فاجعه آتش سوزی و فروریختن کامل ساختمان پلاسکو در تهران با صدها کشته و مجروح

در یک فاجعه تلخ و اسفبار در قلب تهران ، ساختمان قدیمی و معروف پلاسکو در چهارراه استانبول صبح پنجشنبه پس از یک آتش سوزی گسترده به کلی فروریخت و دهها کشته و مجروح برجای گذاشت.
آتش سوزی از طبقه نهم این مجتمع  ۱۷ طبقه شروع شد و بسرعت طبقات بالایی را فرا گرفت. تلاش آتش نشانان برای مهار آتش بجایی نرسید و ساختمان پلاسکو در برابر دیدگان مبهوت و نگران مردم تهران کاملا فروریخت.

رژیم آخوندی برای جلوگیری از فوران خشم مردم آمار و ارقام ضد و نقیضی از تلفات آتش سوزی ساختمان پلاسکو ارائه می کند.
آسوشیتدپرس نوشت: مطبوعات دولتی گفتند: 30 آتش‌نشان کشته شده‌اند و حدود 75 تن مجروح شده‌اند.
سی ان ان نیز به نقل از قالیباف شهرداررژیم در تهران گفت 20 آتش نشان کشته شدند.

و تلویزیون یورونیوز گفت: مطبوعات دولتی در شروع گزارش کردند که ده‌ها آتش‌نشان کشته شده‌اند؛ اما بعد این (خبر) برداشته شد.
 
گفته می شود دستکم  ۳۰۰ نفر از جمله چند خبرنگار و عکاس در ساختمان بوده اند و در میان مردم محلات اطراف که شاهد صحنه بوده اند از کشته و مجروح شدن صدها نفر صحبت میشود.
حکومت آخوندی  از زمان شروع  این حادثه تلاش کرد آن را کم بار جلوه دهد و ضمن زیر سوال بردن اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، در مورد ابعاد حادثه و شمار کشته ها و مجروحان به طور قطره چکانی خبر رسانی می کرد.
ماموران سرکوبگر به اشکال مختلف مانع کمک رسانیهای مردم می شدند.

حجم گسترده آتش سوزی باعث ترافیک سنگین شده و رژیم اعلام کرد از خیابان جمهوری به سمت شرق و از خیابان خیام به سمت شمال و از محدوده بهارستان به سمت عرب فقط خودروهای اورژانس و امدادی حق تردد دارند.
گفته می شود در این آتش سوزی ۳۰ نفر مفقود شده اند.

بنا به گزارشات تکمیلی مردم منطقه فردوسی تهران میگویند که صدها نفر کشته و مجروح شده اند اما رژیم آخوندی آمار نمیدهد. ارزیابی مردم منطقه این است که حداقل صد نفر کشته شده اند چهارصد واحد تجاری ازبین رفته است.
بنا به گفته شاهدین؛ آمبولانسها و مامورین آتش نشانی برای کمک کردن التماس میکردند اما کارگزاران و مامورین سرکوبگر انتظامی از کمکهای مردمی جوانان و مردم منطقه و آتش نشانان ممانعت بعمل آورده اند.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت،خانم مریم رجوی،از فاجعه جان باختن گروه زیادی از هموطنان و مأموران آتش‌نشانی در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران اظهار تأسف کرد و این ضایعه دردناک را به مردم تهران به‌ویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و از مردم تهران خواست به یاری آسیب دیدگان و خانواده های قربانیان بشتابند.
مریم رجوی خاطر نشان کرد: این فاجعه بزرگ و حوادث تلخ و قابل پیشگیری دیگری نظیر تصادف و آتش‌سوزی مرگبار دو قطار مسافربری در سمنان در آذرماه گذشته، عقب‌ماندگی و نابسامانی مفرطی را نمایان می‌کند که رژیم ولایت فقیه و شخص خامنه ای به‌ میهن ما و تمام نهادها و زیربناهای خدماتی و فنی  کشور تحمیل کرده اند. باشد که با فروریختن اساس این نظام فاسد و تبهکار، ایران، این زیباترین وطن، روی آزادی و آبادی را ببیند.

ساختمان تجاری پلاسکو در تهران فرو ریخت

ساختمان تجاری پلاسکو در تهران فرو ریخت

ساختمان تجاری پلاسکو در تهران فرو ریخت