کنفرانس به‌مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن در پارلمان بلژیک با شرکت هیات مقاومت ایران

منتخبان بلژیکی و نمایندگان پارلمان اروپا جنایات رژیم آخوندی علیه زنان را محکوم کردند و همبستگی خود را  با مبارزة زنان پیشتاز مقاومت برای آزادی اعلام کردند.

به‌مناسبت روز جهانی زن، جلسه‌یی با حضور نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمان بلژیک و هیأتی از مقاومت ایران به سرپرستی خانم سروناز چیت‌ ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت در بروکسل برگزار شد.
سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:
-    آنتئا مک‌ اینتایر - نایب‌ رئیس حزب محافظه‌ کار انگلستان، نمایندة پارلمان اروپا
-    آنا زابورسکا - نمایندة پارلمان اروپا از اسلواکی
-    الس ون هوف - نمایندة پارلمان بلژیک، رئیس بخش زنان حزب دموکرات‌ مسیحی
-    نله لنن - نمایندة پارلمان بلژیک از حزب لیبرال
-    فاتوماتا سیدیبه - نمایندة پارلمان ایالتی بروکسل

خانم الس ون هوف - نماینده پارلمان، رئیس بخش زنان حزب دموکرات‌ مسیحی بلژیک:
دوستان عزیز، اعضای محترم پارلمان، با تشکر از حضور شما در این روز مهم یعنی ۸ مارس. در سال ۱۹۷۷ سازمان ملل ۸ مارس را به‌ عنوان روز جهانی زن مشخص کرد. هم‌چنان ضروری است که ما در این روز توجه خاصی را به رفتار نا برابر در رابطه با زنان بکنیم. این مسئله در سراسر جهان، اروپا، بلژیک و به‌خصوص ایران یک واقعیت است.
امروز می‌خواهیم خوشامد بگوییم به هیأت زنان مقاومت ایران و خانم سروناز چیت‌ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران. من هم‌چنین از همکاران محترمم از پارلمان اروپا تشکر می‌کنم که دعوت مرا پذیرفتند و در اینجا حضور یافتند. خانم‌ها و آقایان، امروز در روز جهانی زن بهترین فرصت است تا ما همبستگی خود را با زنان در ایران ابراز کنیم. بر اساس گزارش شکاف جنسیتی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، ایران از ۱۴۴ کشور، رتبة ۱۳۹ را اشغال کرد. از دهة ۸۰ تاکنون حدوداً ۴۰۰۰۰ زن در ایران به دلایل سیاسی اعدام شده‌اند. در زمان رئیس‌جمهور باصطلاح مدره روحانی بیش از ۳۰۰۰ نفر اعدام شده‌اند و این، (حکومت) ایران را به نسبت جمعیت در بالاترین ردة اعدام‌های دولتی قرار داده است. زنان به‌خاطر مبارزه برای دموکراسی، برابری و آزادی، زندانی می‌ شوند. بعضی از مادرانی که کودکان خردسال دارند، بدون گذراندن روند صحیح قضایی زندانی می‌شوند. موارد متعددی از این بی‌عدالتی‌ها وجود دارد انتظاراین‌ که ممکن است روحانی بتواند تغییراتی به‌ وجود بیاورد توهمی بیش نبود. در واقع پس از توافق اتمی، هیچ تغییری حاصل نشده است.
