فاجعه زلزله در اطراف مشهد کشته و مجروح شدن شماری از هموطنان و خسارات سنگین به روستاها

در اثر فاجعه زلزله در خراسان شماری از هموطنانمان کشته و مجروح شدند.

این زمین لرزه که قدرت آن ۶درجه در مقیاس ریشتر گزارش شده، در ساعت ۱۰ و سی و نه دقیقه و ۱۰ ثانیه در نزدیکی روستای سفید سنگ فریمان، در جنوب شرق مشهد، رخ داد. پس لرزه های این زمین لرزه نیز بارها استان خراسان رضوی را لرزاند.
در اثر این زلزله حداقل به ۲۰ روستا در شهرستانهای فریمان در فریمان، سرخس و مشهد تا ۸۰درصد خسارت وارد شده است.
در مشهد مدارس در هنگام زلزله تخلیه شد و مردم وحشتزه خانه ها و محل کار خود را ترک کردند.


بدنبال وقوع زلزله، مدارس و دانشگاهها فریمان, مشهد, سرخس, تربت جام و کلات تعطیل شد.
برخی ساختمانهای بلند و آسفات خیابانها در مشهد بر اثر زلزله ترک خورده اند. رژیم آخوندی گزارشهای دقیقی از میزان خسارات و ضایعات این زلزله منتشر نکرد.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی با ابراز صمیمانه ترین همدردیهای به‌عموم هموطنان زلزله زده در خراسان به‌ خانواده‌های قربانیان زلزله امروز تسلیت گفت و ضمن ارزوی بهبودی سریع برای مجروحان و مصدومان این حادثه تلخ، از جوانان دلیر خراسان خواست به‌طور مستقل و به‌دور از کنترل نهادهای رژیم به‌یاری مصیبت زدگان به‌خصوص مردم محروم و بی‌پناه روستاهای مشهد بشتابند و کمک‌رسانی جمعی به‌مردم زلزله‌زده را یک فریضة مبارزاتی و انسانی بدانند.
خانم رجوی افزود سردمداران رژیم آخوندی که سرمایه ها و اموال مردم ایران را یا در ابعاد کلان چپاول میکنند و یا در راستای جنگ افروزی در منطقه و سرکوب داخلی و یا هزینه های نجومی در نمایش مسخره انتخابات به هدر میدهند، از اختصاص حداقل امکانات و بودجه ضروری برای رسیدگی به مناطق زلزله خیز و کمک به زلزله‌زدگان خودداری می‌کند و همچنانکه در فجایع قبلی تجربه شده، نیروهای سرکوبگر از رسیدن کمکهای مردمی به آسیب دیدگان جلوگیری و بخش عمده آنها را ارگانهای حکومتی بخصوص پاسداران به سرقت می برند.