۲ میلیون و۶۳۳ هزار دلار هزینه های درمانی مجاهدان اشرفی در سال ۲۰۱۶ در لیبرتی و آلبانی

سپاس از پزشکان انساندوست، از وام و کمکهای مالی هموطنان و هواداران و درخواست استمرار حمایتهای مادی و معنوی

کمیته امداد پزشکی مجاهدین در آلبانی با درود به مجاهد صدیق، اعظم رحمانی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران و بیست وهشتمین شهید محاصره ضد انسانی پزشکی در اشرف و لیبرتی،که سرانجام در آلبانی جان باخت؛ خلاصه ای از گزارش پزشکی خود در سال 2016 را به اطلاع عموم هموطنان میرساند.
سال 2016 سال انتقال همه مجاهدین و ساکنان لیبرتی به آلبانی و برخی کشورهای اروپای غربی بود. طی یک دهه پایداری پرشکوه و پرافتخار در اشرف و لیبرتی، الگوهای تاریخی مقاومت و ایستادگی در برابر فاشیسم دینی، در 29 حمله موشکی و حمله زمینی با سلاحهای سرد و گرم و انفجار و بمبگذاری، جمعاً 141 مجاهد به شهادت رسیدند، 1487 تن مجروح شدند و 28 نفر در اثر محاصره ضد انسانی، بخصوص محرومیت از درمان در محاصره جنایتکارانه پزشکی، جان باختند.
آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد (دبیرکل کنونی سازمان ملل) در باره حمله موشکی 7 آبان 1394 بعنوان «انزجارآورترین عمل » در همان زمان گفت: «من شدیدا نگران صدماتی هستم که برکسانی که در کمپ لیبرتی زندگی می کنند، وارد آمده است».
یک سال پیش، در همین ایام 782 مجاهد خلق در لیبرتی در صف انتظار نوبت برای معالجات مبرم پزشکی قرار داشتند. برای معالجه و درمان همان صدمات،کمیته امداد پزشکی مجاهدین در لیبرتی8 ماه اول سال 2016 و سپس در 4 ماه بعدی در آلبانی، بغایت تلاش کرد.این کمیته مرکب از 12 پزشک مجاهد خلق و برخوردار از کمک پزشکان هوادار و متخصصان برجسته و انساندوستی بود که تجسم سوگند بقراط در میان ایرانیان آزاده و میهن پرست بودند.
حاصل این تلاشها برای مداوا و نجات جان مجاهدین مجروح و بیمار که در اولویت مطلق قرار داشت، فقط در آلبانی، از پایان انتقال بزرگ در 19 شهریور تا 11 دیماه 1395 یعنی در کمتر از 4 ماه، در مجموع انجام 5 هزار قرار درمانی تخصصی با بیش از 200 عمل جراحی، علاوه بر خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی بوده است.
به یاد داریم که کمیساریای عالی پناهندگان پیوسته خاطرنشان میکرد در انتقال به آلبانی «تعهد و تأمین عمدة هزینه شامل هزینه انتقال و مخارج زندگی افراد ...نقش کانونی وحیاتی داشته است» (بیانیه شماره سیزده-14دسامبر2015). پس از حمله موشکی 14 تیر1395 به لیبرتی نیز که مجروحان و مصدومان و خسارتهای بسیار برجای گذاشت، کمیساریا در بیانیة شماره چهارده در19 ژوئیه2016 بار دیگر تأکید کرد موفقیت در اجرای راه حلها و انتقال به آلبانی “به پایبندی ساکنان به تعهد خود برای تأمین عمده هزینه ها، بویژه برای تأمین دراز مدت مخارج منتقل شدگان بستگی دارد که از هیچ کمک دولتی برخوردار نیستند.این تعهد برای ادامه اجرایی کردن راه حلها برای این گروه حیاتی است».
از اینرو، سازمان مجاهدین باید تمام هزینه‌های سنگین پزشکی را برعهده میگرفت. این در شرایطی بود که حکومت عراق و دژخیمان استخبارات زیر سلطة نیروی تروریستی قدس و اطلاعات آخوندی، با نقض همه توافق‌های چهارجانبه بین آمریکا، سازمان ملل، دولت عراق و سازمان مجاهدین، مانع فروش دارایی‌ها و اموال مجاهدین در اشرف و لیبرتی و مانع انتقال اموال به آلبانی شدند. وحوش و مزدوران رژیم، از جمله مانع انتقال یک میلیون و 46 هزار دلار تجهیزات پزشکی مجاهدین در لیبرتی شدند. این تجهیزات مانند میلیونها دلار تجهیزات پزشکی دیگر در اشرف در حیطه حاکمیت دولت عراق است و باید به مجاهدین برگردانده شود یا مابه ازاء و غرامت آنها توسط دولت عراق پرداخت شود. وکلا و حقوقدانان این پرونده را در عراق و در سطح بین المللی پیگیری میکنند.
جمع هزینه های درمانی در سال 2016 در آلبانی و لیبرتی، به 2 میلیون و 633 هزار دلار رسید که یک میلیون و 315 هزار دلار آن از کمکهای بی‌دریغ پشتیبانان و هواداران و هموطنان تأمین شده و مابقی، وام های قسط بندی شده است. مشروح این گزارش، همراه با اسناد و صورت‌حسابها و همچنین اسناد وام و بدهکاری و قسط بندی بازپرداخت وامها، برای رئیس جمهور برگزیده مقاومت ارسال شده است.
کمیته امداد پزشکی، با قدردانی صمیمانه از ”خواهرمریم“، با سپاس بسیار از پزشکان انساندوست و با تشکر فراوان از کمکهای بی دریغ، استمرار حمایتهای مادی و معنوی هموطنان و یاران اشرف‌نشان را درخواست میکند.
23 دی 1395 (12 ژانویه 2017)