دوستان، به‌رغم همة این موارد، من امیدوارم هستم. در دسامبر گذشته من این فرصت را یافتم که با خانم رئیس‌ جمهور مریم رجوی در بروکسل ملاقات کنم. نظرات وی در رابطه با حقوق زنان مرا تحت تأثیر قرار داد. عزم وی در رهبری اپوزیسیون دموکراتیک ایران قابل ستایش است. دومین دلیلی که مرا امیدوار می‌کند، پیروزی سیاسی بزرگ اپوزیسیون ایران است که توانست اعضای خود را به سلامت از کمپ لیبرتی به آلبانی منتقل کند. نزدیک به هزار تن از آنان زن و بسیاری از آنها در حال حاضر در آلبانی هستند. به‌عنوان کمیتة نمایندگان پارلمان و شهرداران بلژیکی برای ایران آزاد، ما از تمامی جنبش‌های دموکراتیک در سراسر جهان حمایت می‌کنیم. ما همواره پشتیبانی کامل خود را از جنبش‌های دموکراتیک در ایران و تمام زنان تحت ستم بنیادگرایی مذهبی اعلام می‌داریم. من مجدداً از همة شما برای شرکتتان در این جلسه تشکر می‌کنم.

بلژیک - ۸ مارس- پارلمان- سروناز چیت ساز

خانم سروناز چیت‌ساز - مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران:
اعضای محترم پارلمان‌های بلژیک و اروپا، دوستان عزیز مقاومت ایران،
می‌خواهم روز جهانی زن را به شما تبریک بگویم به‌ ویژه به اعضای زن پارلمان بلژیک و اروپا. من این افتخار را دارم که در این روز بین‌المللی نزد منتخبان مردم اروپا باشم. هم‌چنین مفتخرم که درودهای خاص خانم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت را به این مناسبت به شما برسانم. روز جهانی زن، مناسبتی است که ما به خاطر مبارزة زنان در ساختن آینده، از آن قدردانی می‌ کنیم. این روز برای بالا بردن امید است، امیدی که زنان در سراسر جهان نسبت به آن نگرانند و برای به‌ دست‌آوردنش تلاش می‌کنند. در میهن من ایران، اگر چه زنان با یک رژیم زن‌ ستیز روبرو هستند که محدودیت‌ های متعددی برایشان ایجاد کرده، اما آنها نیروی تغییر و امید آینده هستند. پس از سرنگونی دیکتاتوری سابق، رژیم جدید به‌ سرعت سیاست‌های عقب‌مانده و مستبدانة خود را تصویب کرد. با این حال، جامعة ایران به‌ طور گسترده، آرمان آزادی و دموکراسی را دنبال می‌کرد. شرکت فعال زنان در رویارویی با فاشیسم مذهبی آخوندها، تغییر بزرگی بود که سنگ بنای مقاومت علیه این رژیم را بنیان نهاد. به همین دلیل رژیم آخوندی تمامی تلاش خود را کرد تا زنان ایرانی را به زنجیر بکشد  و به حاشیه براند. آن‌چه در ایران اتفاق می‌افتد یک آپارتاید جنسی است.
تحت نام دین، تبعیض و انقیاد زنان در ایران نهادینه شده است. یکی از جدی‌ ترین محدودیت‌های اعمال‌شده علیه زنان از روز اول تأسیس این رژیم، حجاب اجباری بوده است. در زمان تصدی روحانی رئیس‌ جمهور باصطلاح معتدل رژیم، وضعیت زنان در ایران به‌ مراتب بدتر شده است. سپاه پاسداران، شبه نظامیان بسیج و دیگر نیروهای سرکوبگر در سرکوب و تجاوز علیه حقوق زنان دست باز دارند. در استمرار سیاست‌های زن‌ستیزانه، این رژیم اقدام به تأسیس ۲۶ نهاد مختلف سرکوبگر کرده است. خانم رجوی در سخنانش به مقولة حجاب اجباری پرداخته و گفته است که برخلاف ادعاهای آخوندها هیچ اجباری در اسلام به‌ رسمیت شناخته نمی‌شود. نه به حجاب اجباری و نه به دین اجباری. با وجود تمامی قساوت‌های اعمال‌شده علیه زنان توسط رژیم، زنان ایران تسلیم نشده و با قوانین سرکوبگرانة آن