ایران: اعدام ۱۳ زندانی-۹تن در آستانه اعدام و سه حکم قطع دست

دژخیمان رژیم آخوندی در روز ۲۵ بهمن ۱۰ زندانی را در شهرهای قم و زابل به دار آویختند. یکی از اعدام شدگان در حالی اعدام شد که درخواست اعاده دادرسی وی به قضاییه رژیم ارائه شده بود. در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن نیز سه زندانی شامل دو جوان ۲۹ و ۳۰ ساله در زندانهای جیرفت و مشهد اعدام شدند.

از سوی دیگر بنا به گزارشها ۹ زندانی برای اجرای مجازات اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت منتقل شده اند، مقاومت ایران به عموم مراجع ذیربط بین المللی به اقدام فوری و موثر برای جلوگیری از این اعدامها فرا می خواند.
چند روز پیش علی علیزاده از مقامات ستاد به اصطلاح مبارزه با مواد مخدر رژیم خواستار تداوم مجازات وحشیانه شد و گفت «تعدیل مجازات اعدام، کمکی به مبارزه نکرده و آن را دچار چالش می‌کند» (خبرگزاری حکومتی خانه ملت- ۱۷بهمن۹۵).
در یک تحول دیگر قضاییه رژیم آخوندی در تهران حکم قطع دست سه نفر را به اتهام سرقت صادر کرد (روزنامه حکومتی همشهری- ۲۴بهمن۹۵).
نظام منفور ولایت فقیه ناتوان از مقابله با بحرانهای فزاینده داخلی و بین المللی و در هراس از خیزش عمومی تنها راه را در تشدید سرکوب یافته است. سران رژیم به خاطر جنایات ضد بشری شان باید از جامعه جهانی طرد و سران آن به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند. سکوت و بی عملی در قبال جنایتهای بربریت حاکم بر ایران در سه دهه گذشته این رژیم را در ادامه و تشدید این جنایات تشویق کرده است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ (۱۳ فوریه ۲۰۱۷)