دونالد ترامپ:‌ رژیم ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان است

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز، رژیم آخوندی را بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان خواند و توافق اتمی با رژیم را شرم آور که آن را گستاختر کرده توصیف کرد.

رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با فاکس نیوز که یکشنبه شب ۱۷ بهمن پخش شد، گفت: رژیم ایران اصلی ترین حکومت حامی تروریسم است. این رژیم, به همه جا پول و تسلیحات می فرستد آنها نمی توانند این فعالیتها را ادامه بدهند
ترامپ درباره توافق اتمی کشورهای غربی با رژیم آخوندی گفت:
این بدترین توافقی بود که من تا کنون دیده ام . نبایستی حول این توافق مذاکره می شد. این شرم آور است که ما چنین توافقی داشته ایم.
ترامپ خاطرنشان کرد: تحریمها کاری است که تازه شروع کرده ایم.
ترامپ افزود: اگر قرار بود با رژیم ایران توافقی شود، باید معامله خوبی صورت می‌گرفت.ما یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد به آنها دادیم ولی بجای آن چیزی نگرفتیم.
ترامپ، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا توافق اتمی را پاره خواهد کرد گفت: باید ببینیم چه پیش می آید.
وی در مورد احتمال بکار گرفتن گزینه نظامی گفت: من در مورد اقدامات نظامی صحبت نمی کنم من همیشه به دولت اوباما انتقاد می کردم, زمانی که اعلام می کردند که می خواهند به موصل بروند, جایی می خواستند بروند, آنها تاریخ و زمان آنرا اعلام می کردند. که من به این شیوه کار اعتقاد ندارم
بعد از توافق اتمی این رژیم گستاخ تر شده است.... چون برایشان باور کردنی نبود که کسی این قدر احمق باشد که چنین توافقی را امضا کند.

معاون رئیس جمهور امریکا در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت کاخ سفید در حال ارزیابی توافق هسته ای رژیم با کشورهای ۵+۱ است.
مایک پنس در مصاحبه با ای بی سی نیوز که روز یکشنبه پخش شد, گفت تاکنون تصمیمی گرفته نشده که آیا آمریکا به قراردادی که بین دولت اوباما, رژیم ایران و سایر قدرتهای جهانی بسته شد احترام بگذارد یا نه.
معاون رئیس جمهور امریکا گفت «رژیم ایران توافقی از جامعه جهانی گرفت که مجددا من و رئیس جمهور فکر می کنیم که آن توافق یک معامله وحشتناک بود. این توافق اساسا به رژیم ایران اجازه می دهد که یک سلاح اتمی در سالهای در پیش رو, در یک زمانبندی مشخص تولید کند. آنها همچنین صدها میلیون دلار بطور نقد مابه ازا دریافت کردند».
وی تاکید کرد ما در حال ارزیابی این توافق هستیم. رئیس‌جمهور در روزهای آینده در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
مایک پنس به رژیم آخوندی هشدار داد که نباید جدیت رئیس جمهور امریکا را نادیده بگیرد