برلین: سخنرانی استرون استیونسون دردفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران

دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در برلین شاهد برگزاری کنفرانسهایی با حضور استرون استیونسون و شماری از جوانان و اعضا و مسئولین تشکلها و جوامع ایرانیان مقیم آلمان بود. شرکت کنندگان دراین جلسات یاد و خاطره مجاهد کبیر محمد علی جابرزاده را گرامی داشتند.

استرون استیونسون هنگام دیدار از دفتر نمایندگی شورا مورد استقبال دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان، اعضای دفتر نمایندگی و گروهی از هواداران مقاومت در آلمان قرار گرفت.
استیونسون سپس با شماری از جوانان ایرانی مقیم آلمان و همچنین جمعی از جوانانی که بتازگی از ایران خارج شده و به صفوف مقاومت پیوسته اند، دیدار کرد.
در شروع این جلسه، جواد دبیران از دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین به استرون استیونسون خوشامد گفت: و از تلاشهای وی برای حمایت از مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران قدردانی کرد وی در سخنان کوتاه خود گفت:
امـروزه شرایط سیاسی بطور کامل تغییر کرده است، سیاست مماشات با دیکتاتوری حاکم بر ایران ضربه سنگینی خورده و حقانیت خطوط سیاسی که خانم رجوی دنبال میکند برای همه اثبات شده است و این آخونددها هستند که هر روز از خطر سرنگونی بدست مجاهدین حرف می زنند. وی تاکید کرد: وقتی قیمت رسیدن به آزادی پرداخت شود، دست یافتن به هیچ چیزی غیر ممکن نیست،
سپس استرون استیونسون به سخنرانی پرداخت و آخرین تحولات مربوط به ایران را مورد بررسی قرار داد. استیونسون با یادآوری خاطره ای از یک سخنرانی بیاد ماندنی اش در یک اجتماع هواداران مجاهدین در برلین در سالهای گذشته و در بحبوحه سیاست مماشات با رژیم، موقعیت مجاهدان اشرفی بعد از انتقال از لیبرتی به آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی را بررسی کرد و آنرا یک پیروزی بزرگ برای مقاومت مردم ایران و یک شسکت برای رژیم آخوندی دانست. وی افزود:
در خانواده بزرگ مقاومت دمکراتیک ایران هر موقع که ما محکم ایستادیم و آماده پرداخت بها بوده ایم توانسته ایم تمامی موانع را به کناری بزنیم و راه را رو به جلو باز کنیم. کارزار بزرگ بین المللی برای خارج کردن نام سازمان مجاهدین خلق از لیست های سیاه تروریستی یکی از مواردی است که مقاومت ایران در آن موفق شد و نهایتا نام سازمان مجاهدین از لیست های تروریستی خارج کند.
بنابراین با تکیه به تلاشهای خود شما بود که ما توانستیم به این پیروزی بزرگ دست پیدا کنیم. در ابتدا دولتهای غربی با ما نبودند و در موارد متعددی نیز بر علیه ما و در طرف آخوندها بودند اما شما با استقامت خود توانستید آنها را به حمایت از این مقاومت بکشانید. این قدرت است. این قدرت مقاومت است و قدرت بسیار بزرگی است.
حال که ساکنان کمپ لیبرتی از عراق خارج شده اند و در مکان امنی هستند ما میتوانیم تمام توجه و انرژی خود را بر روی تغییر رژیم در ایران متمرکز کنیم.
استرون استیونسون سپس با تاکید بر استقلال مقاومت ایران و تکیه آن بر مردم ایران و حامیانش در کشورهای مختلف افزود: شما خواهران و برادران من در خانواده بزرگ مقاومت ایران، همة شما که در کنار این جنبش مقاومت ایستاده‌اید، شما چهارچوب‌ها را شکسته‌اید. با این‌که حمایت هیچ دولتی را نداشتید و بناحق در لیست‌های سیاه مختلف گنجانده شدید و هر چند بسیاری از شما بهای فردی بسیاری را در زندگی‌تان پرداخته‌اید، با این حال شما یک جنبش عظیم را به پیش می‌برید، با کمک مردم در داخل و خارج ایران و ده‌ها هزار نفر در کشورهای دموکراتیک غربی. این کاملاً منحصر به فرد است و با رهبری شجاع و ذیصلاح شما و با ایمان و تعهدتان میسر شده است. در تمام سالیانی که در سیاست بوده‌ام، هرگز هیچ جنبش مقاومت یا حزب سیاسی را ندیده‌ام که این‌قدر به اصول خود پایبند باشد و حاضر باشد این‌قدر از خودگذشتگی برای آرمان والای آزادی داشته باشد.
من از نزدیک با سازمان مجاهدین خلق ایران به‌مدت حدود ۱۵ سال کار کرده‌ام. ملاقات‌های متعددی با رهبری آن داشته‌ام و به‌طور واقع با هزاران تن از اعضاء و هوادارانشان دیدار کرده‌ام و به این نتیجه رسیدم که آنها یک نیروی واقعاً دموکراتیک هستند. آنها یک سرمایة جدی هستند. متأسفانه دولت‌های غربی چشم خود را به نقض حقوق بشر در ایران بسته‌اند و به برخی جناح‌های درون رژیم امید بسته‌اند. هم‌زمان به‌جای حمایت از اپوزیسیون، دولت‌های غربی به‌عنوان مانع بر سر راه اپوزیسیون ایران عمل کرده‌اند، آن هم به‌دلیل منافع اقتصادی و وسوسة معاملات تجاری پرسود با (رژیم) تهران. اما به‌عنوان یک سیاستمدار منتخب اروپایی این اعتقاد همیشگی من بوده که ما باید ارزش‌های اروپایی را نمایندگی و از آن دفاع کنیم، نه فقط منافع تجاری را. به همین دلیل من کتاب «از خودگذشتگی» را نوشتم و به همین دلیل ما باید برای تغییر رژیم در ایران مبارزه کنیم تا آزادی و عدالت را برای ۸۰ میلیون مردم ایران به ارمغان بیاوریم. وقتی آن روز فرا برسد و معتقدم به‌زودی فرا خواهد رسید، با افتخار به فرزندان و نوادگانم یادآوری خواهم کرد که «من یک اشرفی هستم». متشکرم.

در ادامه کنفرانس در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین، شماری از جوانان شرکت کننده، ضمن تقدیر از تلاشها و فعالیتها آقای استیونسون در حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران، مشاهدات خود را از وضعیت فاجعه بار در ایران تحت حاکمیت آخوندها بازگو کردند. و انگیزه های خود را برای پیوستن به مجاهدین و مقاومت ایران جهت ادامه نبرد با رژیم آخوندی تشریح کردند و آنان دیگر جوانان میهن را به مبارزه با آخوندهای حاکم برای تحقق آزادی و حاکمیت مردمی در ایران فراخواندند.