تاکید نمایندگان آمریکا بر تشدید تحریمها و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

در جلسه استماع روز پنجشنبه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، ایلیانا رزلهتینن، رئیس زیر کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا رژیم ایران را تهدید سراسر خاورمیانه دانست. وی گفت: از اینکه همه روی تهدید واقعی و جدی رژیم ایران متمرکز شده‌اند جای خوشحالی دارد. همانگونه که تحولات اخیر نشان داده رفتار تحریک آمیز رژیم ایران بعد از برجام فروکش نکرده است. این رژیم کماکان یک تهدید مستقیم برای امنیت ملی ما و تهدید ثبات سراسر خاورمیانه بوده است... ما باید بطور کامل و قاطع، تحریمها را اعمال کنیم. ما باید بدنبال راههایی برای گسترش تحریمها باشیم تا اَعمال خطرناک آن را مهار کنیم.

قاضی تدپو رئیس زیرکمیته تروریسم در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت: توافق اتمی با رژیم ایران یک توافق نامطلوب برای آمریکا بوده است. ما میلیاردها دلار به رژیم ایران بازگرداندیم. پولی که باید  صرف ساخت مدارس و بیمارستانها می‌شد، به جیب سپاه پاسدارانی رفته که سهم بزرگی از اقتصاد ایران را در دست دارد. ارگانی که عملیات تروریستی را در سراسر جهان اداره می کند.

در این جلسه استماع، اسکات مدل مدیر گروه راپیدان گفت: توافق اتمی با رژیم ایران به هیچ‌وجه به موضوع وضعیت حقوق‌بشر در ایران نزدیک نشده است. در تمام دوران پس از برجام هیچ‌یک از مقامهای رژیم ایران به خاطر نقض حقوق‌بشر در فهرست تحر یمها قرار نگرفته‌اند. این در حالیست که کنگره بارها خواهان چنین اقدماتی بوده است.
وی افزود: دولت دونالد ترامپ باید قربانیان نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران را معرفی کند. موارد نقض حقوق‌بشر باید به طور گسترده منتشر شود و در سیاست خارجی آمریکا باید ازاین بابت فشار بر رژیم ایران در نظر گرفته شود.  
اسکات مدل اضافه کرد: جای تردیدی وجود ندارد که سپاه پاسداران حمله‌های تروریستی علیه نیروهای آمریکا و متحدانش در اطراف جهان را طراحی کرده و دست کم در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ حداقل ۳۰ فقره حمله‌، مرتبط با سپاه پاسداران بوده است. رژیم ایران کمپهای آموزشی در جنوب لبنان را اداره می کند.. این رژیم نه تنها از حزب الله حمایت می کنند بلکه افسار آن را در دست دارد.

سناتور مارکو روبیو اعلام کرد که شماری از اعضای سنای آمریکا طرحی با عنوان «آسمانهای عاری از ترور» برای اعمال تحریمهای جدید علیه بخش هواپیماهای تجاری رژیم ایران ارائه داده‌اند.
علت این تحریمها، استفاده رژیم از هواپیماهای تجاری برای حمایت از تروریسم عنوان شده است.
این طرح دولت آمریکا را ملزم می‌کند که وضعیت استفاده رژیم ایران از هواپیماهای تجاریش برای حمل و نقل محموله‌های غیرقانونی تسلیحات، نیروی نظامی، تجهیزات و اجزای موشکی, الکترونیکی یا راکتی را بطور منظم گزارش کند. این گزارشها نوع تحریمهای ضروری روی هواپیماهای تجاری رژیم را مشخص خواهد کرد.