رئیس کنگره آمریکا خواستار شدت عمل در قبال رژیم آخوندی شد

بدنبال تحریم ۲۵ فرد و نهاد وابسته به رژیم آخوندی بخاطر تروریسم و مشارکت در برنامه موشکی رژیم از سوی وزارت خزانه داری امریکا اعضای سنا و مجلس نمایندگان امریکا از این اقدام استقبال کردند و خواستار شدت عمل در قبال رژیم آخوندی شدند.

«پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «من دولت ترامپ را به دلیل این اقدام و تلاش برای فشار بر برنامه خطرناک موشکی رژیم ایران، تحسین می‌کنم».
رئیس مجلس نمایندگان امریکا در حالیکه اعمال تحریم علیه برنامه موشکی و فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم آخوندی در منطقه را منطقی و درست می خواند در گفتگو با شبکه ان بی سی امریکا گفت: آمریکا باید توافق هسته‌ای را به صورتی «سفت و سخت» اجرا کند.
«سناتور باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در گفتگو با شبکه «ان‌بی‌سی»، ضمن استقبال از وضع تحریمهای جدید علیه افراد و نهادهای وابسته به دیکتاتوری آخوندی، آمادگی خود را برای همکاری با دولت ترامپ به منظور تشدید تحریمها علیه رژیم اعلام کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی سنا خواستار مقابله با دخالتهای رژیم در منطقه شد و افزود: تحریمهای وضع شده، به هیچ وجه تناقضی با توافق هسته‌ای ندارد و شورای امنیت هم به صراحت گفته است که این رژیم قطعنامه را نقض کرده است. وی اقدامات یکجانبه از سوی امریکا برای کنترل برنامه موشکی رژیم را گام بسیار مهمی دانست».
سناتور «لیندسی گراهام» نیز طی بیانیه‌ای نوشت «این گام نخست در مسیری طولانی» برای مهار رژیم ایران است.
وی افزود: “گام بعدی باید تصویب تحریم‌های موضعی علیه بخشها و نهادهای رژیم ایران در کنگره باشد تا این رژیم را به خاطر ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه بی‌ثبات کردن خاورمیانه، و به دلیل اینکه بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است، به دلیل تلاش‌های مداوم این رژیم برای پیشبرد برنامه موشک‌های بالستیک تنبیه کند».
لیندسی گراهام تاکید کرد: «بدون تحریم‌های موضعی علیه بخشها و نهادهای رژیم توسط کنگره، این رژیم رفتارش را تغییر نخواهد داد.
ادرویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد ”اقدامات خطرناک و تحریک آمیز ایران یک تهدید مستقیم برای ایالات متحده آمریکا و متحدین ما ست. من خوشحالم که دولت، گامهایی که بسیار هم دیرشده، برای مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران برمی دارد. اد رویس تاکید کرد: بدنبال اعمال تحریمهای جدید و به منظور پس زدن و خنثی کردن سیاستهای مخرب رژیم ایران در منطقه و حفظ ثبات در این منطقه، من مشتاقانه با این دولت کار خواهم کرد.
ایلیانا رز لهتینن، رئیس زیر کمیته خاورمیانه و شمال افریقا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در توئیتر خود نوشت: «تحریم‌های تازه علیه اشخاص و شرکت‌هایی که سپاه پاسداران را پشتیبانی می‌کنند، یک گام مناسب در جهت پاسخگو کردن رژیم ایران در برابر اقدامات غیرقانونی‌اش است».
«برایان بابین» عضو مجلس نمایندگان در توییتر خود نوشت: «رژیم ایران باید متوجه شود که دیگر نمی‌تواند بدون آنکه مورد مواخذه قرار گیرد، مفاد توافقی را که امضا کرده، نقض کند».