محکومیت مداخلات تروریستی رژیم آخوندی در اجلاس سران کشورهای عربی در اردن

ملک سلمان پادشاه عربستان و ملک عبدالله پادشاه اردن، مداخلات و حمایت رژیم آخوندی از تروریسم را محکوم کردند.

خبرگزاری عربستان دربارة بیانیة مشترک صادر شده دربارة دیدار ملک سلمان و ملک عبدالله، گزارش داد: «آنها نگرانی عمیق خود را نسبت به دخالت (رژیم) ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، دامن‌زدن به منازعات فرقه‌یی و حمایت آن از تروریسم، ابراز کردند».
 
بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیة عرب روز چهارشنبه در اردن برگزار شد.
در این اجلاس علاوه بر رهبران کشورهای عربی، دبیرکل ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نمایندة عالی امور خارجی اتحادیة اروپا و فرستادگان آمریکا و فرانسه شرکت داشتند.
پادشاه عربستان در سخنان خود تأکید کرد: «مداخلات در امور داخلی کشورهای عربی، نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی، نقض حاکمیت کشورها و مخالف حسن همجواری است».
ملک سلمان، هم‌چنین گفت: «مردم سوریه... هم‌چنان با قتل و جابجایی مواجهند که مستلزم یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان‌دادن به این فاجعه و حفظ اتحاد سوریه و نهادهای آن بر اساس بیانیة ژنو یک و قطعنامة ۲۲۵۴ شورای امنیت است».

منصور هادی رئیس‌جمهور یمن در سخنرانی خود مداخلات رژیم آخوندی و جنایات شبه نظامیان مورد حمایت رژیم در یمن را محکوم کرد.
وی گفت: «مداخلة (رژیم) ایران (در یمن)، در هم‌سویی با سیاست و پروژة توسعه‌طلبانه (این رژیم) است که منافع ملی اعراب را تضعیف می‌کند. (رژیم ایران) حامی واقعی تروریسم است که در حوثی‌ها، حزب‌الله و القاعده و داعش متبلور می‌شود».
رئیس‌جمهور یمن، ضمن تقدیر از عملیات ائتلاف کشورهای عربی علیه حوثی‌های تحت حمایت رژیم گفت که اکنون 80 درصد سرزمین یمن، تحت کنترل (دولت) مشروع است.
وی گفت: «(عملیات) توفان قاطعیت، آمال و آرزوهای (رژیم) ایران و استراتژی آن‌را با شکست مواجه کرد و طرح‌های مخرب آن‌را تضعیف کرد».