مبارزه می‌ کنند. اگر زنان انگیزه قوی نداشتند، قطعاً مرعوب شکنجه‌های بی‌ رحمانه و قتل عام‌ های بی‌سابقه این رژیم می‌ شدند. آنها فداکاری‌های بزرگی از خود نشان داده‌اند، ده‌ها هزار نفر از زنان زندانی، شکنجه و اعدام شده‌اند. آنها در خط مقدم اعتراضات و تظاهرات علیه این رژیم بوده اند و نقش عمده‌ یی در قیام ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) ایفا کرده‌اند. بالاتر از همه، آنها در تمامی سطوح مقاومت ایران نقش کلیدی دارند و مبارزه برای آزادی را رهبری می‌کنند. زنان در مقاومت ایران از انگیزة قوی برخوردارند، در دستیابی به آزادی و برابری متعهد بوده و هرگز مرعوب این رژیم نمی‌شوند و با عزم جزم به مبارزّ خود بیش از هر زمان دیگر، ادامه می‌ دهند. با گذشت هر روز، نقش غیر قابل انکار آنها در جنبش مقاومت بیشتر مشهود شده و توانسته‌ اند نقش کلیدی و رهبری‌کننده را در این مقاومت به‌ دست آورند. بیش از ۵۰ درصد اعضای پارلمان این مقاومت را زنان تشکیل می‌دهند. مقاومت ایران و زنان پیشگام آن با رژیمی در جنگند که نه تنها دشمن مردم ایران، بلکه تهدید اصلی خاورمیانه نیز هست.
بنیادگرایی اسلامی که قلب آن در ایران است، نه تنها برای خاورمیانه، بلکه تهدیدی برای تمام جهان است و به‌ ویژه زنان و دستاوردهای آنان را هدف قرار می‌ دهد. از این رو، مقابله با رژیم ایران باید به هدف اصلی مبارزّ زنان در سراسر جهان تبدیل شود. همبستگی خواهرانه زنان در سراسر جهان باید به حمایت کامل در رویارویی با رژیم ایران فراخوان دهد. متشکرم.


نله لنن - نمایندة پارلمان بلژیک از حزب لیبرال:
می‌خواهم از همة شما تشکر کنم برای شرکت در جلسة مهم امروز. از دیدن همکارانم و هیأت نمایندگی مقاومت ایران، در اینجا زمانی که ما ۸ مارس روز جهانی زن را گرامی می‌داریم خوشحالم. من اولین‌ بار ۱۱ سال پیش وقتی به‌ تازگی وارد سنای بلژیک شده بودم با مقاومت ایران آشنا شدم. موردی که همواره مرا تشویق کرده و الهام‌بخش من بوده این است که به‌ رغم تمامی سختی‌ها و خشونتی که رژیم ایران بر مردمش به‌ ویژه زنان تحمیل کرده، این مردم نه تنها هرگز تمایل خود را به نبرد برای آزادی و دموکراسی از دست نداده‌اند، بلکه در مقایسه با سایر نقاط خاورمیانه که زنان در صحنه حضور ندارند، نقش پیشرو و بسیار مهمی را در این مقاومت ایفا کرده‌اند. من با رهبر اپوزیسیون خانم مریم رجوی ملاقات کرده‌ ام و با دیدگاه او کاملاً موافقم. او اعتقاد دارد که کلید دموکراتیک کردن خاورمیانه و ایران در رهایی زنان نهفته است و زنان نیروی تغییر هستند. آنها کسانی هستند که باید علیه بنیادگرایی اسلامی بایستند که خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند. لذا تصادفی نیست که من همواره از جنبش شما حمایت کرده‌ام و طی این سالیان نبردهای سختی را مانند خروج از لیست تروریستی که به درخواست (رژیم) تهران در آن قرار داده شده بودند با یکدیگر به‌پیش بردیم. ما با هم این نبرد را در بسیاری از پارلمان‌ها و دادگاه‌های اروپا و آمریکا به‌ پیش بردیم و آنها در نهایت به نفع اپوزیسیون ایران رأی دادند و مقاومت از لیست سیاه خارج شد. به‌ یاد دارم، وقتی برای جشن خروج از لیست در بروکسل جمع شدیم، یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی من بود.
