تحریم و لیست‌گذاری اداره کل زندان‌های رژیم آخوندی در تهران و سهراب سلیمانی بخاطر سرکوب و نقض حقوق بشر

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌یی، اداره کل زندان‌های رژیم آخوندی در تهران و سهراب سلیمانی از مسئولان این ارگان سرکوب و برادر سرکردة نیروی تروریستی قدس را به‌خاطر نقض جدی حقوق بشر، از جمله به‌دلیل نقششان در جنایات رژیم علیه زندانیان سیاسی، لیست‌گذاری و تحریم کرد.

بیانیة وزارت خزانه‌داری آمریکا به تاریخ ۲۴ فروردین ۹۶ اعلام می‌کند: «خزانه‌داری برای هدف قرار دادن نقض‌های جدی حقوق بشر در ایران دست به اقدام می‌زند... روز پنجشنبه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ادامه کل زندان‌های (رژیم ایران در) تهران و سهراب سلیمانی یک مقام عالیرتبه در سازمان زندان‌های (رژیم) ایران را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر، مورد تحریم قرار داد. این اقدام نشان‌دهندة نگرانی عمیق ایالات متحده نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران است».
جان اسمیت مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، گفت: «این لیست‌گذاری‌ها، تأکیدی است بر حمایت مستمر ما از مردم ایران و تعهد ما را برای حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر استمرار سرکوب شهروندان خودش نشان می‌دهد... ما به شناسایی، افشا و تحریم کسانی که مسئول نقض جدی حقوق بشر در ایران هستند ادامه می‌دهیم».
بیانیة خزانه‌داری آمریکا، می‌افزاید: «آمریکا اختیارات تحریمی خود را در خارج از حوزة برجام برای مقابله با حمایت حکومت ایران از تروریسم، برنامة موشک بالیستیک، بی‌ثبات‌سازی منطقه و نقض حقوق بشر حفظ می‌کند و به استفاده از آن مجدانه ادامه خواهد داد. تحریم‌های اعمال‌شده، به‌طور کامل با تعهدات آمریکا طبق برجام هم‌خوانی دارد».
در این بیانیه خاطرنشان شده است که اداره کل زندان‌های رژیم آخوندی در تهران و سهراب سلیمانی متعاقب دستور اجرایی ۱۳۵۵۳ لیست‌گذاری شدند که موارد نقض جدی حقوق بشر را توسط مقامات و افرادی که از طرف رژیم اقدام می‌کنند از زمان نمایش انتخابات سال ۱۳۸۸ هدف قرار می‌دهد.
بیانیة وزارت خزانه‌داری آمریکا، می‌افزاید: «اداره کل زندان‌های (رژیم ایران در) تهران مسئول و یا شریک در موارد جدی نقض حقوق بشر علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین است . این زندان تحت اختیارات اداره کل زندان‌های تهران قرار دارد. زندان اوین به‌دلیل بازداشت بسیاری از زندانیان عقیدتی (در آن) و موارد ثبت‌شدة بدرفتاری و سوءرفتار با آنها، یکی از بدنام‌ترین اماکن در ایران به‌شمار می‌رود. زندانیان پیشین زندان اوین در مورد بازجویی‌های سخت، اعترافات اجباری، شکنجة روحی و جسمی و محرومیت از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی، گزارش داده‌اند».
وزارت خزانه‌داری آمریکا سپس با اشاره به یورش وحشیانة دژخیمان خامنه‌ای به زندانیان سیاسی مقاوم بند ۳۵۰ زندان اوین در ۲۸ فروردین سال ۹۳، می‌نویسد:
«در حادثه‌یی در آوریل ۲۰۱۴ (فروردین ۱۳۹۳) در زندان اوین، تعدادی از گاردهای امنیتی و مقامات بالای زندان، به زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ حمله و آنها را شدیداً مضروب کردند. این حمله ساعت‌ها ادامه داشت و طی آن بیش از ۳۰ زندانی مصدوم و مجروح شدند. پس از آن برخی از زندانیان، به‌رغم جراحاتشان، به سلول انفرادی منتقل شدند و مراقبت پزشکی دریافت نکردند. سهراب سلیمانی طی این حادثة خشونت‌بار مدیر کل زندان‌های استان تهران بود. وی به‌خاطر اقدام‌کردن برای یا از طرف اداره کل زندان‌های تهران، چه به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم، مورد تحریم قرار می‌گیرد. سلیمانی در حال حاضر موقعیت مدیریتی در سازمان زندان‌های کشور دارد که بر اداره کل زندان‌های تهران نظارت دارد. حملات به زندانیان و دیگر موارد نقض حقوق بشر در زندان اوین، از آوریل ۲۰۱۴ ادامه پیدا کرده است، از جمله محرومیت از دسترسی به مراقبت پزشکی».
سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۴ فروردین ۹۶

یورش وحشیانة دژخیمان خامنه‌ای به بند ۳۵۰ اوین در فروردین‌ماه سال ۹۳ که وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌عنوان یکی از نمونه‌های جنایات رژیم و دژخیمانی هم‌چون سهراب سلیمانی آن‌را ذکر کرده، در آن زمان با موجی از محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد. متعاقباً رژیم پلید آخوندی برای گرفتن انتقام از زندانیان بند ۳۵۰ و دیگر زندانیان مقاوم در همة زندان‌های رژیم، در آستانة ۳۰ خرداد  ۹۳، زندانی مقاوم و قهرمان غلامرضا خسروی را اعدام کرد. شکنجه‌گران اوین مجاهد قهرمان غلامرضا خسروی را محرک اصلی اعتراض و خیزش زندانیان مقاوم بند ۳۵۰ می‌دانستند و طی آن یورش وحشیانه وی را با کین‌توزی مضروب و به شدت مجروح و سپس با بدنی خونین به انفرادی بند ۲۴۰ منتقل کرده بودند.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید دربارة تحریم‌های جدید آمریکا علیه «ناقضان حقوق بشر» در زندان‌های رژیم آخوندی، گفت: دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری، یک نهاد و یک فرد مرتبط با نقض حقوق بشر علیه زندانیان سیاسی ایران در زندان‌های (رژیم) ایران را لیست‌گذاری کرد. فردی که به‌خاطر نقشش در بدرفتاری در زندان‌های (رژیم) ایران لیست‌گذاری شده، برادر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران... است که خود قبلاً (در ارتباط با) تروریسم، منع تکثیر و حقوق بشر لیست‌گذاری شده بود».
سایت کاخ سفید ۲۴ فروردین ۹۶

خبرگزاری رویتر دربارة تحریم‌های جدید آمریکا علیه رژیم، تصریح کرد: «این اقدام تمامی دارایی‌هایی را که (سهراب) سلیمانی می‌تواند در ایالات متحده داشته باشد مسدود و شهروندان آمریکا را از معامله با او منع می‌کند».
رویتر ۲۴ فروردین ۹۶

بدنبال تحریمهای جدید امریکا علیه مقامات و نهادهای رژیم آخوندی بدلیل نقض حقوق بشر و دست داشتن در سرکوب زندانیان سیاسی و مردم ایران، تلویزیون حکومتی سوز و گداز رژیم آخوندی را به نمایش گذاشت.