ایران: ادامه تظاهرات با شعار «هیهات مناالذله و نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» در اهواز

تظاهرات مردم قهرمان اهواز روز شنبه ۳۰ بهمن (۱۸ فوریه) به رغم اعلام ممنوعیت هرگونه تجمع از سوی رژیم، برای ششمین روز متوالی با شعار «هیهات مناالذله» و «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» ادامه یافت. نیروی سرکوبگر اعتراضی به منظور ارعاب و جلوگیری از شکل گیری تظاهرات، بیانیه ممنوعیت هرگونه تظاهرات را در بین جمعیت خواند. این بیانیه که از سوی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان صادر شده تظاهرکنندگان را تهدید می کند که با آنها «به عنوان ناقض قانون با مسببان و متولیان و برپا کنندگان» تظاهرات غیرقانونی، برخورد خواهد کرد. اما مردم خشمگین عوامل رژیم را هو کرده و به شعارهای «وعده ما همین جا- ساعت ۴ فردا» و «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» به تظاهرات خویش ادامه دادند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «پایان دوره سکوت» و «مجریان پروژه انتقال آب کارون باید مجازات شوند». جوانان دلیر اهواز همچنین با نوشتن شعار «رهبر بی کفایت عدالت عدالت» بر روی دیوارهای شهر انزجار خود را از نظام سرکوبگر و سراپا فاسد و ویرانگر ولایت فقیه ابراز داشتند. آنها چندین مزدور بسیجی را هم گوشمالی دادند.

رژیم آخوندی به منظور شدت بخشیدن به سرکوب مردم ستمدیده اهواز مزدورانی را از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد همراه با ماشینهای ضدشورش به صحنه آورده است.
 استانداری خوزستان که به خاطر غلظت بالای ریزگردها تمامی مدارس و دانشگاهها را روز یکشنبه تعطیل اعلام کرده بود، در هراس از شرکت دانش آموزان و دانشجویان در تظاهرات، بیانیه قبلی را منتفی کرد و اعلام نمود که مدارس و دانشگاهها در نوبت عصر باز هستند و فرمانداری ها حق تعطیل کردن مدارس را ندارند. تصمیمی هراس آلود که رسانه های خبری خود رژیم نیز آن را به سخره گرفتند.
از سوی دیگر به دنبال قطعی برق، آب، گاز، تلفن در زندان مرکزی اهواز معروف به زندان کلینیک، زندانیان دست به اعتراض زدند. اما ماموران گارد ضدشورش زندان به دستور کریمی رئیس زندان و با کمک دانش رئیس حفاظت و مرادی معاونت زندان و نیازی رییس گارد زندان، با باتون و گاز اشک آور به زندانیان حمله و آنها را بشدت مضروب کردند و وسایلشان را تخریب نمودند. هدف این حمله وحشیانه بیشتر متوجه زندانیان سیاسی بود که هفت نفر از آنها پس از ضرب و شتم شدید به انفرادی منتقل شدند و اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند. مأموران پس از انتقال آنها به انفرادی با وجود قطعی برق و گاز و سرمای هوا از دادن پتو و لوازم گرمایشی به آنها نیز جلوگیری کردند.
خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز گذشته با درود به مردم و جوانان و زنان قهرمان خوزستان به ویژه مردم به جان آمده اهواز خواستار گسترش اعتراضات برحق و ایستادگی بر روی خواستهای مبرم آنها برای برخورداری از حداقلهای زندگی انسانی مانند هوای پاکیزه و آب و برق شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اول اسفند ۱۳۹۵ (۱۹فوریه ۲۰۱۷)