اوباما وضعیت «اضطراری ملی» در قبال رژیم آخوندی را تمدید کرد

رسانه های آمریکا امروز شنبه ۲۵ دی خبر دادند؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی مربوط به «وضعیت اضطراری ملی» علیه رژیم ایران را تمدید کرد.

باراک اوباما در نامه‌هایی به کنگره آمریکا وضعیت اضطراری در قبال رژیم ایران، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا و روسیه را تمدید کرد. وی همچنین فرمان اجرایی علیه دارایی‌ها حزب الله لبنان و ۱۲ گروه تروریستی در خاورمیانه را تمدید کرده است.
در همین زمینه، ند پرایس، از سخنگویان شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است: در راستای تعهد ریاست جمهوری باراک اوباما برای انتقال آسان قدرت در کشور، وی همه وضعیت اضطراری ملی (در قبال کشور‌ها) را که طی ۶۰ روز اول دولت آینده اعتبارشان تمام می‌شد را تمدید کرد.
ند پرایس افزود: این اقدام باعث می‌شود که دولت جدید نیازی نداشته باشد برای تمدید آنها تعجیل کند، با توجه به اینکه رییس جمهور آینده می‌بایست اعضای شورای امنیت ملی را نیز تعیین کند و برخی از منصوبان وی نیز به رای اعتماد سنا نیاز دارند.
دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، روز ۲۰ ژانویه به طور رسمی سوگند یاد خواهد کرد.
به گزارش کاخ سفید، باراک اوباما در نامه خود به روسای سنا و مجلس نمایندگان نوشته است: وضعیت اضطراری ملی علام شده در قبال رژیم ایران در ۱۵ ماه مارس سال ۱۹۹۵ می‌بایست تا بعداز ۱۵ مارس سال ۲۰۱۷ ادامه یابد.
باراک اوباما اضافه کرده است: در حالی که تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران بر اساس تعهدات ما به برجام لغو شده‌اند، شماری از تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران همچنان پا برجا هستند.
باراک اواما تاکید کرده است: به رغم این مساله، برخی از اقدامات مشخص و سیاست‌های حکومت ایران با منافع ایالت متحده در منطقه مغایر بوده و تهدیدی غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به شمار می‌آیند. به این دلایل، من لازم دانستم وضعیت اضطراری ملی اعلام شده درقبال رژیم ایران تداوم یابد تا در مقابله با تهدیدهای این رژیم تحریم‌های جامع علیه آن پا برجا باشند.
وزارت خارجه آمریکا، رژیم ایران را یکی از دولت های اصلی حامی تروریسم می‌داند و تحریم‌هایی در این خصوص علیه افراد، نهاد‌ها و موسسات ایرانی اعمال کرده است.