همان‌طور که الس (وان هوف) نیز به آن اشاره کرد، من بسیار، بسیار خوشحالم که همة آن افراد، شامل ۱۰۰۰ زن، موفق شدند با امنیت به اروپا منتقل شوند. این پیشرفت بسیار مهمی بود. پس وقتی گذشته را نگاه می‌ کنیم، ما خواهران به‌ همراه هم توانستیم مواردی را انجام بدهیم که چند سال پیش غیر ممکن می‌ نمود. لذا تشکر می‌کنم از زنان در مقاومت ایران. آنها ثابت کردند که با توانایی بالا و به‌ دست‌گرفتن رهبری این مقاومت، توانستند آن‌ را از سختی‌ها عبور بدهند. پیام من به زنان در ایران این است که آنها می‌توانند با ایستادگی و مبارزه برای حقوق خود، به آزادی، دموکراسی و برابری دست یابند. این پیام و علامت بسیار روشنی است به آخوندها که روزهای آنها به شمارش افتاده و ما به آن امیدواریم. به‌ رغم میزان جرم، جنایت و قساوتی که آخوندها علیه مردم خود مرتکب شده‌اند، مردم ایران هرگز ایده آزاد بودن را رها نخواهند کرد. من به شما اطمینان می‌دهم که مانند همیشه با شما خواهم ایستاد تا زمانی که آزادی و دموکراسی در ایران تحقق پیدا کند. خواهران بسیار عزیزم، در این ۸ مارس برای شما آرزوی روز زن بسیار خوبی را دارم. متشکرم.


آنتئا مک‌اینتایر - نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان، نمایندة پارلمان اروپا
دوستان عزیز، رئیس محترم، خانم الس ون هوف عزیز، از شما متشکرم به‌ خاطر برگزاری جلسة مهم امروز و دعوت ما از پارلمان اروپا برای صحبت به‌ مناسبت روز زن. زنان ایرانی از زمرة مترقی‌ ترین و تحصیل‌ کرده‌ ترین زنان در خاورمیانه هستند و دهه‌ هاست برای به‌ دست‌آوردن حقوق خود مبارزه می‌ کنند. سال‌هاست که آخوندها قصد سرکوب زنان را دارند، به همان شیوه‌ هایی که طالبان و اخیراً داعش زنان را سرکوب کرده‌اند.
به یاد داریم که چگونه تنها چند روز پس از به قدرت‌ رسیدن خمینی در فوریة ۱۹۷۹، او زنان را مجبور به پوشیدن حجاب کرد. یک ماه بعد از آن در ۸ مارس ۱۹۷۹، شاهد اولین و متأسفانه آخرین تجمع زنان در رابطه با روز بین‌ المللی زنان بودیم. امروز ۳۸ سال از آن زمان می‌گذرد. برایم جالب است که هزاران نفر از حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران که مسلمان هستند، انتخاب کرده‌اند که روسری سنتی را بپوشند، مانند برخی از خواهرانی که در این جلسه حضور دارند. آنها در اعتراض به حجاب اجباری در آن تجمع شرکت کردند. آنها تأکید داشتند که زن باید حق انتخاب پوشش خود را داشته باشد و این نقش مهم مقاومت ایران در مبارزه با بنیادگرایی اسلامی است. ما قبل از کریسمس، از خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پارلمان اروپا استقبال کردیم. همان‌طور که می‌دانید خانم رجوی، دشمن شماره یک آخوندهاست. او یک جنبش ضد بنیادگرایی را برای به‌ وجود آوردن یک دولت غیر مذهبی در ایران رهبری می‌کند و خواهان اسلام بردبار است. هم‌چنین خوشحالم که بگویم، او خواهان لغو مجازات اعدام است، چیزی که برای ما در پارلمان اروپا