جلسه اضطراری شورای امنیت در مورد آزمایش موشک بالستیک رژیم آخوندی

شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه اضطراری خود را در مورد آزمایش موشک بالستیک رژیم ایران برگزار کرد. این جلسه اضطراری به درخواست آمریکا صورت گرفت.

متیو رایکرافت نماینده انگلستان در سازمان ملل گفت از نظر این شورا رژیم ایران آزمایش موشکی داشته و کمیته قطعنامه ۲۲۳۱ این مسئله را بررسی می‌کند.
وی افزود: «شلیک موشک توسط رژیم ایران تائید شد. این اقدام، یک گام بی ثبات کننده دیگر در منطقه‌ای ‌بی‌ثبات است».
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در جلسه اضطراری روز سه شنبه شواری امنیت به دو نکته اشاره کرد: اول این که رژیم ایران از آزمایش موشکهای بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای منع شده است، و دوم این که بنا به اطلاعات بدست آمده، موشک خرمشهر با باری ۵۰۰ کیلوگرمی قادر به طی مسافتی ۳۰۰ کیلومتری بوده است، چنین موشکی قابلیت حمل سلاح هسته ای را دارد.
وی گفت: قطعنامه سال گذشته صادر نشده که صرفا این کار انجام شود بلکه رژیم ایران باید بداند این کار را کردیم تا به آن احترام گذاشته شود. ما قوی خواهیم بود و اقدام خواهیم کرد و هر آنچه برای محافظت از شهروندان آمریکا لازم باشد را انجام خواهیم داد
می خواهیم مطمئن شویم ممنوعیت تصویب شده رعایت شود. دولت ما بر چنین رخدادهایی چشم نخواهد بست. ما قدرتمند عمل می کنیم و صدایمان بلند خواهد بود».
به دنبال این جلسه نیکی هیلی  نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد آزمایش موشکی رژیم ایران را «مطلقا غیرقابل قبول» دانست و گفت: این آزمایش تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ شواری امنیت است که در سال ۲۰۱۵ به تأیید رسیده و امضا شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز گفت: آزمایش موشکی رژیم ایران اقدامی تنش زا است.
وی از رژیم آخوندی خواست از این گونه اقدامها که باعث بی اعتمادی می شود خودداری کند.

در اولین واکنش بعد از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم این نشست را جلسه ای «سیاسی» نامید و گفت اعلام نظر در خصوص موضوعات امنیت ملی و دفاعی ایران در صلاحیت هیچ کشور خارجی یا نهاد بین المللی نیست.
براساس متنی که خبرگزاری حکومتی ایرنا منتشر کرده، بهرام قاسمی نیز مانند ظریف از تایید آزمایش موشکی خودداری کرد و تنها گفت تأکید می‌کنیم که برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی صرفاً ماهیت دفاعی داشته است... اظهار‌نظر برخی کشورها که با اهداف و اغراض سیاسی صورت می‌گیرد، محکوم است.