مخاصمات درونی رژیم آخوندی پس از اقدامات دولت جدید آمریکا

اقدامات دولت جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی به ویژه در مورد آزمایشهای موشکی، به مخاصمات باندهای درونی رژیم دامن زده است.

روزنامه شرق تحت عنوان پازل توطئه علیه جمهوری اسلامی نوشت: با وجود همه هزینه‌های ما در جنگ سوریه، امروز روسیه و ترکیه به دنبال بهره‌گیری از نتایج آن هستند... در چنین شرایطی که آمریکا و متحدانش به ‌دنبال بهانه‌ای هستند که ایران را ناقض برجام جلوه دهند، آزمایش موشکی بهانه لازم را به دولتمردان ترامپ برای ایجاد ائتلاف جدید علیه نظام فراهم آورده است.
این روزنامه باند روحانی افزود: آیا اظهارات صریح وزیر خارجه فرانسه در محل وزارت خارجه، موضع‌گیری سفیر انگلیس در سازمان ملل و اظهارات مشاور امنیتی ترامپ را می‌توان بی‌ارتباط با بهانه‌گیری‌های جدید آمریکا ارزیابی کرد؟
در چنین شرایطی باید بیش از هر زمان دیگری دوراندیشی اختیار کرد... در صورت بروز بحران‌های احتمالی، این فرصت از همه گرفته خواهد شد.
روزنامه جهان صنعت از باند روحانی درباره بررسی طرح قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا، نوشت: توافقات هسته‌ای در کنش‌ها و الگوهای رفتاری سپاه و آمریکا بسیار محسوس‌تر بوده است. سپاه همواره تلاش داشت از نفوذ و حضور آمریکا در منطقه جلوگیری کند و در مقابل آمریکا نیز این اقدامات را با گزینه‌هایی چون تحریم‌های سازمان‌یافته بی‌پاسخ نمی‌گذاشت...
این روزنامه با نگرانی افزود: اگر تلاش دولت جدید با حمایت کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان به نتیجه برسد وضعیت با توجه به مواضع اعلامی کابینه جنگ‌طلب دولت ترامپ در روزگاران آینده افزایش می‌یابد و تنش‌های فزاینده داستان مکرر شرایط پیش‌رو است. (جهان صنعت 21/11/95)

از سوی دیگر، یک اعضای سابق تیم مذاکره کننده رژیم، روی کار آمدن ترامپ را به مثابه شکست سیاستهای روحانی اعلام کرده و خواهان برکناری وی شد. مهدی محمدی نوشت: دوره متحدان دموکرات‌ها در (نظام) به سر آمده است و شانسی برای شکل دادن به یک سیاست صحیح مقابل ترامپ نخواهند داشت... و باید صحنه را ترک کنند... بیش از 2 سال است کسانی تلاش می‌کنند محیط امنیت (نظام) را برجامیزه کنند... (یعنی) دادن مدل برجام به سایر حوزه‌های منازعه راهبردی (نظام) و آمریکا. (وطن امروز 21/11/95)