بحران رژیم بر سر نمایش انتخابات و تحریم های جدید آمریکا و شکست برجام

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان با استناد به حرفهای خلیفه ارتجاع در مشهد، خواهان کناره‌گیری آخوند روحانی از انتخابات رژیم شد.

وی گفت: وقتی (ولی فقیه) چند سال پی در پی بر ضرورت اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کند، نشانه آن است که مسئولان اجرائی در این کلاس رفوزه شده‌اند. یا نمی‌توانند و تخصص لازم را ندارند و یا نمی‌خواهند و دغدغه ندارند و در هر دو صورت نتیجه یکسان است.
نماینده خامنه‌ای در کیهان افزود: تنها راه چاره، کناره‌گیری آنان است وگرنه این قافله تا به حشر لنگ باقی می‌ماند، این کناره‌گیری هم با نفع مردم است و هم به نفع خودشان.

سپاه پاسداران نیز در یکی از پایگاههای خبری خود با بررسی دلایل یک دوره‌ای شدن جیمی کارتر، رئیس سابق آمریکا، تلویحاٌ نوشت که آخوند روحانی نیز به دلایل مشابه در دور بعدی ریاست‌جمهوری انتخاب نخواهد شد.
این منبع سپاه پاسداران نوشت: غفلت کارتر از مسائل داخلی و تمرکز زیاد بر مسائل خارجی باعث افزایش نارضایتی مردم و در نتیجه یک دوره‌ای شدن ریاست جمهوری وی شد.

پاسدار جلیلی نماینده خامنه‌ای در شورای عالی امنیت رژیم گفت: وقتی با افتخار غذای قطار را هم دست اتریشیها می‌دهند، معلوم است که مشکل اشتغال حل نمی‌شود.
بذرپاش، عضو سابق هیأت رئیسه مجلس ارتجاع نیز گفت: امیدوارم مردم از دست خستگاه نجات یابند. (یزد رسا 5/1/95)

عباس آخوندی، وزیر راه کابینه روحانی در باره بحران بی علاج اقتصادی رژیم گفت: هیچکس در ایران در خصوص مشکلات اساسی اقتصادی تردید ندارد و درجه وخامت مشکلات و بحران های اقتصادی ایران به حدی است که خود من در آغاز کار دولت یازدهم "خواستار اعلام وضعیت فوق العاده" در اقتصاد کشور و مدیریت آن شده بودم».
وی که علت ورشکستگی و فساد اقتصادی رژیم را دولت احمدی نژاد عنوان می کند، افزود:«دارایی های سمی در نظام بانکی، بدهی های دولت به اقتصاد ملی و نرخ بهره وری اقتصاد کشور سه بحران بزرگ اقتصادی ایران" است.
عباس آخوندی هم چنین گفت: بدهی ٧۵٠ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی را به اقتصاد ایران یکی دیگر از مشکلات اساسی رژیم خواند و گفت:‌ این رقم معادل ۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که نه فقط نگران کننده، بلکه عملاً فلج کننده نیز شده است.
اقتصاد آنلاین ۴ فروردین ۹۶

تلویزیون رژیم با هراس و نگرانی از تحریمهای جدید دولت آمریکا و تحریمهای مطرح شده در سنا و کنگره این کشور، گفت: هم مجلس نمایندگان هم در سنای آمریکا شاهد اجماعی نسبت به طرحهای ارئه شده هستیم.

تلویزیون رژیم: «وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد یازده شرکت یا فرد از چین, کره شمالی و امارات بعلت انتقال فناوری به ایران که میتواند در برنامه موشکی بالستیک بکار گرفته شود تحریم شدند.
۱۴ سناتور جمهوریخواه و دمکرات مجلس سنای آمریکا هم دیروز لایحه تحریمی جدیدی را برای اعمال محدودیت های بیشتر بر ایران به هئیت رئیسه سنا ارائه کردند؛ گفته میشود این تحریمها علیه اشخاص و شرکتهای مرتبط با برنامه موشکی ایران و همچنین سپاه پاسداران در نظر گرفته شده است.
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا: اگر تصویب نهایی بشه رئیس جمهور امضا بکنه قطعا بندهای متعددی رو در برجام نقض خواهد کرد بند 26 رو نقض خواهد کرد...
مضاف بر اینکه این کار کار خیلی عجیبیه در دنیا که شما ارتش یک کشوری رو نیروی نظامی یک کشوری رو این رو بگذارید در لیست گروه های تروریستی
یک اختلافی بود در بین جمهوریخواه ها و دمکراتها روی متن ابتدایی که اون طرح داشت که این اختلافات متاسفانه دیگه وجود نداره یعنی یک اجماعی ما در هم مجلس نمایندگان هم سنای آمریکا داریم نسبت به این طرح اخیری که ارائه شده».
تلویزیون رژیم ۵/۱/۹۶

به دنبال اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی، رسانه‌های و مهره‌های باند خامنه‌ای، در تصفیه حسابهای انتخاباتی آخوند روحانی را به خاطر شکست برجام، به تمسخر گرفتند.
آخوند رسایی، از مهره‌های خامنه‌ای گفت: نگران روحانی هستم. خدا را شکر برجام به سلامت است!
مهدی محمدی از اعضای سابق تیم مذاکره رژیم نوشت: آمریکا مجدداٌ‌نظام را تحریم کرد. ولی چه اهمیتی دارد؟ خدا را شکر برجام به سلامت است!(یزد رسا 5/1/95)

از سوی دیگر، جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم، به باند رقیب هشدار داد و گفت: نباید بهانه دست ترامپ بدهیم. کل حاکمیت در ایران به این نتیجه رسیده است که نباید بهانه ای به دست آنها بدهیم.
وی با نگرانی از انزوای بی‌سابقه رژیم در منطقه اضافه کرد: شاید درباره عربستان قابل انتظار بود، اما ترکیه نیز که به تازگی با همکاری در چارچوب ائتلاف با ایران و روسیه در حوزه سوریه اشتباهات قبلی خود را جبران کرده بود، با آنها همنوا شد. (آریا 4/1/96)