پیامدهای انتقال قدرت در آمریکا و واکنشهای ترسان حکومت آخوندی

بدنبال تاکید دونالد ترامپ مبنی بر اینکه در مقابله با اقدامات بی ثبات کننده رژیم هیچ گزینه ای از روی میز برداشته نشده تلویزیون رژیم آخوندی، که تلاش می کرد تفاوت بین دوران بعد از اوباما به قبل از آن را نادیده بگیرد، گفت: رئیس جمهور آمریکا در ادبیاتی شبیه اوباما گفت هیچ گزینه ای در ارتباط با ایران حذف نشده است. خبرگزاری رویتر گزارش داد دولت آمریکا امروز تحریمهای جدیدی را علیه ۲۵شرکت ایرانی اعمال میکند.

آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه ای در تهران نیز گفت: سخنگوی کاخ سفید گفته است که انگار بعضیها پیام انتخابات را نگرفته اند, ما به این سخنگو می گویم اگر مرادتون ایران است, ایران ۳۸ سال است پیام شما را گرفته ... تو برجام هم همانگونه که مسئولین ما گفتن یک کلمه راجع به اینکه ما رزمایش موشکی نداشته باشیم نیست, میگن نقض برجامه, اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید, آن آمریکاست, تجدید تحریم اخیر ۱۰ ساله به تصریح مسئولان نظام ما نقض عهد صریح برجام بود.

پیش از این آخوند روحانی طی سخنانی، ضمن اشاره به پیامدهای انتقال قدرت در آمریکا و روی کار آمدن رئیس جمهور جدید این کشور، گفت: بهرحال توی یک عالم دیگری یه آقایی بوده, حالا آمده تو عالم سیاست, این فضا کاملا براش جدیده, حالا این خودش و اطرافی هاش تا بفهمند دنیا چه خبره و باید چکار کرد, هم زمان می برد و هم خسارتهایی به مردم خودش میزنه و هم ممکنه به دیگران بزنه
تلویزیون آخوندی - ۱۳ بهمن ۹۵
در باره این اظهارات آخوند روحانی، اما کن واینستین مدیر اندیشکده هادسون به صدای امریکا گفت: روحانی نوعی ساده انگاری را به ترامپ نسبت می دهد که در وجود ترامپ نیست. بنظر من روحانی یاد خواهد گرفت که دونالد ترامپ آدمی نیست که به شکیبایی استراتژیک اعتقاد داشته باشد. و واکنش نشان خواهد داد. دونالد ترامپ, باراک اوباما نیست که به «شکیبایی استراتژیک» اعتقاد داشت. بنابراین زمان آن فرارسیده است که جمهوری اسلامی ایران در رفتار پرخاشگرانه خود در منطقه و ستیزه گریهایی که در برنامه اتمی اش دارد بازنگری کند.
مدیر اندیشکده هادسون در واشینگتن گفت: بیانیه مایکل فلین نشانگر «تغییری بزرگ و واضح در سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران» است و این اولین و بزرگترین تغییر در سیاست آمریکا در مورد رژیم ایران و توافق اتمی است.