اینگرید بتانکور: رژیم کنونی ایران حامی و مشوق تروریسم در جهان است مجاهدین علیه آخوندهای حاکم در کشورشان می جنگند

مصاحبه اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست جمهوری درکلمبیا با تلویزیون ویژن پلاس درآلبانی تیرانا –27فوریه 2017(۹اسفند۹۵)

گوینده ویژن پلاس: دلایل اصلی که به شما انگیزه داد که طرف فعالی برای شورای ملی مقاومت باشید چه بود؟
بیشترین عاملی  که مرا در دنیای کنونی نگران میکند تروریسم است و من خودم قربانی تروریسم بودم  و میدانم که چگونه عملکرد دارد و همچنین میدانم که چقدر دردناک است. مجاهدین که شما با بزرگ منشی به آنها خوش آمد گفتید و به اینجا مهاجرت کرده اند، از طرف رژیم ایران مورد تعقیب بودند. رژیم کنونی ایران حامی و مشوق تروریسم در جهان است. وقتی حمله ای با بمب در اروپا و یا کشورهای دیگر جهان صورت میگیرد تروریستهایی که دست به این عمل میزنند از طرف رژیم آخوندها در ایران هدایت میشوند چرا؟ چون آنها تعببر و عملکردی از اسلام را ارائه میدهند که اهرمی برای تروریسم است. تبلبغات آنها  مبتنی بر ترویج اعتقاد به نوعی خداست بدون بردباری و نوعی قدرت سیاسی بدون برابری جنسی و تمامی اینها تهدید کننده دمکراسی است. وقتی من مجاهدین را می بینم که علیه آخوندهای (حاکم ) در کشور خودشان می جنگند و در این راه هزاران نفر آنها با قساوت بار ترین روشها کشته می شوند و وقتی شاهد اعدام مادران و مردان مسن و کودکان ۱۱ تا ۱۲ ساله بدلایل سیاسی هستم، این کار باید متوقف شود. ما از همه کسانی که برای دموکراسی می جنگند، حمایت می کنیم، در هر کجا که باشند و بطور خاص از اینها که می جنگند تا یک دولت مبتنی بر جدایی دین از دولت را برقرار کنند که در آلبانی هم هست و شما یک جامعه با اکثریت مسلمان دارید و در ضمن حکومتی براساس جدایی دین از دولت دارید.

گوینده ویژن پلاس: لطفا به ما در مورد تجارب خود در کمک به مردم ایران توضیح دهید.
در شروع خیلی برایم مشکل بود که به آنها کمک کنم چون آنها بر اساس اطلاعات رژیم ایران که آنرا در اینترنت و چند کانال دیگر منتشر کرده بودند در لیست تروریستی دسته بندی شده بودند. و برای ما مشکل بود که به مردم بفهمانیم که آنها افراد بد نیستند، بلکه قربانی افراد بد هستند.

آنها مسلمانان واقعی هستند و این برایشان بسیار مهم است، آنها از مذهب برای سیاست استفاده نمیکنند، در جنبش آنها افرادی هستند با عقاید مذهبی دیگر،  آنها میجنگند تا مسلمانان درشرایطی مبتنی برجدایی دین از دولت زندگی کنند. ما نمی خواهیم رژیم ایران سلاح اتمی داشته باشد، این یک تهدید برای جهان است ما برای برابری زن و مرد میجنگیم. این یک سازمان مسلمان  و مذهبی است با یک رهبر زن. من به عنوان یک زن، وقتی که بعد از ۶.۵ سال از اسارت آزاد شدم یکی از چیزهایی که مرا شوکه کرد این بود که زنان دارند حقوق خود را در این جهان از دست میدهند. این مثل یک جنگ بین دو جنس مرد و زن بود جاییکه زنان متهم به اشغال مکانهایی خارج از آنچه باید داشته باشند شده اند و ما باید نسبت به این موضوع بسیار هوشیار باشیم در کشوری که برابری جنسی وجود ندارد این شروع توتالیتاریسم است. بنا براین برای مردان و زنان مهم است که به این درک برسند یکی بر دیگری پیشی بگیرد بلکه با هم در یک سطح و همدوش همدیگر کار کنند ، چنین چیزی تحت چنین حاکمیتی امکان پذیر نیست . اما سازمان مجاهدین برای تقویت نقش زنان تلاش میکند و برای ما این قوی ترین سلاح است.