هراس و سراسیمگی امام جمعه خامنه ای و مهرهای رژیم از حمله موشکی آمریکا

امام جمعه خامنه‌ای در تهران، آخوند امامی کاشانی، با ترس و وحشت از حمله‌های موشکی آمریکا به پایگاه هوایی دیکتاتور سوریه به خاطر جنایت شیمایی بشار اسد، به سوز و گداز و توجیه تراشی در مورد جنایت شیمایی این متحد خامنه ای پرداخت.

وی گفت: «کشوری که در چنین شرایط و دنیایی است که الان ما می بینیم کشوری که دنیا اینچنین الان باید گفت دیوانه است این آمریکا این جنایات این حمله های موشکی که مرتب هست و امروز هم بوده در سوریه و اون اسلحه ها و سلاح های شیمیایی که در اختیار تروریستها میگذارند در سوریه میگذارند ارتش سوریه به تروریستها حمله میکنه بعد این حمله اصابت میکنه به همون بساط که خود اونها دست تروریستها دادند شیمیایی اینها صداشون بلند میشه سازمان ملل صدایش بلند میشه همه داد میزنند فریادشون میگند که شیمیایی زد سوریه,».

پس از حملة‌ موشکی آمریکا به پایگاه هوایی بشار اسد که حملة‌ جنایتکارانه شیمیایی با پرواز از آن صورت گرفته بود،‌ شاهد واکنش سراسیمه و وحشت زدة کارگزاران و رسانه‌های نظام آخوندی بودیم.
ازجمله یک کارشناس رژیم به تلویزیون آخوندی گفت:
آقای سید افقهی شما آیندة سوریه را از این پس چگونه ارزیابی می کنین؟
«خب اوضا پیچیده تر خواهد شد, متاسفانه امریکا با مواضع متناقض و ریاکارانه اش, وقتی آقای ترامپ وارد کاخ سفید شد اعلام کرد که در سوریه ما فعلا دنبال سرنگونی آقای بشار اسد نیستیم و اولویت ما در سوریه مبارزه با تروریستم و در راس آن داعش است.و لیکن میبینیم همزمان, هم اطراف منطقه اطبقه نیرو هلی برد میکنند و هم این حمله تجاوزکارانه امیدواریم هستیم که امریکا تا همین حد بسنده کنه و بقیه ماجرا رو از طریق تفاهمات سیاسی حل شود». (تلویزیون رژیم 18/1/96)

امیرعبداللهیان،‌ دستیار ویژه رئیس مجلس ارتجاع،‌ بدون اشاره به حملة شیمیایی جنایتکارانة‌ اسد به ادلب، در واکنش به حملة‌ موشکی آمریکا گفت: «تمامی تلاش‌های انجام شده برای راه حل سیاسی در بحران سوریه نادیده گرفته شده است».

سخنگوی وزارت خارجة‌ رژیم نیز،‌ در واکنشی ترس‌آلود اعلام کرد: «ایران هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملین و قربانیان آن محکوم می‌نماید و همزمان استفاده از این بهانه برای اقدامات یک جانبه را خطرناک، مخرّب و نقض اصول آمره حقوق بین‌الملل می‌داند». (تلویزیون رژیم 18/1/96)

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس نیز با آه و ناله نوشت: «گروه ائتلاف سوریه... ضمن استقبال از حملة [موشکی به ارتش سوریه] خواستار تداوم چنین حملاتی شد... [بنا به گفتة ناظران] در جریان این حمله، تقریبا پایگاه شعیرات تخریب شده است.
احمد رمضان رئیس بخش اطلاع رسانی ائتلاف معارضان در این زمینه گفت: ائتلاف سوریه از این حمله استقبال میکند و از واشنگتن میخواهد که توانمندیهای [دولت بشار] اسد در حملات [هوایی] را از بین ببرد... امیدواریم این حملات ادامه یابد تا نظام [سوریه] نتواند در حملات جدید خود از جنگنده استفاده کند. (فارس 18/1/96)

سایت حکومتی ایران آنلاین نیز،‌ ضمن سوزش از حمایت جهانی و به ویژه منطقه‌ای از حمله موشکی به مواضع ارتش اسد گفت: «عربستان و ترکیه از حمله امروز اظهار خوشحالی کردند. اردوغان و شاه سعودی از ابتدای روی کار آمدن ترامپ خواهان حذف اسد و نیز تشدید تحریم ایران شده بودند... ترکیه نیز ضمن استقبال از برخورد نظامی با اسد طرح همیشگی خود برای تشکیل فوری منطقه پرواز ممنوع برفراز سوریه را پیش کشید».

سایت حکومتی انتخاب نیز با نگرانی از شتاب تحولات و در چشم‌انداز قرار گرفتن برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه نوشت: «کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای مختلف درباره ایجاد مناطق امن در سوریه گفت‌وگو کرده است (ایران آنلاین 18/1/96)