وزیر دفاع آمریکا: رژیم ایران بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا رژیم ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند. وی که در ژاپن به سر می برد به خبرنگاران گفت: «برای مقابله با رژیم ایران نیازی به افزایش حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه نمی‌بیند».

جیمز ماتیس افزود: «زیر نظر گرفتن رژیم ایران با توجه به رفتار این رژیم، امری سودمند است.… تا وقتی رژیم ایران چنین رفتاری را پیشه خود کند، بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان تلقی می شود و به گمان من، کار عاقلانه آن است که به این رژیم بفهمانیم آنچه که انجام می دهد، توجه مردم زیادی را به خود جلب می کند».
وی افزود: «خوب نیست که رفتار رژیم ایران را نادیده گرفته و از آن غفلت کنیم».

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد حکومت آخوندی بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و جهان فعالیتهای مخرب این رژیم را نادیده نمی گیرد.
ژنرال جیمز متیس گفت: «زیر نظر گرفتن رژیم ایران با توجه به رفتار این رژیم، امری ارزشمند است... تا وقتی این رژیم چنین رفتاری دارد، بزرگترین حامی تروریسم در جهان تلقی می‌شود و به گمان من، کار عاقلانه آن است که به این رژیم بفهمانیم آنچه که انجام می‌دهد، توجه مردم زیادی را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، دادن اخطار رسمی به این رژیم کار ارزشمندی است.
رویتر گزارش کرد، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که جهان فعالیتهای مخرب رژیم ایران را نادیده نمی گیرد.
رویتر ۱۵ بهمن ۹۵

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که پس از تحریمها، آیا اقدام دیگری علیه رژیم ایران خواهید داشت گفت: «من هیچ چیزی را از روی میز کنار نمی‌گذارم، رئیس‌جمهور در این مدت روشن کرده است که این امر اتفاق خواهد افتاد»
شان اسپایسر افزود: «امروز این تحریمها نشان‌دهنده موضع بسیار بسیار قوی علیه اقداماتی است که رژیم ایران اتخاذ کرده و روشن می‌کند که توافقی که پیش از این بسته شده در خدمت منافع مردم کشورمان نبوده و دونالد ترامپ قرار است هرکاری که در توان دارد به‌کار گیرد تا رژیم ایران را هم‌چنان زیر نظارت داشته باشد».
سی.ان.ان - ۱۵ بهمن ۹۵

سناتور جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: من از تصمیم پرزیدنت ترامپ برای اعمال تحریم های بیشتر علیه رژیم ایران استقبال می کنم. تمرکزی که قبلا بر روی توافق اتمی بود, مدتهاست که آمریکا را در دیدن کارزار مستمر بی ثبات سازی خاورمیانه توسط رژیم ایران, کور کرده است.
سناتور مک کین با انتقاد از برخورد ضعیف اوباما در قبال بازداشت ملوانان امریکایی افزود: به رژیم ایران دست باز برای انجام آزمایشات موشکی درنقض قطعنامه های سازمان ملل, حمایت از گروه های تروریستی درسراسر منطقه و حمایت از رژیم جنایتکار اسد در سوریه داده شده بود.
مک کین افزود: در زمینه حسابرسی از رژیم ایران توسط آمریکا و جامعه بین المللی، نه فقط بخاطر تعهدات آن در توافق اتمی بلکه بخاطر رفتار بی ثبات کننده آن در سراسر منطقه، تاخیر شده و این کار مدتها پیش باید صورت می گرفت.
امیدوارم این اقداماتی که امروز توسط دولت ترامپ اعلام شد اولین گام بسوی استراتژی جامع مقابله با نفوذ خبیثانه رژیم ایران باشد.
سایت سناتور مک کین - ۱۵ بهمن ۹۵