تماس روحانی با دیکتاتور سوریه و حمایت از کشتار مردم این کشور

وزیر صنعت رژیم: خامنه ای به روحانی گفت حتمأ کاندیدا شوید

حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم آخوندی در تماس تلفنی با بشار اسد ضمن تأکید مجدد بر پشتیبانی از دیکتاتور سوریه در کشتار مردم این کشور، مدعی شد که حمله شیمیایی به ادلب «واهی و بدون سندیت» است و و قیحانه آن را به اپوزیسیون نسبت داد. وی گفت: «استفاده از سلاح شیمیایی ... برای این بود که صحنه افکار عمومی دنیا را از واقعیتها منحرف کنند و نباید اجازه داد تروریستها با بهره گیری از این تسلیحات، دیگران را متهم و بهانه اقدامات خلاف مقررات بین المللی را فراهم کنند» (رسانه های حکومتی-۲۰ فروردین ۹۶). روحانی همان جنایتکاری است که از ۳۸ سال پیش سرکوب و کشتار مردم ایران را به خود اپوزیسیون منتسب می کرد و فریفتن جامعه جهانی بر سر پروژه های اتمی را از افتخارات خود می داند.
در یک تحول دیگر، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن روحانی، در روز ۱۹ فروردین در مصاحبه با سایت آفتاب نیوز وابسته به باند روحانی گفت: «روحانی روزی در دولت گفت با آقا (خامنه ای) مطرح کردم که مصلحت چیست؟ بیایم یا نیایم؟ که ایشان تأکید داشتند حتماً باید باشید و کاندیدا شوید. یقین دارم آقا اگر ‌مثلا می‌گفت نیا، صلاح نیست، ایشان صریح می‌پذیرفت و بدون اذن آقا در مسایل کلان تصمیم نمی‌گیرد». نعمت زاده ضمن تأکید بر تبعیت مطلق روحانی از خامنه ای در مسایل مختلف مانند مذاکرات اتمی گفت: روحانی از سال ۴۲، شاگرد و مرید و تابع خمینی بود و بعد هم هر کجا مسئولیت داشت با نظر خامنه ای بوده است.
ماه گذشته نیز محمود صادقی نماینده مجلس رژیم به نقل از روحانی در نشستی با گروهی از نمایندگان مجلس گفت او برای شرکت در انتخابات ۱۳۹۲ از خامنه ای سؤال کرده و خامنه ای پاسخ داده است: «با شما هیچ مشکلی نداشته و ندارم. با هم می‌توانیم کار کنیم». صادقی به نقل از روحانی افزود: «خامنه ای بر رفاقت قدیمی خود با روحانی تأکید داشته‌ و نه‌تنها به او نظر منفی ندارد، بلکه نظر ایشان نسبت به روحانی مثبت است» (آرمان امروز- ۲۲ اسفند ۱۳۹۵).
تماس روحانی رئیس جمهور جنایتکار ملایان با دیکتاتور سوریه و حمایت تمام عیار از این جنایتکار جنگی و موافقت خامنه ای با کاندیداتوری او مبین این حقیقت است که باندهای مختلف نظام آخوندی نه تنها در سرکوب و چپاول مردم ایران بلکه در صدور تروریسم و بنیادگرایی و در حمایت از اسد و قتل عام مردم سوریه هیچ تفاوتی با هم ندارند. آنها به خوبی می دانند که با سرنگونی اسد پایه های فاشیسم دینی حاکم بر ایران نیز به لرزه خواهد افتاد. چند هفته پیش خامنه ای اعتراف کرد که اگر ما در سوریه نجنگیم در تهران و فارس و خراسان و اصفهان باید بجنگیم (رسانه های حکومتی- ۱۶ دی ۱۳۹۵).
اسد و سرکردگان رژیمش همراه با خامنه ای و روحانی و سرکردگان پاسداران که عامل اصلی کشتار ۵۰۰ هزار سوری و آواره شدن بیش از نیمی از جمعیت این کشور هستند، باید به دست عدالت سپرده شوند. آنها از بسیاری از کسانی که در نورنبرگ محاکمه شدند، جنایتکارترند.
مقاومت ایران در روز ۱۸ فروردین طی اطلاعیه یی اعلام کرد: آخوند روحانی به اطرافیانش گفته بود در دیدار با خامنه ای موافقت او را برای کاندیداتوری خودش گرفته است. این اطلاعیه همچنین تأکید می کند سردژخیم ابراهیم رئیسی، نیز پس از موافقت خامنه ای کاندیداتوری خود را برای نمایش انتخابات اعلام و علنی کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ فروردین ۱۳۹۶(۱۰ آوریل۲۹۱۷)