اذعان خامنه‌ای به نقش حیاتی جنگ ضدمیهنی برای بقای رژیم ولایت فقیه

خامنه‌ای طی سخنانی برای جمعی از مزدوران بسیجی و پاسدار، اذعان کرد که جنگ ضدمیهنی هشت ساله راه نفس و عامل بقای رژیم ولایت فقیه بوده و به نیروهای روحیه باخته رژیم هشدار داد که در شرایط کنونی نباید احساس ضعف کنند.

وی گفت: «دفاع مقدس یک حرکت حیاتی بود، یک نفس کشیدن برای این ملت بود؛ اگر نفس نمی‌کشیدیم، می‌مردیم؛ این را باید زنده نگه داشت. این خاطره‌های دفاع مقدس ثروت است.
جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد, اگر دشمن بعثی و محرکین اش خاطر جمع نبودند ظرف چند روز به تهران خواهند رسید, آنها اینجوری فکر می کردند, این جنگ انجام نمیگرفت, آنها در ما احساس ضعف کردن, احساس ضعف شما موجب تشویق دشمن به حمله به شماست, این یک قاعده کلی است, اگر می خواهید دشمن را از تهاجم به خودتون منصرف کنید, سعی کنید اظهار ضعف نکنید, نمیگم دروغی بگیم قوی هستیم, میگم قوت خودمان رو آشکار کنیم...».

ولی فقیه ارتجاع باند روحانی را متهم کرد که با اظهاراتشان درباره بحران اقتصادی رژیم و موکول کردن حل مسایل به مذاکره با غرب، باعث تشدید فشارها و محدودیتها علیه رژیم شده اند.

وی ادامه داد: «اشتباه بعضی از ما ها در چالش اقتصادی بزرگ که امروز کشور دچار آن هست, ما امروز دچار چالش اقتصادی هستیم, اشتباه بزرگ این بود که در زمینه اقتصادی اظهار ضعف شد, دشمن دید که هان اینجا میشه فشار آورد, فشار رو زیاد کردند, یک نفری روش میشه بیاد در مصاحبه بگه ازش بپرسن که آقا این رزمایش که شما دارید فلان جا می کنید و در عین حال با ایرانیها مذاکره می کنید, ایرانیها ناراحت نشن از این رزمایش, ضربه بخوره به این مذاکرات اقتصادی, او خجالت نکشه از اینکه بگه نه آقا اینها تاثیری نداره, ایرانیها اینقدر احتیاج به این مذاکرات دارند که امثال این رزمایش ضرری به مذاکره اقتصادی ما نمیزنه, این اظهار ضعف درمقابل دشمن نباید بشه».