وزیر دفاع آمریکا: دوران دیپلوماتیک با رژیم ایران به پایان رسیده است

وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به ژاپن درباره این هشدار ترامپ که رژیم ایران با آتش‌بازی می‌کند، گفت: رئیس جمهور آمریکا با این پیام به رژیم ایران می‌گوید دوران دیپلوماتیک با این رژیم به پایان رسیده است.

ژنرال جیمز متیس افزود: اکنون فصل جدیدی شروع شده که لحنی شدیدتر و اقدامات سخت تر از دوران گذشته دارد و هدف اقدامات سختتر، این است که برنامه‌های موشکی و مقاصد اتمی رژیم ایران را از میان بردارد».
وی افزود: «آزمایش موشک بالستیکی رژیم ایران، اولین آزمایش برخورد دولت جدید آمریکا در پاسخ به این‌گونه اقدامات بود. روشن است که دولت ترامپ این موضوعات را با قاطعیت پاسخ خواهد داد.
ژنرال جیمز متیس هم چنین گفت: هم چنان که مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است در صورتیکه رژیم ایران هشدار آمریکا را فهم نکند با پاسخ قاطع تری روبه‌رو خواهد شد. ترامپ گزینه نظامی را نیز به‌عنوان پاسخی به اَعمال تحریک‌آمیز رژیم ایران، مطرح کرده و گزینه قبل از روی کار آمدن ترامپ نیز مطرح بوده است».
سی.بی.اس - ۱۶ بهمن ۹۵

تلویزیون اسکای نیوز گفت: دستورات اجرایی اخیر دونالد ترامپ و اظهارات وی تأثیر جدی بر کشورهایی نظیر عراق، ایران و سوریه خواهد داشت. اقدامهای دونالد ترامپ و دستورات وی منعکس‌کننده وعده‌های انتخاباتی اوست، ترامپ بر بسیاری از سیاستهای باراک اوباما شوریده است.
اسکای نیوز افزود:ترامپ از ایجاد مناطق امن در سوریه حمایت کرد. در مورد عراق، دولت اوباما شکاف باقی گذاشت و به رژیم ایران و داعش اجازه داد تا این شکاف را پر کنند. این اشتباه بزرگ اوباما بود.
دونالد ترامپ در رابطه با توافق اتمی با رژیم ایران نیز گفته است این توافق بسیار بد است و باید باز نگری شود.

معاون دستیار رئیس جمهور امریکا، دکترسباستین گورکا، در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز، تحول اوضاع در آمریکا،گفت: این یک عصر جدید در رابطه بین آمریکا و رژیم هایی است که تهدیدی برای ما و متحدانمان و ثبات جهانی محسوب می شوند.
وی ضمن تاکید بر تغییر دوران در رابطه با رژیم آخوندها، افزود: آخوندها که در کانون یک دیکتاتوری مذهبی هستند, باید فهمند که امور دیگر بصورت معمول نخواهد چرخید, دونالد ترمپ مردی است که به حرف خود عمل می کند, من می توانم تضمین بدهم که ترامپ و اطرافیانش به با نگرشی متفاوت از قبل، به مسایل نگاه خواهندکرد. و ضعیت کنونی، دیگرمثل زمانی نیست که مرز سرخی (توسط اوباما) برای رژیم سوریه (درموردحمله شیمیایی) کشید ولی آن را اجرا نکرد، خیر، دیگر چنین وضعیتی نخواهد بود. وضعیت کنونی بسیار بسیار متفاوت است و سران رژیم ایران باید بفهمند که به نفعشان نیست مانند ۳۰سال گذشته به اعمال تحریک آمیز و بی ثبات کننده بزنند.
معاون دستیار ترامپ حساب رژیم آخوندی را از مردم ایران، به کلی جدا دانست وگفت: مردم ایران، مردمی بسیار بسیار خوب هستند. ملت ایران دارای تمدنی هزاران است، اما رژیمی که اکنون در تهران حکومت می کند، با تامین مالی تروریسم،از یمن و عراق گرفته تا سراسر جهان، به ایجاد بی ثباتی مشغول است وتلا می کند کشتیهای نیروی دریایی آمریکا و شرکای ما را توسط عواملش در منطقه ارعاب کند.
ولی ما مرز روشنی را ترسیم میکنیم واین پیام را برای این رژیم می فرستیم که این کارها بایدمتوقف شود.
تلویزیون فاکس نیوز - ۱۵ بهمن ۹۵

نشریه هیل با اشاره به تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم نوشت: این تحریمها در واقع نشانگر تلاشی برای پرداختن به شلیک موشک بالستیک توسط رژیم ایران و هدف قرار دادن سپاه پاسداران و نیروی برون مرزی آن، یعنی سپاه قدس است.
هیل افزود: در حالیکه دولت قبلی برای پاسخ دادن به فعالیت های تحریک آمیز رژیم ایران تعلل کرد. دولت ترامپ بنظر میرسید که با یک اجماع دو حزبی در کنگره آمریکا اقداماتی برای هدف قرار دادن رژیم تهران بدلیل فعالیت های موشکی و فعالیت های مخرب اش، دردست اجرا دارد.
نشریه کنگره آمریکا در مقاله دیگری با عنوان «ترامپ چرخش درستی علیه ایران میکند» نوشت: تصمیم روز جمعه رئیس جمهور ترامپ برای اتخاذ تحریمهای جدید علیه رژیم ایران پس از آزمایش موشک بالیستیک، نشان داد دولت جدید آمریکا چرخش تندی را رابطه با این رژیم اتخاد کرده است.