واکنشهای ترس آلود خامنه ای و روحانی در قبال مواضع دولت جدید امریکا و شکست برجام

ولی فقیه ارتجاع که تاکنون در قبال تحولات بعد از پایان دوره اوباما و انتقال قدرت در امریکا به شدت ترسیده و سکوت کرده بود، طی سخنانی که بیانگر منتهای ترس و زبونی اوست، بازهم به جای ترامپ، به شماتت اوباما پرداخت.

خامنه ای در قبال تصریحات رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت آمریکا مبنی بر این که رژیم ولایت فقیه بزرگترین حامی تروریسم در جهان و پدرخوانده داعش و عامل بی ثباتی منطقه است، به کلی دم فرو بست و صرفا به گله و شکوه از بدعهدی اوباما و یک تشکر مسخره از ترامپ بسنده کرد و گفت: «حالا این آقا که تازه آمده در ایالات متحده میگه شما باید از آمریکا متشکر باشید از دولت اوباما متشکر باشید, چرا متشکر باشیم, هیچ متشکر هم نیستیم, همان تشکیلاتی بود که این تحریمهای سنگین را به نیت فلج کردن جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران بر ملت ایران تحمیل کردن, امیدشون این بود که فلج بکنند...
میگه متشکر باشید, نخیر اصلا متشکر نیستیم, چرا متشکر باشیم بخاطر تحریمها, بخاطر ایجاد داعش, بخاطر به آتش کشیدن منطقه, سوریه رو به آتش کشیدن, عراق رو به آتش کشیدن, چرا باید متشکر باشیم, بخاطر حمایت از فتنه انتخابات در سال ۸۸ در کشور, از آنطرف به بنده نامه می نویسه, اظهار ارادت و محبت و همکاری میکنه, از آنطرف علنا و صریحا از فتنه گر حمایت می کنه میگه ما پشت سر شما ایستاده ایم...
ما هیچ تشکری نمی کنیم, ما می دانیم که چکار می کردند, می فهمیم که آنها چکار می کردند, آن میگه از آن تشکر کنید, از من هم بترسید, نه از شما هم نمی ترسیم...
ما بله از این آقایی که تازه آمده ازاین چرا متشکریم, تشکر ما بخاطر این است که زحمت ما را کم کرد, چهره واقعی امریکا را نشان داد, کاری که ما در طول سی و چند سال هی می گفتیم, فساد سیاسی, فساد اقتصادی, فساد اخلاقی, فساد اجتماعی در دستگاه حاکمه آمریکا رو ما می گفتیم, این آقا آمد در دوره انتخابات و بعد از انتخابات این رو علنی کرد و عریان کرد...».

ولی فقیه ارتجاع که در بحبوحه مذاکرات اتمی گفته بود، شخص خودش، قبل از روی کار آمدن روحانی و ازطریق سلطان نشین عمان برای مذاکرات اتمی به آمریکا متوسل شده، در بخش دیگری از سخنانش، تلاش کرد، شکست برجام و «سراب» مذاکره با آمریکا را به گردن روحانی بیندازد و گفت: «مثل سراب, انسان تشنه زمین خشک را آب میبینه از دور, بعد که نزدیک میشه... می بینه هیچی نیست, امید بستن به شیطانها اینه, امید بستن به قدرتهای مادی و شیطانی اینه, عقلانیت و تدبیر و کارکرد عاقلانه در مسائل مختلف در دیپلماسی در مسائل کشوری, در اداره داخل کشور, در تجهیزات, در علم, در صنعت و در غیرو اینها کار لازمی است, اما اعتماد به شیطاتین, اعتماد به آنکسی که با اصل وجود شما مخالفه, این خطای بزرگی است, آن قدرتی که اصل وجود جمهوری اسلامی ایران را اصل قدرت گرفتن اسلام رو نمیتونه تحمل بکنه و نمیتونه بپذیره به آن نمیشه اعتماد کرد».

آخوندی روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه، ضمن مجیز گوییهای مهوع برای خامنه ای به منظور جلب عنایات او برای دور دوم ریاست، به رقیبان دلواپس خود گوشزد کرد که مذاکرات اتمی و برجام، نظریه ویژه ولی فقیه نظام تحت عنوان نرمش قهرمانانه بوده و خامنه ای این نظریه را با نظریه دیگری تحت عنوان دجالگرانه «حق الناس»، همراه کرده تا آخوند روحانی نرمش قهرمانانه را کارگردانی کند.

وی گفت:‌ «دوتا نظریه رهبر معظم انقلاب بیان کرد, یکی اش این بود که در انتخابات سال ۹۲ اعلام کرد این صندوق آرا و این رای حق الناس است, همه بروید پای صندوق, رای ها باید حفظ شه, این پایه اول بود, پایه دوم نظریه نرمش قهرمانانه بود, این دوتا نظریه بود ما رو پیروز کرد, دوتا نظریه ایشون داد».

آخوند روحانی نیز هراسان از سخنان رئیس جمهور و مقامات ارشد دولت جدید آمریکا و کنگره و سنای این کشور مبنی براین که برجام باید بازبینی شود و حکومت آخوندی باید به کلی از غنی سازی دست بردارد، تلاش کرد برجام را توافقی برد- برد که به سود آمریکا هم هست قلمداد کند وتلویحا گفت که رژیم آخوندی برای زهر منطقه یی و برشام هم در ادامه مذاکرات قزاقستان آمادگی دارد.

وی افزود: «حالا رئیس جمهور جدید آمریکا نمیتونه تحمل کنه هی این توافق رو میخونه نمیتونه تحمل کنه, میگه در تاریخ این بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده, البته این توافق یک توافق برد-برد هست به نفع همه است این توافق, به نفع منطقه است, شما دیدید در کنار مذاکره ۵+۱مذاکره قزاقستان و آستانه بوجود آمد و می توانه مذاکره هسته ای الگویی بشه برای دهها مذاکره دیگری که به امنیت و ثبات این منطقه منجر بشه».