴۳ ساله تاجر نوپایی است که طی یک دهه در بند و بست با سرکردگان رژیم، ثروتی بالغ بر چند میلیارد دلار به چنگ آورده است. افشاگریهای متقابل باندهای حاکم به خوبی نشان می دهد که او واسطه رژیم برای قاچاق نفت و پولشویی و دور زدن تحریمها و همچنین واسطة چپاولهای نجومی باندهای حکومتی بوده است. او به به‌عنوان کار آفرین برتر از هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی جایزه هم دریافت کرده است.
بابک زنجانی به دلیل نقشش در دور زدن تحریمها در آوریل ۲۰۱۳ توسط وزارت خزانهداری آمریکا و در سال ۲۰۱۴ توسط وزارت خزانهداری بریتانیا و اتحادیه اروپا در فهرست تحریمها قرار گرفت.
شایان ذکر است موضوع بابک زنجانی تنها یک قلم از ثروتهای به یغما رفته توسط باندهای مافیایی حاکم را شامل می شود. رفسنجانی به تازگی میزان اموال به یغما رفته در دوران احمدی نژاد را ۸۰۰میلیارد دلار اعلام کرد. اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی، نیز پیش از این گفته بود «فساد سیستمی بدی در نظام شکل گرفته و مثل موریانه در همه سطوح کشور وارد شده است» (رسانه های حکومتی-۱۷ آبان ۹۵).
این چپاول حیرتآور، در شرایطی صورت میگیرد که طی همین روزها، انتشار تصاویر و گزارشهای مربوط به هزاران گورخواب و کارتنخواب، یا فروش نوزادان توسط والدینی که قادر به تأمین غذای آنها نیستند، توفانی از خشم و نفرت مردم ایران را برانگیخته و بازتاب آن در فضای مجازی و رسانهها، حاکمان را سخت به وحشت انداخته است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸ دی ۱۳۹۵ (۷ژانویه ۲۰۱۷)