نگرانی رژیم آخوندی از عقب نشینی در کاهش میزان اورانیوم و پاکسازی کامل نطنز

به دنبال عقب‌نشینی رژیم در کاهش میزان اورانیوم غنی‌شده از ۳۰۰ کیلو به ۲۰۰ کیلو و پاکسازی کامل نظنز، در جریان کمیسیون مشترک برجام در وین، روزنامه سپاه پاسداران نوشت: تاکتیک ترامپ و تیم پیشنهادی وی که تا یک هفته دیگر زمام امور کاخ سفید را به دست می‌گیرند این است که با روش‌های مختلف، بازنگری در جزئیات جدید در برجام را به نحوی دنبال کنند تا از یک سو امتیازات خود در برجام را قوت و گسترش دهند و از سوی دیگر محدودیت‌های جدید برای (نظام) را سامان دهند.

کیهان خامنه‌ای که تلاش کرد مسئولیتهای عقب نشینیهای فضاحت‌بار رژیم در کمیسیون مشترک برجام را متوجه دولت روحانی کند، نوشت: قرار بود موضوع اصلی کمیسیون مشترک برجام در وین، اعتراض به تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه نظام باشد (اما) نتیجه این اعتراض هم قابل توجه است. بیانیه پایانی به شکلی تنظیم شده که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده و اصلاً اعتراضی وجود نداشته است. مسئولان ما نیز می‌گویند آمریکایی‌ها قول داده‌اند تحریم‌ها اجرایی نشده و ضربه‌ای به برجام نخواهد زد! متأسفانه دولت در مجموع به فشار ایمیلی، ابراز گلایه و نامه نگاری اکتفا کرده‌ است.

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای تحت عنوان «طرح (نظام) یا خواسته‌ی آمریکایی؟!» نوشت: با این شرایط تیم مذاکره کننده با دستان خود و آن‌چه که به ظاهر طرح (نظام)! و در واقع خواسته آمریکایی به حساب می‌آید بازهم عقب نشینی آشکار دیگری انجام داده است؛ عقب نشینی‌ای که خلاف (دستور صریح خامنه‌ای)، مغایر با برجام و اظهارنظرهای پشین دولت‌مردان است. 
یک مهره خامنه‌ای نیز گفت: در بیانیه‌ای که در حال حاضر در سایت اتحادیه اروپا قرار دارد، تصریح شده که نشست وین به مناسبت سالروز اجرایی شدن برجام است و بدین ترتیب، گویا اعتراض (ما) را به رسمیت نشناخته‌اند و در متن بیانیه هم به آن اشاره نکرده‌اند.