سناتور جوزف لیبرمن: سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران به طرز محسوسی تغییر می کند

سناتور جوزف لیبرمن، در گفتگو با نشریه فرانسوی لزکو پیش بینی کرد با روی کارآمدن دونالد ترامپ 'سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران به طرز محسوسی تغییر می کند.
وی افزود: «دونالد ترامپ باید در قبال کوچکترین اقدام رژیم ایران علیه قوانین و تعهدات بین‌المللی‌اش در زمینه‌های اتمی، موشک‌های بالستیک، حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن کشورهای همسایه و حقوق‌بشر سیاست بسیار تهاجمی اتخاذ کند».

روزنامه فرانسوی لزکو روز سه شنبه ۵ بهمن افزود: به نظر جوزف لیبرمن “سیاست آمریکا در رابطه با (رژیم) ایران بطور قابل توجهی تغییر خواهد کرد». سایر مسئولین آمریکایی اینطور ارزیابی می کنند که توافق اتمی با (رژیم) ایران هدفش را که قرار بود به تغییر رفتار این رژیم در خاورمیانه و گشایش در زمینه حقوق‌بشر منجر شود، از دست داده است. این چیزی است که ۲۳ تن از سفیران، سناتورها، نظامیان، مذاکره کنندگان، کارشناسان اطلاعاتی و همچنین شهردار رودی جولیانی در نامه خود به دونالد ترامپ بر آن تاکید می کنند. آنها با اشاره به تعداد بی سابقه اعدامها و سیاستهای این رژیم در سوریه و عراق نه تنها منافع آمریکا و متحدانش را مورد هدف قرار می‌دهد بلکه به صورت پنهایی از داعش حمایت می‌کند. این نامه دولت ترامپ را فرا می خواند که از شورای ملی مقاومت ایران حمایت کند.