بسیار مهم است. این مورد بسیار مهمی است که یک زن رهبری اپوزیسیون اصلی ایران را برعهده دارد و این امر، شاخص مهمی است که دموکراتیک بودن یک حزب، پارلمان و یا کشور را مشخص می‌کند. این بیانگر شیوة رفتار آنان با زنان است و نقش زنان در آینده را تعیین می‌کند. من این‌را به‌عنوان معاون رئیس حزب محافظه‌ کار انگلستان می‌گویم، حزبی که تاکنون دو رهبر زن و دو نخست‌ وزیر زن داشته است. بنابراین داشتن چنین زنان توانمندی در این جنبش اپوزیسیون، نه تنها یک چالش سیاسی برای حکومت مذهبی در ایران است، بلکه از نظر فرهنگی و ایدئولوژیک نیز آن‌را به‌ چالش می‌کشد. لذا این ما را امیدوار می‌کند که در ایران آزاد فردا زنان قادر خواهند بود، مانند ما در غرب، بدون محدودیت قوانین قرون وسطایی، زندگی عادی خود را همراه با دسترسی به همة فرصت‌ ها داشته باشند. متأسفانه سیاست‌گذاران اتحادیة اروپا واقعیت‌های زندگی در ایران را نادیده گرفته و خواهان تجارت و معاملة بیشتر با رژیم ایران هستند. نباید فراموش کنیم که اکثر اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران است و مقوله‌یی به‌نام بازار آزاد در ایران وجود ندارد. من از شنیدن فراخوان‌های مختلف برای لیست‌ گذاری سپاه پاسداران به‌ عنوان یک سازمان تروریستی خوشحالم، زیرا واقعیت آنان همین است. متأسفانه سیاست اتحادیة اروپا، آخوندها را تشویق می‌کند که سرکوب داخلی را ادامه داده و به جنایات خود در سوریه با حمایت از بشار اسد ادامه بدهند. کاملاً غیر قابل قبول است که جهان آزاد، اتحادیة اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه، در این رابطه سکوت کرده و روابط خود را با چنین رژیمی ادامه بدهند. در پایان می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا همبستگی خود را با مقاومت ایران و به‌ خصوص اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران ابراز کنم. آنها در کمپ لیبرتی در عراق، به‌ طور مستمر تحت حملات نیروهای عراقی و (رژیم) ایران بودند و تعدادی از آنها کشته شدند. خوشبختانه آنها از لیبرتی به سلامت به آلبانی منتقل شدند. بهترین آرزوها را برای شما دارم و می‌خواهم بدانید که ما هر کاری از دستمان بر بیاید برای کمک به مردم ایران جهت تعیین سرنوشت و آیندة خود انجام خواهیم داد. با تشکر.


آنا زابورسکا - نمایندة پارلمان اروپا از اسلواکی
خانم رئیس، همکاران محترم از پارلمان‌های بلژیک و اروپا، خانم‌ها و آقایان، میهمانان محترم. می‌خواهم تشکر کنم از همکاران عزیزم در پارلمان بلژیک برای برگزاری نشست امروز در رابطه با روز جهانی زن. بسیاری از ما در پارلمان اروپا در مورد موضوع احترام به حقوق بشر در ایران نگرانیم. من می‌خواهم روی حقوق زنان تمرکز کنم. وضعیت زنان در چند سال گذشته رو به وخامت گذاشته است. به گفتة منابع حکومتی، بیش از ۲۰۰۰ زن در خیابان‌های تهران زندگی می‌کنند. زنان مجبور به رعایت حجاب هستند و باید به اجبار روسری به سر کنند.
