مخاصمات باندهای درونی رژیم بر سر نمایش انتخابات

با ورود رئیسی به جنگ انتخابات هر دو باند نظام تحت عنوان دو قطبی شدن، نسبت به خطر قیام به یکدیگر هشدار می دهند. این هشدارها در رسانه های هر دو باند ظاهر است.
رسانه های باند خامنه ای در مطلبی با عنوان “تقلای انتخاباتی برای پاک کردن لکه برجام» به باند رقیب هشدار دادند که: «در ذهن مردم، این اصلاح‌طلبان هستند که با رفتارهایی مثل دروغ تقلّب در سال ۸۸، دروغ پردستاوردی برجام، دروغ هزاران بورسیه غیر قانونی و دروغ خطر جنگ؛ بعنوان متهمان ردیف اول ناراستی و بی‌صداقتی شناخته می‌شوند».
تی نیوز -19فروردین 96

روزنامه حکومتی وطن امروز با یادآوری اظهارات خامنه ای در مورد قیام ۸۸ نوشته است: “نکته حائز اهمیت این است که در آغاز سال 96 طرح چنین مساله‌ای از سوی رهبر انقلاب می‌تواند هشدار و انذاری جدی به همه گروه‌های سیاسی باشد چه گروه‌های بدسابقه‌ای که چند بار جلوی رای مردم ایستاده‌اند و در خلوت و جلوت حتی سعی کرده‌اند آنجا که منافع‌شان تامین نشده مملکت را به آستانه سقوط بکشانند، چه جریانی که امروز به سبب استقرار در قوه مجریه ممکن است پیشاپیش خود را برنده انتخابات بداند-که البته شاید این تذکر بیش از همه متوجه دولت مستقر باشد، چراکه اصلاح‌طلبان به خاطر خطای فاحش در 88 کمتر امکان دارد دست به خطایی دیگر بزنند که آنها را حتی از حیات سیاسی هم محروم کند و بیش از همه دولت مستقر باید نگران از دست دادن قدرت باشد».
وطن امروز -19فروردین 96

کیهان خامنه ای نیز با یادآوری قیام ۸۸ همین هشدار را تکرار می کند: “غرب و بخصوص آمریکا در جریان فتنه 88 و حتی پیش از آن در جریان مناظرات تلویزیونی پیام‌های واضحی از داخل ایران دریافت کرد و به این نتیجه رسید که برای شکستن اقتدار ایران و جبهه مقاومت راه نزدیکتری هم وجود دارد». کیهان خامنه ای سپس با اشاره به واکنشهای دولت روحانی به حمله به پایگاه هوایی رژیم اسد می نویسد: “در این دو روز ما شاهد موجی از تحلیل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مورد حمایت دولت هستیم که بر این نکته پای می‌فشارند که اگر جنگ نمی‌خواهید به کسانی رای دهید که به آرامش می‌اندیشند و حاضرند بهای آن - یعنی کنار آمدن با مهاجمین نظامی - را بپردازند».
کیهان -19فروردین 96

جوان، ارگان بسیج سرکوبگر نیز با هشدار به باند روحانی به خاطر خطر قیام می نویسد: “پذیرش مسئولیت و واگذاری آن، یقیناً از مهم‌ترین فراز حکومت‌داری در نظام اسلامی است. در صورت نبودن شرایط برای واگذاری آن، فضا را متشنج نکرده و مایه زحمت نظام و کدورت در جامعه نشود؛ مشابه رفتار فتنه‌انگیزی که در انتخابات 88 در کشور افتاد.
جوان 19فروردین 96

روزنامه ها و رسانه های باند روحانی هم با ورود رئیسی نسبت به خطر قیام هشدار داده اند. روزنامة حکومتی اعتماد که شاید نمی خواسته با صراحت دو قطبی شدن را ناشی از حضور آخوند رئیسی بداند نوشته است:
«احمدی‌نژاد با موتور روشن شده فعلی‌اش (اگر نیمه راه خاموشش نکنند) فرصتی به رییسی برای خودنمایی نخواهد داد. فراموش نکنید که در هر بازی دوقطبی که رخ دهد و احمدی‌نژاد در میدان باشد حتما یک قطب اوست. این انتخابات با حضور تیم احمدی‌نژاد به فیلمی اکشن تبدیل شده که نمی‌دانم در پایان کمدی خواهد شد یا تراژدی!... »
اعتمادنیوز -19فروردین 96