نیویورک تایمز: طرح لیست گذاری سپاه پاسداران از حمایت قوی کاخ سفید برخوردار است

به گزارش نیویورک‌تایمز، طرح لیست گذاری سپاه پاسداران رژیم آخوندی به عنوان یک سازمان تروریستی آمریکا، از حمایتی قوی‌ در کاخ سفید برخوردار است.

این منبع خاطرنشان کرد: سران سپاه و نیروی قدس آن، پیش از این در لیست تروریستی دولت (آمریکا) قرار گرفته‌اند، اما جمهوری‌خواهان از گنجاندن خود سپاه (در لیست) با هدف فرستادن پیامی به (رژیم) ایران، دفاع کرده‌اند.

درباره طرح لیست گذاری سپاه پاسداران شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید گفت: «من نمی‌خواهم جلوتر از هیچ‌گونه اعلامی که ممکن است در آینده داشته باشیم، حرکت کنم. اما اشتباه نکنید، رئیس‌جمهور تهدیدی را که کشورمان با آنها مواجه است درک می‌کند و هر کاری را که بتواند برای حمله، ریشه‌کنی و نابود کردن آن انجام خواهد داد».
وی گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در تعهد رئیس‌جمهور برای تهاجم کامل و پاسخ‌دادن به تهدیدی که از سوی تروریسم افراطی اسلامی با آن مواجهیم، تردیدی داشته باشد.


وال استریت ژورنال به نقل از افراد مطلع از بحث‌های طرح نام‌گذاری سپاه گزارش داد، دولت ترامپ اقدامات اجرایی را بررسی می‌کند که سپاه پاسداران (رژیم) ایران و اخوان‌المسلمین... را به‌عنوان سازمان‌های تروریستی تعیین خواهد کرد.
تصمیم به هدف قرار دادن هر یک از این دو گروه، گسترش قابل توجه تحریم‌های ایالات متحده را علیه سازمان‌های اسلام‌گرا در خاورمیانه به‌همراه خواهد داشت. آنها به القاعده، داعش و تعداد دیگری از گروه‌هایی... خواهند پیوست که هم‌اکنون در لیست تروریستی آمریکا هستند.
یکی از افراد مطلع از این گفتگوها گفت، احتمالاً کاخ سفید بر سر نام‌گذاری سپاه پاسداران زودتر اقدام کند...
وال استریت ژورنال اضافه کرد: تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی، به آمریکا وسعت عمل بیشتری برای هدف قرار دادن دارایی‌ها و شرکت‌های سپاه خواهد داد؛ امری که بخش‌های وسیعی از اقتصاد (رژیم) ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
در کنگره (آمریکا)، حمایت دو حزبی گسترده‌یی از قانون اعمال تحریم‌های جدید بر (رژیم) ایران وجود دارد؛ شامل تدابیر جداگانه‌یی که از دولت خواهان تعیین سپاه به‌عنوان... یک سازمان تروریستی خواهد شد.

العربیه نیز گزارش داد، انتظار می‌رود طرح نهایی (برای نام‌گذاری تروریستی سپاه) توسط رکس تیلرسون وزیر خارجة آمریکا مورد بازبینی قرار گیرد... احتمالاً گام بعدی اعمال تحریم‌هایی بر (رژیم) ایران به‌خاطر حمایتش از گروه‌های تروریستی است... یک مقام آمریکایی که در بازبینی سیاست در قبال رژیم تهران نقش دارد فاش کرد، دولت جدید این رژیم را تهدیدی برای منافع آمریکا می‌داند و در پی راه‌هایی برای اعمال فشار بر آن است.

هم‌چنین تلگراف انگلستان طی مقاله‌یی، نوشت: «دونالد ترامپ باید برای خاتمه‌دادن به طرح شرورانه (رژیم) ایران به‌منظور تسخیر خاورمیانه، دست به اقدام بزند».
این منبع خاطرنشان کرد: «(رژیم) ایران به‌خاطر سیاست جنگ‌طلبانه‌اش، رسماً در مدار اخطار کاخ سفید قرار گرفته است».