در ایران ما شاهدیم که یک دیکتاتوری مردسالار چگونه با زنان رفتار می‌کند. تصادفی نیست که در اپوزیسیون ایران زنان نقش برجسته‌ یی دارند. من این فرصت را داشتم که با خانم رجوی حین دیدارش از پارلمان اروپا ملاقات کنم. او رهبری است که خواهان برابری زن و مرد است. در جنبشی که او نمایندگی می‌کند، زنان مسئولیت‌های ارشد رهبری‌کننده‌ یی را بر عهده دارند. این برای ما نشانه‌ یی از امید است. این یکی از دلایلی است که در پارلمان اروپا، جنبشی که مریم رجوی آن‌را رهبری می‌کند، از حمایت بالایی برخوردار است. من واقعاً معتقدم که هر رژیمی که زنان را سرکوب کند، محکوم به فناست و زمان آخوندها نیز به‌ سر خواهد آمد. اما در حال حاضر باید رژیم آخوندها را به‌ دلیل اعدام‌های ناعادلانه، به‌ سختی زیر فشار گذاشت تا آنها به سوی احترام به حقوق بشر و حقوق زنان حرکت کنند. من قول می‌دهم که در رابطه با کمک به زنان در ایران، هر کاری از دستم برآید انجام بدهم. متشکرم.


فاتوما سیدیبه نمایندة پارلمان ایالتی بروکسل
دوستان عزیز، همکاران گرامی، خانم‌ ها و آقایان، بسیار مفتخرم که امروز اینجا در بین شما هستم، در این روز جهانی حقوق زنان.
مبارزة زنان در ایران موضوعی است که من از چندین سال پیش از آن حمایت می‌کنم. در رابطه با نقض حقوق زنان و بی‌عدالتی علیه زنان ایران که به‌ طور سیستماتیک قربانی قوانین سرکوبگرانه هستند، من نمی‌ توانستم و نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم.
وظیفة خود می‌دانم که با آنها همبستگی داشته باشم و حمایت خود را از آنها اعلام کنم. من چندین‌بار در پاریس در گردهمایی بزرگ ایران دموکراتیک شرکت کرده‌ام و آخرین بار که آنجا بودم. همکارم خانم الس وان هوف را آنجا دیدم. هر بار یک تجربة بسیار ویژه است. ده‌ ها هزار هوادار و پشتیبان که از سراسر جهان آمده‌ اند، به‌ خصوص شخصیت‌های سیاسی از سراسر جهان، تا همه با یک صدا در دفاع از تغییر دموکراتیک در ایران صحبت کنند. همه گرد هم آمده‌ اند تا از برنامة دموکراتیک مریم رجوی حمایت کنند و در دفاع از مقاومت در برابر دیکتاتوری مذهبی آخوندها. وضعیت زنان در ایران هم‌ چنان فاجعه‌ بار و بسیار دردناک است و به‌ طور واقع کلامی برای توصیف آن‌چه آنها تحمل می‌کنند وجود ندارد. آیا در جهان امروز، هیچ حکومتی وجود دارد که به اندازه (رژیم) ایران، زنان را در تاریخ معاصر اعدام کرده باشد؟ طی ۴ سال ریاست‌ جمهوری روحانی باصطلاح مدره، وضعیت طبعاً بهبودی نداشته است، بلکه بسیار وخیم‌ تر شده است. دستکم ۷۵ زن تا به‌ حال اعدام شده‌اند؛ هرگونه افزایش روابط اقتصادی و دیپلوماتیک با (رژیم) ایران باید به بهبود وضعیت حقوق بشر و توقف اعدام و شکنجه مشروط شود و ما باید از مماشات با این رژیم سرکوبگر دست برداریم که مردم را سرکوب می‌کند. لذا باید با تمام قوا از اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت کنیم که در آن زنان نقش رهبری را دارند؛ و این یک عنصر مهم در جهان در رابطه با وضعیت این کشور است، جایی که زنان ایستاده‌اند و بیش از ۴۰ سال است که مبارزه می‌کنند تا از بربریت و بنیادگرایی خارج شوند. آری، باید از آلترناتیو دموکراتیک حمایت کرد برای یک ایران آزاد و دموکراتیک و همگانی؛ و همان‌طور که گفتم، زنان شاخص دموکراسی هستند. یعنی هیچ دموکراسی بدون حقوق زنان وجود ندارد و زنان ایران، آیندة ایران و آیندة تمامی کشورهای جهان هستند. و من با تمام قوا از مبارزة آنها حمایت میکنم برای جدایی دین از دولت، برای یک ایران آزاد و دموکراتیک و برای این‌که زنان سرانجام بتوانند جایگاه خود را در این منطقه از جهان تثبیت کنند. از شما تشکر می‌کنم.


