دو قطبی نمایش انتخابات رژیم بین آخوندروحانی و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی

به گزارش رسانه‌های حکومتی صولت مرتضوی که به‌نمایندگی از آخوند جلاد ابراهیم رئیسی در جلسه تشکل باند خامنه‌ای برای نمایش انتخابات، موسوم به جمنا حضور یافته بود، اعلام کرد رئیسی با انصراف از هیأت نظارت بر انتخابات، کاندیداتوری خود را پذیرفت و این را اعلام می‌کنم.

پیش از این آخوند رئیسی در دیدار با اعضا تشکل باند خامنه ای برای نمایش انتخابات موسوم به جمنا، ضمن استقبال از کاندیداتوری، آنرا مشروط به اجازه خامنه ای کرده بود. سپس ۵۰ نفر از اعضای خبرگان ارتجاع طی نامه‌ای به خامنه‌ای خواستار شرکت آخوند جلاد رئیسی در نمایش انتخابات شدند. همچنین آخوند مصباح یزدی از مهره های خامنه ای، با اعلام تماس تلفنی‌اش با ابراهیم رئیسی خواهان کاندیداتوری وی شد. مطابق گزارشات بدنبال این اقدامات، خامنه‌ای کاندیداتوری رئیسی را برای انتخابات پذیرفت.

ازسوی دیگر از قول اطرافیان آخوند روحانی نیز گفته میشود که وی در ملاقات با خامنه ای اجازه رضایت ولی فقیه ارتجاع را برای کاندیداتوری خود جلب کرده و سپس کاندیداتوری رسمی وی توسط جهانگیری معاول اول روحانی اعلام شد.
به این ترتیب، نمایش انتخابات ریاست جمهوری خلیفه ارتجاع که در روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود هرچه بیشتر حول رویارویی آخوند شیاد حسن روحانی و آخوند جلاد ابراهیم رئیسی شکل می گیرد.
در همین حال، گزارشهای منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی حاکیست که جوانان انقلابی و اشرف نشان میهنمان در واکنش به رویارویی باندهای رژیم غاصب و جنایتکار ولایت فقیه، با شعارهای «نه جلاد نه شیاد – رای من سرنگونی است – ارتش آزادی زنده باد»، نسبت به شعبده بازی انتخابات آخوندی که سرپوشی برای غصب حاکمیت ملت ایران است، واکنش نشان دادند.


به دنبال اعلام کاندیداتوری آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ و مجری فتوای خمینی برای قتل عام 30000 زندانی سیاسی در سال 67، کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع اعلام کرد که با استعفای وی از هیأت نظارت بر انتخابات موافقت شده است.. و درباره جایگزین رئیسی تصمیم‌گیری خواهد شد.
در جلسه تشکل باند خامنه‌ای موسوم به جمنا که روز پنجشنبه برگزار شد، رئیسی، فتاح، قالیباف، زاکانی و حاج‌بابایی به عنوان کاندیداهای شرکت در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم معرفی شدند. (انتخاب 17/1/96)

پاسدار محسن رضایی که رأی مکفی برای کاندیداتوری کسب نکرد، ضمن حمایت ضمنی از آخوند جلاد ابراهیم رئیسی به منفوریت این دژخیم بخاطر دست داشتن در قتل عام 67 اشاره کرد وگفت: وی به این خاطر تخریب می‌شود که «تروریست‌ها» را سرکوب کرده بود. اگر دیروز و امروز من و رئیسی را تخریب می‌کنند حق دارند چرا که تروریست‌های آن زمان را سرکوب کردیم»(تابناک 17/1/96)

از سوی دیگر، رسانه‌های باند روحانی به حملات خود علیه آخوند رئیسی و باند رقیب را با شدت بیشتری ادامه دادند.
روزنامه حکومتی ابتکار نوشت:‌ «رئیسی تقریباً هیچ گاه نامی از او در مسائل و مباحث سیاسی و اجرایی کشور نبوده و هیچ وقت هم در معرض انتخاب و رأی مردم قرار نداشته و اصولاً هیچ گاه فعال سیاسی نبوده و به هزار و یک دلیل نیازی هم به موضعگیری سیاسی و جناحی نداشته است. در واقع می‌توان انتخاب رئیسی را تنها فرصت این مجموعه متشتت برای پیشگیری از حداکثری شدن اختلافات درون گروهی تفسیر کرد». (ابتکار 17/1/96)

روزنامه شرق از باند روحانی نیز تبعات شکست رئیسی را به باند رقیب گوشزد کرد و نوشت: آمدن رئیسی بحران چنددستگی (در این جناح) در انتخابات را حل می‌کند؛ اما ملاحظات مهم‌تری به وجود خواهد آورد. یکی از این دغدغه‌ها، مشخص‌نبودن توان و تجربه اجرایی رئیسی است. آمدن او به سرعت انتخابات را دو قطبی آن‌هم از نوع دوم خرداد ٧٦ خواهد کرد. اگر نتیجه باب میل (آنان) نشود، آنگاه از جنس ناکامی قالیباف یا جلیلی نیست، بلکه تبعات آن متفاوت خواهد بود. آیا حامیان رئیسی حاضر هستند تن به این مسأله بدهند؟ (شرق 17/1/96)

روزنامه حکومتی اعتماد نیز نوشت: سراغ گرفتن از رئیسی به منزله اعلام شکست این جریان سیاسی است. جمنا (نمی‌تواند) وحدت میان (این جریان) را تأمین کند. اگر هم وحدتی به دلایلی شکل بگیرد، موقتی خواهد بود و تضاد در بین (آنان را) تشدید خواهد شد. (اعتماد 17/1/96)

بدنبال اعلام کاندیداتوری آخوند جلاد رئیسی برای شرکت در نمایش انتخابات رژیم، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در گزارشی درباره سوابق آخوند رئیسی بویژه در سال 67 و دریافت احکام قضایی بطور مستقیم از خمینی جلاد برای قتل عام زندانیان سیاسی در استانهای مختلف نوشت: در سال 1367, رئیسی مورد توجه ویژه خمینی (قرار گرفت و احکام ویژه (1 و 2 و 3) و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استان‌ها از جمله لرستان, کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه, از خمینی دریافت کرد. بعد از آن هم خمینی چندین پرونده مهم را برای تصمیم قضایی به وی محول کرد. ( تسنیم 17/1/96)