اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

انتصاب معاون نیروی قدس به عنوان سفیر در عراق برای ادامه و گسترش مداخلات در این کشور است
خامنه ای به منظور ادامه و گسترش مداخلات جنایتکارانه اش در عراق، پاسدار سرتیپ ایرج مسجدی، معاون نیروی تروریستی قدس را به عنوان سفیر جدید در این کشور گمارده است. پاسدار مسجدی در ۳۰ سال گذشته همواره نقش کلیدی در عملیات تروریستی رژیم در خارج از ایران به ویژه در عراق و سوریه داشته است.

۱. پاسدار مسجدی، در دوره جنگ ایران و عراق رئیس ستاد قرارگاه رمضان سپاه بود که بعدها به صورت نیروی قدس در آمد. مسجدی در مصاحبه با خبرگزاری مهر در روز ۵ تیر ۱۳۹۵ گفت: «قرارگاه رمضان در طول جنگ برای انجام عملیاتهای نامنظم، چریکی، ویژه، اقدامات اطلاعاتی» و سازماندهی و حمایت از گروههای عراقی تشکیل شد و این «دقیقا همان کاری است که امروز نیروی قدس سپاه انجام می دهد».
۲. بعد از تشکیل رسمی نیروی قدس در سال ۱۳۶۹ مسجدی فرماندهی سپاه یکم نیروی قدس را بعهده گرفت که جایگزین قرارگاه رمضان شده و مسئؤلیت عملیات تروریستی در عراق را بعهده داشت و گروههای تروریستی مانند سپاه ۹ بدر و مجلس اعلی تحت امر او قرار داشتند.
۳. بعد از اشغال عراق در سال ۱۳۸۲، مسجدی یکی از فرماندهان اصلی نیروی قدس در ارتباط با عراق بود و به طور مستمر در بغداد و دیگر شهرهای عراق مانند ناصریه، بصره، عماره، نجف و کربلاء رفت و آمد می کرد و از طریق عوامل عراقی نیروی قدس مانند هادی العامری، ابومهدی مهندس، هاشم الموسوی، ابو بلال ادیب، حسن الساری و .... سیاست اشغال پنهان عراق را پیش می‌برد.
۴. بسیاری از اقدامات تروریستی در عراق مانند کارگذاری بمبهای کنار جاده یی، از جمله، حمله  به سرفرماندهی نیروهای آمریکایی در ۲۰ژانویه ۲۰۰۷ در کربلا و ربودن ۵ شهروند انگلیسی در بغداد در ۲۹ مه ۲۰۰۷ تحت نظر مسجدی انجام شده است.
۵. این پاسدار جنایتکار با نصب مهره های وابسته به نیروی قدس در پستهای سیاسی و نظامی در استان دیالی برای اعمال فشار و اقدامات سرکوبگرانه علیه مجاهدین در اشرف زمینه سازی می کرد. مزدوری به نام عدی خدران، فرماندار شهر خالص از این شمار بود که در بسیج و سازماندهی مزدوران برای حمله به اشرف در مقاطع مختلف فعالانه شرکت داشت. ۵ حمله موشکی به کمپ لیبرتی نیز تحت فرماندهی او و توسط گروههای تروریستی دست ساز نیروی قدس صورت گرفت.
۶. پس از حمله مالکی به تحصنهای مردمی در استان الانبار در سال ۱۳۹۲، پاسدار مسجدی به همراه سایر فرماندهان نیروی قدس وارد عراق شد و طرحهای سرکوبگرانه خود را برای کشتار و کوچ دادن اهل سنت این استان به عمل آورد.
۷. مسجدی از فروردین ۱۳۹۳ مسئول پرونده عراق در نیروی قدس شد. حسن دانایی فر، سفیر وقت رژیم در عراق، تحت نظر مسجدی کار می کرد. یکی از وظایف مسجدی زمینه سازی برای دور سوم نخست وزیری مالکی بود که با شکست مواجه شد.
۸.مسجدی نقش اصلی را در تشکیل شبه نظامیان جنایتکار عراقی و حشدالشعبی به عهده داشته است. ورود این جنایتکاران به مناطق اهل تسنن و کشتار مردم بیگناه نیز به طور کامل تحت نظر مسجدی بوده است.
۹.مسجدی علاوه بر عراق، در جنایت و جنگ افروزی در سوریه نیز و اعزام شبه نظامیان عراقی به سوریه نقش زیادی داشت. در ۲۴ دی ۱۳۹۵ در سالگرد شماری از پاسداران کشته شده در سوریه گفت: «خط مقدم جبهه های ما دیروز در اروندرود و شلمچه و مهران و حاج عمران بود. امروز این خط مقدم منتقل شده به دمشق و حلب و موصل و فلوجه».
در حالیکه بسیاری از جریانات سیاسی عراقی و بسیاری از کشورهای عربی پاسدار ایرج مسجدی را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی می کنند، فالح فیاض، مشاور امنیت ملی دولت عراق، گفت دولت عراق با تعیین مسجدی به عنوان سفیر موافق است، او «در تشکیل حشدالشعبی شرکت داشته است».
شورای ملی مقاومت - کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
۶ بهمن ۱۳۹۵ (۲۵ژانویه ۲۰۱۷)