الهام زنجانی
خواهران عزیز، در این روز ما در حال بزرگداشت دستاوردهای زنان هستیم، زنان اولین قربانیان رژیم زن‌ستیز (حاکم بر ایران) هستند و تا به امروز ۴۰ درصد از ۱۲۰ هزار تن از اعضای این مقاومت که اعدام شده اند، از زنان بودند. زنانی که بعضاً تنها ۱۳ سال سن داشتند. زنان باردار هم اعدام شدند. من اینجا هستم تا به شما تجربة خودم را بگویم. من از نسل جدید هستم. در غرب بزرگ شدم، ولی به این مقاومت پیوستم، چون در دموکراسی کامل و با حقوق کامل بزرگ شدم، در دانشگاه تحصیل می‌کردم و هر آن‌ چه که می‌خواستم را داشتم. ولی می‌دانستم زنان در کشورم همین آزادی‌ها و دموکراسی را که من با آن بزرگ شده‌ ام ندارند، چیزی بود که همیشه برایم یک سئوال ایجاد می‌کرد که من برای مردمم چه کاری می‌توانم بکنم؛ و من راه حل را در این جنبش یافتم، راه را در جنبشی یافتم که هر آن‌ چه داشته است را برای تمام مردم ایران و برای آینده ایران گذاشته است. بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی به کمپ اشرف برای بازدید رفته بودم، ولی تصمیم گرفتم آنجا بمانم. در سال‌های بعد شرایط عراق تغییر کرد و بدتر شد. ما مشکلات مختلفی داشتیم. نیروهای آمریکایی عراق را ترک کردند، نیروهای عراقی حفاظت را به‌ دست گرفتند و همه‌چیز تغییر کرد. در آن زمان دولت وقت عراق، (دولت) مالکی دوست نزدیک رژیم ایران بود و لذا حملات به کمپ اشرف شروع شد. بسیاری از دوستانم در این حملات جان خود را از دست دادند. من خودم در حملة دوم مجروح شدم در ۸ آوریل ۲۰۱۱، زمانی که نیروهای عراقی هجوم آوردند تا همه را بکشند. آنها به ما گفتند، از طرف دولت اجازه رسمی دارند که همه را بکشند و زنان را با خود ببرند! ما به آنها گفتیم، انگار متوجه نیستید که الآن در قرن ۲۱ هستیم و دوران بربریت تمام شده است و آنها شروع به حمله به افراد و کشتن آنها کردند و یکی از این سربازان یک نارنجک پرتاب کرد که دست چپ و تمام دست راستم را نابود کرد، هر دو پایم و ۵ دندانم هم در یک حمله قبل‌ تر از بین رفته بود. افراد بسیاری در این حملات جان باختند و تنها جرم آنها خواستن آزادی و دموکراسی و یک ایران آزاد بود. می‌ خواهم به شما بگویم که زنان ایران رنج‌ های بسیاری کشیده‌اند طی بیش از ۳۸ سال، آنها قربانیان اول همة قوانینی بوده‌اند که علیه آنان اعمال می‌شد، ولی هرگز دست بالا نکردند، هرگز مأیوس نشده‌اند لذا می‌خواستم به‌خاطر همة کارهایی که کرده‌ اید بسیار از شما تشکر کنم، تمامی پیروزی‌هایی که در این سال‌ها داشته‌ایم، در تمامی این روزهای سخت، ما به شما تکیه داشتیم و از شما تشکر می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم به قدم بعدی برسیم که آزادی در ایران است. با تشکر از شما.