ایران : گسترش تمهیدات سرکوبگرانه در آستانه چهارشنبه سوری

رژیم آخوندی در وحشت از تبدیل مراسم چهارشنبه سوری به خیزش عمومی، برای تشدید جو ارعاب در جامعه به دستگیریهای گسترده و تمهیدات سرکوبگرانه یی در مناطق مختلف کشور روی آورده است.

دستگیری فروشندگان مواد محترقه و ضبط اموال آنها در استانهای تهران، مرکزی، اصفهان، فارس، گیلان، مازنداران، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی، زنجان، ارومیه، ایلام، سمنان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و همدان... نیز هر روز ابعاد وسیعتری می گیرد.

در همین حال کارگزاران رژیم در مدارس کشور در یک کارزار مسخره زیر عنوان «نه به چهارشنبه سوری» دانش آموزان را وادار می کنند با امضای یک تومار تعهد دهند که در روز چهارشنبه سوری آتش بازی! نکنند. این اقدام به منظور ترساندن دانش آموزان و جلوگیری از شرکت آنها در جشن ملی چهارشنبه سوری است که هر سال به صحنه یی از ابراز نفرت مردم به ویژه جوانان از نظام منحوس ولایت فقیه تبدیل می شود.
پاسدار حسین اشتری، سرکرده نیروی انتظامی، در همین رابطه گفت: چهارشنبه آخر سال و عید نوروز از مأموریت‌هایی است که باید با جدیت دنبال شود. وی با اشاره به جوانان معترض گفت: « به هنجارشکنان، اراذل و اوباش اجازه جولان نخواهیم داد» (خبرگزاری حکومتی ایسنا-۱۵ اسفند). وی پیش از این گفته بود: «کارگروهی در شورای عالی امنیت برای افراد آسیب‌زا تشکیل شده که از قبل کنترل می‌شوند. اگر برخورد نکنیم، دچار مشکل می‌شویم... برخورد باید باشد» (خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس -۷ اسفند).
پاسدار ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نیز ضمن اعلام «ممنوعیت اجرای مراسم چهارشنبه سوری در خیابانهای اصلی» از  استقرار نیروهای پلیس در معابر اصلی تهران و «گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس در سطح شهر» خبر داد و گفت: «مأموران پلیس با کسانی که هنجارشکنی کنند ...برخورد کرده و قطعاً تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند شد» (رسانه های حکومتی- ۱۵ و ۱۶ اسفند).  
پاسدار ذوالفقاری، معاون وزیر کشور کابینه روحانی نیز گفت: «کسانی که بخواهند فضای امن جامعه را دچار اختلال کنند، پیش بینی لازم صورت گرفته و همراهی دستگاه قضایی در این زمینه کامل است» (خبرگزاری حکومتی ایرنا-۱۵اسفند).
ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور با صدور بیانیه یی عموم مردم به ویژه جوانان را به اعتراض و قیام برای آزادی در جشن ملی چهارشنبه سوری با شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» فراخواند و افزود: رژیم آخوندی و باندهای درهم ریخته آن در آستانه نمایش انتخابات در باتلاق جنگ قدرت دست و پا می زند و با خشم و نفرت فزاینده مردمی مواجه است. لذا با پایداری و همبستگی و با کار جمعی باید بساط رعب و وحشت آخوندها را در هم شکست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ (۶ مارس ۲۰۱۷)